هواوی با رشد سالانه خیره‌کننده، رتبه نخست بازار ساعت و مچ‌بند را در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۲۴ از اپل ربود

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
ساعت هوشمند هواوی واچ D2 روی مچ دست یک مرد
هواوی در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی اول تا سوم ۲۰۲۴، در فروش مچ‌بند و ساعت در سطح جهان پشتاز بوده است.
تبلیغات

براساس جدیدترین گزارش IDC، بازار جهانی دستگاه‌های پوشیدنی، یعنی ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندها، در سه‌ماهه‌ی اول تا سوم ۲۰۲۴ به ۱۳۹ میلیون فروش رسید. در این دوره‌ی زمانی (ژانویه تا سپتامبر)، فروش با کاهش ۱ درصدی روبه‌رو شد که این امر به‌دلیل اشباع بازارهای اصلی، ازجمله ایالات متحده و هند بود.

در مقابل، چین در بازار دستگاه‌های پوشیدنی پیشتاز بود و با ۴۵٫۸ میلیون واحد فروش در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. از این تعداد ۳۲٫۹ میلیون واحد مربوط به ساعت‌های هوشمند بود که در مقایسه با سال گذشته ۲۳٫۳ درصد رشد کرده است.

هواوی با ۲۳٫۶ میلیون واحد فروش و سهم بازار ۱۶٫۹ درصدی در رتبه‌ی اول برندهای پرفروش جهان قرار گرفت. ساعت هواوی سری GT5 و Watch D2 این برند در بازارهای اصلی‌اش محبوبیت زیادی کسب کردند.

اپل با ۲۲٫۵ میلیون فروش و سهم بازار جهانی ۱۶٫۲ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. فروش اپل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲٫۸ درصد کاهش یافت که دلیل اصلی این امر رقابت شدید رقبای دیگر بود.

شیائومی با ۲۰٫۵ میلیون فروش و سهم بازار ۱۴٫۷ درصد در رتبه‌ی سوم قرار گرفت و پس‌از آن سامسونگ با ۱۱٫۵ میلیون ارسال و سهم بازار ۸٫۳ درصد و گروه BBK (اوپو، ویوو، وان‌پلاس و ریلمی) با ۷٫۸ میلیون واحد ارسال و سهم بازار ۵٫۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

IDC پیش‌بینی می‌کند که بازار دستگاه‌های پوشیدنی در چین در سال ۲۰۲۵ به ۶۲٫۵ میلیون واحد برسد که این یعنی ۳٫۲ درصد رشد سالانه خواهد کرد. تحلیلگران IDC پیش‌بینی می‌کنند که فروش آنلاین و آفلاین در کانال‌های مختلف تنوع پیدا کند و دقت حسگرهای سلامت بهبود یابد و ویژگی‌های جدیدی برای شخصی‌سازی معرفی شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات