مدیرعامل اپل ۵۰ میلیون دلار از سهامش در این شرکت را فروخت

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل در مراسم WWDC 2024
تیم کوک بخشی از پاداش اپل را که در قالب سهام بود به ارزش ۵۰ میلیون دلار به‌فروش می‌رساند.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، به زودی پس از فروش ۲۲۳٬۹۸۶ سهم اپل، ثروتی به ارزش ۵۰٬۲۷۶٬۹۷۶ دلار به‌دست می‌آورد. این مقدار سهم بخشی از پاداش تیم کوک بر اساس عملکرد او بوده است. تیم کوک قصد دارد بخش قابل توجهی از این سهام را به‌فروش برساند.

در اوایل این هفته، تیم کوک ۲۱۹٬۵۰۲ سهم از سهام اپل دریافت کرد. قرار است تا ۵۴٬۷۸۶ سهم در سه مرحله و در سال‌های ۲۰۲۷، ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ به او اعطا شود. اپل قصد دارد تا ۱۶۴٬۶۲۶ سهم را به شرط عملکرد خوب شرکت بین سال‌ مالی ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۷ در سال ۲۰۲۷ به تیم کوک منتقل کند. بسته به عملکرد شرکت، ۰ تا ۲۰۰ درصد از تعداد سهام مقرر تا سال ۲۰۲۷ به تیم کوک منتقل خواهد شد.

در اوایل سال ۲۰۲۴، تیم کوک بیش از سه میلیون سهم از سهام اپل و همچنین ۱٫۳ میلیون برگ سهم RSU (سهام تشویقی که به صورت مستقیم و در لحظه قابل فروش نیست) داشت. سهام تحت اختیار تیم‌ کوک بیش از ۵۰۰ میلیون‌ دلار ارزش دارد و پاداش مبتنی‌بر سهام، بخش عمده‌ای از درآمد او را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ حقوق پایه‌ی تیم کوک ۳ میلیون دلار بود اما او مزایای دیگری مانند ۴۷ میلیون دلار در قالب پاداش سهام، ۱۰٫۷ میلیون دلار پاداش عملکرد و ۲٫۵ میلیون دلار از سایر بخش‌ها (حق بیمه، تعطیلات، امنیت، هزینه‌های سفر هوایی) دریافت کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات