دوشنبه گرم ترین روز زمین از زمان شروع ثبت رکوردها بود

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
روز گرم
براساس اندازه‌گیری‌های اولیه هواشناسان آمریکایی، دوشنبه گرم‌ترین روز ثبت‌شده در جهان بود و برای اولین بار میانگین دما از ۱۷ درجه سانتی‌گراد فراتر رفت.
تبلیغات

یکی از سازمان‌های وابسته به اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، میانگین دمای هوای روزانه در سطح زمین را در سوم جولای ۱۷/۰۱ درجه سانتیگراد ثبت کرد. براساس داده‌های مرکز ملی پیش‌بینی‌های محیطی اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا که به سال ۱۹۷۹ برمی‌گردد، این اندازه‌گیری از رکورد روزانه قبلی (۱۶/۹۲ درجه سانتیگراد که ۲۴ جولای سال گذشته ثبت شده بود)، فراتر رفت.

در طول سال، میانگین دمای هوای جهان بین حدود ۱۲ درجه سانتیگراد و اندکی کمتر از ۱۷ درجه سانتیگراد در هر روز خاص در نوسان است و بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۰، میانگین دما در آغاز جولای به‌طور متوسط ۱۶/۲ درجه سانتیگراد بوده است.

به‌گزارش ساینس‌آلرت، رکورد جدید هنوز با اندازه‌گیری‌های دیگر تایید نشده است، اما با شروع تابستان نیمکره شمالی به‌زودی شکسته خواهد شد.

میانگین دمای کره زمین به‌طور معمول تا پایان جولای یا اوایل آگوست رو به افزایش است. حتی در ماه گذشته، میانگین دمای زمین گرم‌ترین دمایی بود که واحد نظارت بر اقلیم اتحادیه اروپا تا‌به‌حال برای آغاز ژوئن ثبت کرده بود.

با شروع پدیده جوی ال‌نینو در اقیانوس آرام که سازمان جهانی هواشناسی روز دوشنبه آن را تایید کرد، دمای هوا در سال آینده حتی از میانگین‌های تاریخی فراتر خواهد رفت. علاوه‌بر‌این، فعالیت‌های انسانی (عمدتا سوزاندن سوخت‌های فسیلی) همچنان سالانه حدود ۴۰ میلیارد تن‌ کربن‌دی‌اکسید را وارد هوا می‌کند و گرمایش زمین ادامه پیدا خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات