با بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران آشنا شوید

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
 کسب درآمد دلاری در ایران
اگر می‌خواهید در کنار درآمد فعلی‌تان، از چند دلار تا چند هزار دلار در ماه درآمد اضافه‌تر داشته باشید، با صفر تا صد درآمد دلاری آشنا شوید.
تبلیغات

قیمت دلار چند سالی است که نوسان بسیار زیادی را تجربه می‌کند که نه‌تنها کاهش ارزش پول ایران درمقایسه‌با سایر کشورها را نشان می‌دهد؛ بلکه زمینه‌ساز مشکلات مختلفی در داخل کشور از جمله تورم در بازارهای مختلف می‌شود. همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایل بسیاری از مردم از قشرهای مختلف و رده‌های سنی متفاوت، به کسب درآمد دلاری است.

این موضوع، بهانه‌ای برای ما شد تا در مورد بهترین راه درآمد دلاری در ایران صحبت کنیم و ببینیم که ایرانیان، چه گزینه‌هایی برای کسب درآمد دلاری با گوشی و لپ‌تاپ و کامپیوتر دارند. در ادامه همراه زومیت باشید تا با آموزش درآمد دلاری به این سؤال پاسخ دهیم.

روش‌هایی که در این مقاله در قالب آموزش کسب درآمد دلاری معرفی می‌شوند، صرفاً جنبه‌ی آموزشی دارند و شما باید پیش‌از امتحان‌کردن هر یک از این موارد، به‌خوبی تحقیق کنید و در مورد عواقب یا مشکلاتی که ممکن است در حین امتحان کردن هر یک از این روش‌ها با آن‌ها روبه‌رو شوید، آگاهی کافی داشته باشید. زومیت، هیچ توصیه‌ای مبنی‌بر سرمایه‌گذاری روی یک روش خاص را به شما ارائه نمی‌دهد و مسئولیت هرگونه ضرر و زیان مالی در مسیر کسب درآمد دلاری، مستقیماً به‌عهده‌ی خود شما خواهد بود.

کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب، یکی از روش‌های معروف و محبوب و البته تضمین شده برای کسب درآمد دلاری است که در اغلب کشورهای جهان از جمله ایران، به‌عنوان اولین گزینه برای افرادی که به دنبال چنین درآمدی هستند، شناخته می‌شود.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب، تا حد زیادی به خلاقیت شما و شناخت مخاطب هدفتان بستگی دارد. تولید ویدئوهای آموزشی، ویدئوهای نقد و بررسی و معرفی محصولات دیجیتال مانند گوشی، لپ‌تاپ، بازی‌های روز دنیا یا ویدئوهایی که مخاطب را برای خرید یک محصول راهنمایی می‌کنند، تولید ویدیوهایی با محوریت اتفاقات روزمره‌ی جامعه، معرفی و تبلیغ برای یک برند خاص (جذب اسپانسر) یا ایجاد کانال‌های دارای حق اشتراک برای ارائه‌ی محتواهای خاص، از جمله مواردی است که می‌توانند شما را به درآمد دلاری نسبتاً قابل توجهی از یوتیوب برسانند.

تصویر یک مرد جوان در یک کانال یوتیوب

اگر این روش را برای کسب درآمد دلاری انتخاب کردید، باید در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، کاربران ایرانی یوتیوب نمی‌توانند درآمدهای بدست آمده از این سایت را مستقیماً نقد کنند. به عبارت ساده‌تر، حتی اگر شما در بهترین بانک برای حساب ارزی هم حساب باز کرده باشید، به‌دلیل ایرانی بودن این بانک‌ها، نمی‌توانید شماره‌حساب خود را به یوتیوب بدهید تا درآمدی را که کسب کرده‌اید، به حسابتان واریز کنند. در این حالت، سه گزینه‌ی زیر پیشِ روی شما خواهد بود:

  • ارائه‌ی شماره‌حساب یکی از بستگان ساکن یکی از کشورهای خارجی
  • باز کردن حساب در یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران
  • کمک‌گرفتن از شرکت‌های واسطه‌ی داخلی برای نقدکردن درآمدتان

توجه داشته باشید که از بین این سه گزینه، استفاده از روش سوم آسان‌تر است و در مقایسه با روش اول، دردسر کمتری دارد، اما در این روش، ممکن است که بخش قابل‌توجهی از درآمد شما به‌عنوان کارمزد خدمات آن شرکت، از بین برود. از طرفی، برای استفاده از گزینه‌ی دوم نیز، باید هزینه‌ی قابل‌توجهی را برای حضور در کشور مورد نظرتان و باز کردن حساب، صرف کنید؛ هزینه‌ای که حتی اگر بخشی از آن با داشتن شرایط ارز مسافرتی و دریافت ارز با هزینه‌ی کمتر از بازار آزاد پرداخت شود، باز هم صرفه‌ی اقتصادی زیادی ندارد، به‌خصوص اگر در ابتدای مسیر کسب درآمد از یوتیوب باشید. ازاین‌رو، استفاده از روش سوم برای نقدکردن درآمد یوتیوب، منطقی‌تر از دو روش دیگر به‌نظر می‌رسد.

درآمد دلاری از فریلنسری

برخی از مهارت‌های خاص مانند تولید محتوای متنی، ترجمه، ویرایش ویدئو یا ساخت ویدئوهای مختلف، خلق طرح‌های گرافیکی خلاقانه، بازاریابی و فروش، برنامه‌نویسی، طراحی سایت و مواردی ازاین‌قبیل، قابلیت کسب درآمد دلاری از طریق فضای اینترنت و حضور در سایت‌های فریلنسری خارجی را دارند.

اگر شما در هر یک از این حوزه‌ها تخصص دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های فریلنسری معتبری مانند Fiverr ،Upwork ،Toptal ،SimplyHired ،Behance ،Dribbble و نمونه‌های مشابهی که می‌توانید با صرف کمی وقت از طریق گوگل پیدا کنید، یک حساب کاربری بسازید و پروژه‌هایی بگیرید که هزینه‌ی آن‌ها به‌صورت دلار به حساب شما واریز می‌شوند.

صفحه اصلی سایت Upwork

نکته‌ی بسیار مهمی که باید برای کسب درآمد از طریق فریلنسری در نظر داشته باشید، این است که مشکل کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانیان، در این روش نیز وجود دارد؛ از‌این‌رو شما برای نقدکردن درآمد خود از این سایت‌ها، یا باید از همان سه راه‌حلی که در بخش قبل در مورد آن‌ها صحبت کردیم، استفاده کنید یا اینکه به سراغ سایت های فریلنسری با پرداخت ارز دیجیتال بروید که صرفاً از شما آدرس ولت سخت افزاری یا کیف پول‌هایی را که روی گوشی و تبلت خود نصب کرده‌اید، می‌خواهند و نیازی به احراز هویت و ارائه‌ی شماره‌حساب ارزی در آن سایت‌ها نیست.

کسب درآمد دلاری از ترید ارز دیجیتال

رمزارزها، از چند سال گذشته به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش‌ها در بازارهای مالی بین‌المللی تبدیل شده‌اند که علاوه‌بر در اختیار داشتن سهم قابل‌توجهی از معاملات مالی روزانه در دنیا، می‌توانند به‌عنوان یک منبع درآمد با سوددهی چشمگیر نیز در نظر گرفته شوند.

شما با خریدوفروش یا همان ترید ارزهای دیجیتال مختلف در بازه‌های زمانی خاص، می‌توانید سود خوبی را بدست آورید که گاهی از متوسط حقوق اغلب افراد جامعه نیز، بالاتر است؛ اما اینکه دقیقاً کدام ارز را بخرید، چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید یا مواردی از این قبیل، به دانش تخصصی در این حوزه نیاز دارد و نباید به‌هیچ‌وجه، بدون تسلط به قوانین ترید ارز دیجیتال تتر، بیت‌کوین، اتریوم یا هر رمزارز دیگری، وارد معاملات این ارزها شوید.

تتر بیت کوین

حتی پس از تسلط یافتن به اصطلاحات و قوانین مربوط‌به معاملات این ارزها، بهتر است پیش از ورود به بازار واقعی، از انواع شبیه ساز ترید ارز دیجیتال برای انجام معاملات فرضی در محیطی امن استفاده کنید و صرفاً در زمانی که تا حدی مطمئن هستید معامله‌ی مورد نظر شما به ضرر و زیان ختم نمی‌شود، ترید واقعی را انجام دهید.

درآمد دلاری از فارکس

بازار فارکس، یکی از بازارهای مالی معتبر است که از لحاظ حجم معاملات به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی در جهان نیز شناخته می‌شود. در این بازار، علاوه‌بر ارزهای دیجیتال، کالاهایی مانند طلا، سهام خارجی شرکت‌های معتبر، شاخص‌های بورس مانند نزدک، انواع اوراق قرضه و جفت‌ارزهای کشورها مانند یورو/دلار (EUR/USD) معامله می‌شود.

شما با داشتن حساب در معتبرترین صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی، می‌توانید معاملات دلخواه خود را در بازار فارکس انجام دهید و از نوسانات قیمت مواردی که در این بازار معامله می‌شوند، کسب درآمد کنید. در نظر داشته باشید، درصورتی‌که نمی‌خواهید برای ورود به بازار فارکس، از خدمات صرافی‌های ایرانی استفاده کنید، باید در قدم اول، به دنبال صرافی‌های بین‌المللی باشید که کاربران ایرانی را تحریم نکرده باشند، در غیر‌این‌صورت، حساب شما در مرحله‌ی برداشت پول و احراز هویت، توسط صرافی مسدود می‌شود. در قدم بعدی توصیه می‌کنیم که از بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید و به‌دلیل حجم قابل‌توجه معاملات این بازار و احتمال دریافت سود بالا، هرگز مشخصات کیف پول خود را با دیگران به‌اشتراک نگذارید.

کسب درآمد دلاری از بازی‌های کریپتویی

ارز دیجیتال نات کوین، جدیدترین گواه بر این ادعا است که رسیدن به درآمد دلاری از بازی‌های کریپتویی و بلاک‌چین، چندان سخت نیست؛ بازی‌هایی که یا در قالب ایردراپ‌هایی مثل همستر کامبت بر بستر پیام‌رسان‌های مختلف عرضه می‌شوند، یا ساختاری مشابه بازی‌هایی از قبیل سند باکس (Sandbox)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و مواردی ازاین‌قبیل دارند و شما می‌توانید با دریافت آیتم‌های درون این بازی‌ها و فروش آن‌ها در قالب NFT یا حتی فروش حساب کاربری خودتان در آن بازی، به درآمد دلاری برسید.

تصویری از چند موجود در بازی Axie Infinity

انتخاب یک بازی کریپتویی پربازده و خوب، تا حدی به سلیقه‌ی شما بستگی دارد؛ اما در کنار آن، درنظرگرفتن این نکته که بازی مور دنظر باید تاحدامکان در بین بهترین بازی‌ های کریپتویی باشد، بسیار ضروری است. علت ما برای ارائه‌ی چنین توصیه‌ای این است که معمولاً بهترین بازی‌های بلاک‌چین در بازار، عناوینی هستند که محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند و این محبوبیت، راه و روش بازی را برای شما شفاف‌تر می‌کند و می‌توانید به بازدهی بازی و قابلیت فروش آیتم‌هایی که به‌دست میاورید، اطمینان داشته باشید و زمان خود را صرف یک بازی خاص نکنید که در نهایت، هیچ بازدهی مالی برای شما ندارد.

درآمد دلاری از طریق افلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا افلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یکی از روش‌های بازاریابی است که قابلیت اجرا در بستر اینترنت را دارد. در این روش، شما در نقش یک بازاریاب، تبلیغ محصول یا خدمات یک برند را در بستر آنلاینی که در اختیار دارید (مانند شبکه‌های اجتماعی یا سایت اختصاصی خودتان) منتشر می‌کنید و به‌ازای مشتریانی که به‌واسطه‌ی شما، محصول یا خدمات آن شرکت را خریداری کنند، به درآمد می‌رسید.

نمایی از تصویر کارتونی چند زن و مرد در کنار تعدادی ستون سکه

بسیاری از شرکت‌های داخلی مانند دیجی‌کالا از افلیت مارکتینگ به‌عنوان یکی از روش‌های پربازده برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند؛ روشی که در شرکت‌های خارجی مانند آمازون، Associates و FlexOffers و ShareASale و Rakuten و Refersion و Awin و مواردی ازاین‌قبیل که می‌توانید باتوجه‌به حوزه‌ای که به آن علاقه دارید، در اینترنت پیدا کنید، در حجم بسیار وسیع‌تری پیاده‌سازی می‌شود و می‌تواند شما را به درآمد دلاری برساند.

کسب درآمد دلاری از طریق تولید محتوا

اگر تمایلی به کار در سایت‌های فریلنسری خارجی ندارید، می‌توانید به‌جای تلاش برای دریافت پروژه‌های مختلف در این سایت‌ها، محتواهای ویدئویی یا متنی را تولید کنید و در آن‌ها، مهارت‌های مرتبط با حوزه‌ی تخصص خود را به دیگران آموزش دهید و این محتواها را در قالب دوره‌های مختلف در سایت‌هایی مانند Udemy یا Coursera یا edX یا Khan Academy یا هر سایت مشابه دیگری که محتوای تولید‌شده‌ی شما را خریداری می‌کند یا امکان فروش آن را به کاربران متقاضی فراهم می‌کند، قرار دهید.

صفحه اصلی سایت Coursera

درصورتی‌که توانایی صحبت‌کردن تقریباً روان به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری به‌غیراز فارسی را دارید، می‌توانید از سایت‌های تدریس آنلاین مانند iTalki یا EF Education First یا Cammbly Kids یا Preply یا سایت‌های مشابه، به‌عنوان گزینه‌ی دیگری برای کسب درآمد دلاری استفاده کنید. شما می‌توانید در این سایت‌ها، موضوعات مختلفی مانند زبان‌های خارجی، ریاضی، هنر و حتی حوزه‌های غیردرسی را به متقاضیان آموزش دهید و در قبال آن درآمد دلاری داشته باشید.

درآمد دلاری از گوگل

گوگل یکی از راه‌های جذاب کسب درآمد دلاری است که برای افرادی که یک سایت شخصی دارند، توسعه‌دهنده و تولیدکننده‌ی برنامه و اپلیکیشن هستند یا صرفاً می‌خواهند درآمد دلاری با گوشی داشته باشند و زمان کافی برای رسیدن به چنین هدفی را دارند، گزینه‌های جالبی را ارائه می‌کند.

به‌طور مثال، شما می‌توانید با استفاده از گوگل ادسنس (Google Adsense)، سایت یا اپلیکیشن موبایلی خود را به‌عنوان بستری برای تبلیغات در اختیار گوگل قرار دهید و به‌ازای تبلیغات کسب‌وکارهای مختلفی که گوگل آن‌ها را در برنامه یا سایت شما به مخاطبان نمایش می‌دهد؛ درآمد کسب کنید.

نمایی از محیط برنامه Google Opinion Reward روی صفحه یک گوشی

اگر سایت ندارید یا توسعه‌دهنده نیستید، باز هم می‌توانید از گوگل کسب درآمد کنید و تنها کافی است که برنامه‌ی جوایز نظرسنجی گوگل (Google Opinion Rewards) را روی گوشی یا تبلت خود نصب‌کرده و در نظرسنجی‌های کوتاهی که در این برنامه به شما نمایش داده می‌شود، شرکت کنید. گوگل به‌ازای هر نظرسنجی، به شما اعتبار گوگل‌پلی (Google Play) یا پی پال (PayPal) می‌دهد که می‌توانید از اعتبار گوگل‌پلی برای خرید برنامه‌های پولی یا از اعتبار پی پال برای خرید موارد دلخواه خود از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی استفاده کنید.

علاوه‌بر روش‌هایی که در این مقاله به‌عنوان بهترین درآمد دلاری در ایران معرفی کردیم، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، اما اغلب این موارد، روش‌هایی نیستند که مورد اعتماد افراد زیادی باشند یا درآمد دلاری تضمین شده‌ای را به جیب کاربران ایرانی سرازیر کنند. ازاین‌رو، ترجیح دادیم که تاحدامکان، روش‌های ساده، اما قابل‌اطمینان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید توسط آن‌ها، به درآمد دلخواهتان برسید.

اگر شما از روش‌هایی به‌غیر از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، برای کسب درآمد دلاری استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که آن‌ها را با ما و سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات