شمارش معکوس برای یافتن زیردریایی گمشده گردشگران تایتانیک

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زیردریایی ژرف‌پیمای تایتان
زیردریایی گمشده تایتان که روز یکشنبه به‌همراه ۵ سرنشین برای بازدید از تایتانیک به زیر آب رفت، کمتر از ۴۰ ساعت اکسیژن باقی‌مانده برای مسافرانش دارد.
تبلیغات

به‌نقل از گارد ساحلی ایالات متحده، زیردریایی ژرف‌پیمایی که که در شمال اقیانوس اطلس ناپدید شده، تقریبا ۴۰ ساعت اکسیژن باقی‌مانده دارد. درهمین‌حال، گروه‌های جستجو و نجات با تمام توان درتلاش برای ردیابی آن هستند.

زیردریایی گمشده روز یکشنبه درحین فرورفتن به زیر آب برای تماشای لاشه‌ی کشتی تایتانیک ناپدید شد. بلافاصله بعد از آن، گروه‌های بین‌المللی برای یافتن زیردریایی و پنج مسافرش دست به‌کار شدند. تیم‌های نجات تاکنون ناحیه‌ای به مساحت تقریبا ۱۹٬۵۰۰ کیلومتر مربع یا بزرگ‌تر از ایالت کنتیکت آمریکا را جستجو کرده‌اند.

بااین‌حال، کاپیتان جیمی فردریک از گارد ساحلی ایالات متحده بعدازظهر روز سه‌شنبه گفت: «تا به این لحظه تلاش‌ها برای جستجو نتیجه‌ای دربرنداشته است.» وی افزود: «تقریبا ۴۰ ساعت هوای تنفس‌شدنی برای سرنشینان زیردریایی معروف به تایتان باقی‌مانده است.»

فدریک گفت: «می‌خواهم تکرار کنم که این جستجویی بسیار پیچیده است و تیم نجات به‌طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا تمام منابع و تخصص‌های موجود را در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکلی بسیار پیچیده به‌کار بگیرد.» این مقام ارشد گارد ساحلی نگفت درصورت شناسایی موقعیت زیردریایی ۶٫۴ متری، چقدر طول می‌کشد تا خدمه نجات پیدا کنند.

تایتان روز یکشنبه ارتباط خود را با کشتی شاهزاده قطبی که زیردریایی را به محل شیرجه در ۱۶۰۰ کیلومتری شرق کیپ کاد رسانده بود، از دست داد و از آن زمان، هواپیماها و کشتی‌های آمریکایی و کانادایی درتلاش برای پیشبرد عملیات جستجو بوده‌اند.

شاهزاده قطبی گزارش داد که یک ساعت و ۴۵ دقیقه پس از آغاز سفر، ارتباط خود با تایتان را از دست داد. این زیردریایی ژرف‌پیما قصد داشت به سمت لاشه‌ی تایتانیک برود؛ کشتی معروفی که در سال ۱۹۱۲ غرق شد و تقریبا ۱۵۰۰ سرنشین خود را به کام مرگ فرستاد.

زیردریایی تایتان که به شرکت گردشگری اوشن‌گیت اکسپدیشنز تعلق دارد، افراد را با هزینه‌ی ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر نفر به بازدید از لاشه‌ی تایتانیک می‌برد. سرنشینان کنونی زیردریایی عبارت‌اند از هامیش هاردینگ، کارآفرین بریتانیایی و شاهزاده داوود، تاجر پاکستانی و پسرش سلیمان که به‌گفته‌ی دوستان خانوادگی‌اش، فقط ۱۹ سال سن دارد.

هنوز تایید رسمی در مورد نام هر پنج سرنشین ناپدیدشده وجود ندارد؛ اما گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که پل هنری نارگوله، کاوشگر فرانسوی و استوکتون راش، بنیان‌گذار اوشن‌گیت در زیردریایی حضور دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات