رویداد تابستانه گلکسی آنپکد ۲۰۲۳؛ از گلکسی زد فلیپ ۵ تا گلکسی واچ ۶ کلاسیک

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
پوستر رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ جولای
چهارم مرداد شاهد برگزاری رویداد گلکسی آنپکد خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد در این مراسم، سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ و چند محصول دیگر را رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

این مقاله در ۳۱ تیر ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شد

دومین رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ به‌زودی برگزار می‌شود که در آن، جدیدترین محصولات این شرکت را شاهد خواهیم بود. سامسونگ عموماً گوشی‌های تاشو خود را در نیمه‌ی دوم سال روانه‌ی بازار می‌کند و ما منتظر محصولات جدید دیگری نیز هستیم.

از زمان عرضه‌ی گلکسی نوت در سال ۲۰۱۱، سامسونگ هر‌سال در دو نوبت دستگاه‌های جدیدش را روانه‌ی بازار می‌کند. پیش‌تر، کره‌ای‌ها محصولات خود را در نمایشگاه‌هایی مانند کنگره‌ی جهانی موبایل در فوریه و نمایشگاه الکترونیک IFA در سپتامبر به نمایش گذاشته‌اند؛ اما اکنون محصولات آنان به‌قدری طرفدار دارند که می‌توانند رویداد مخصوص خود را داشته باشند.

تی‌. ام رو، رئیس کسب‌و‌کار تجربه‌ی موبایل سامسونگ، به‌وضوح گفت که کنفرانس آنپکد محفل رونمایی نسل جدید گوشی‌های تاشدنی و تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تمام محصولاتی را بررسی کنیم که انتظار داریم در رویداد گلکسی آنپکد جولای ۲۰۲۳ ببینیم؛ از گلکسی واچ ۶ تا گلکسی زد فولد ۵.

سامسونگ Unpacked بعدی چه زمانی برگزار می‌شود؟

چندی پیش، تأیید شد که قرار است اوایل تابستان امسال دومین رویداد گلکسی آنپکد با محصولاتی جدید برگزار شود. حال اعلام شده است که رویداد بعدی گلکسی آنپکد سامسونگ ۲۶ جولای ۲۰۲۳ (۴ مرداد ۱۴۰۲) در سئول، پایتخت کره‌جنوبی، برگزار خواهد شد. در این مراسم، اتفاقات زیادی رخ خواهد داد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به نسل بعدی گوشی‌های تاشو و ساعت‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ اشاره کرد.

۲۶ جولای ۲۰۲۳، شروعی زودهنگام برای آنپکدی محسوب می‌شود که معمولاً در ماه آگوست شاهد برگزاری‌اش هستیم؛ اما چرا زمان آن تغییر کرده است؟ گفته می‌شود این تغییر به‌دلیل استراتژی جدید سامسونگ برای کسب درآمد بیشتر از گوشی‌هایش در سه‌ماهه‌ی سپتامبر است.

کدام محصولات در آنپکد بعدی معرفی خواهند شد؟

شایعات مختلفی درباره‌ی محصولاتی شنیده می‌شود که در رویداد تابستانه‌ی سامسونگ رونمایی خواهند شد. در میان آن‌ها، نام چند گوشی‌، تبلت، ساعت هوشمند و محصولات دیگر به‌چشم می‌خورد. در‌ادامه محصولاتی را ذکر کرده‌ایم که حدس می‌زنیم در مراسم آنپکد ۲۰۲۳ رونمایی خواهند شد.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

حالا که محصولات بیشتری در دسته‌ی گوشی‌های تاشو معرفی شده‌اند، سامسونگ باید دستگاه‌هایی تولید کند که بتوانند در این میدان رقابت کنند. ناگفته نماند که غول فناوری کره‌ای این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد و اکنون قرار است در گلکسی آنپکد نسل بعدی پرچم‌دار تاشو خود، یعنی Galaxy Z Fold 5 را رونمایی کند.

بااین‌حال، اگر انتظار دارید نسل جدید گلکسی زد فولد به‌روزرسانی‌های زیادی به خود ببیند، سخت در اشتباه هستید. طبق شایعات، طراحی گلکسی زد فولد ۶ تغییر چندانی نخواهد کرد و انتظار می‌رود که ظاهرش مشابه گلکسی زد فولد ۴ باشد. این به‌معنای صفحه‌نمایش پوششی باریک با نمایشگر داخلی تقریباً بدون حاشیه است.

رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵

با‌این‌حال، یکی از تغییرات Z Fold 5 به استفاده از مکانیزم لولای قطره‌ای مربوط است که به دستگاه کمک می‌کند تا هنگام بسته‌شدن، شکافی نداشته باشد.

در داخل گلکسی زد فولد ۵ نیز مانند سری گلکسی S23، احتمالاً از Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام استفاده خواهد شد. همچنین، خبرها حاکی از آن‌ هستند که باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی این گوشی هوشمند تاشو از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

در بخش دوربین‌ها نیز، ممکن است از دوربین سه‌گانه‌ نسل پیشین استفاده شود. این یعنی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه‌برابری و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین گلکسی زد فولد ۵ را تشکیل می‌دهند.

دوربین سلفی روی نمایشگر پوششی نیز ممکن است مشابه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Z Fold 4 باشد؛ اما دوربین صفحه‌نمایشی داخلی احتمالاً تفاوت‌هایی با دوربین ۴ مگاپیکسلی نسل فعلی خواهد داشت. در نهایت، به این موضوع نیز باید اشاره کنیم که احتمالاً قیمت گلکسی زد فولد ۵ مانند زد فولد ۴ و پیکسل فولد گوگل از ۱,۷۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

انتظار تغییرات بیشتری را در گوشی هوشمند Galaxy Z Flip 5 داریم. در‌حالی‌که ظاهر تاشو صدفی دستگاه یکسان می‌ماند، صفحه‌نمایش کاور بسیار بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۱٫۹ اینچی Z Flip 4 خواهد بود.

به‌نظر می٬رسد زد فلیپ ۵ حداقل صفحه‌نمایشی ۳٫۴ اینچی در بیرون داشته باشد که بیشتر قاب جلویی را اشغال می‌کند. همچنین، شایعات حاکی از آن هستند که می‌توانیم برخی از برنامه‌های بهینه‌سازی‌شده سامسونگ و گوگل را روی آن نمایشگر اجرا کنیم؛ البته هنوز مطمئن نیستیم که آیا می‌توانیم هر برنامه‌ی اندرویدی را مانند موتورولا ریزر پلاس روی آن اجرا کنیم یا خیر.

رندر گلکسی زد فلیپ ۵
رندر گلکسی زد فلیپ ۵
رندر گلکسی زد فلیپ ۵

در داخل دستگاه مانند سری گلکسی اس ۲۳، احتمالاً از Snapdragon 8 Gen 2 استفاده خواهد شد. گلکسی زد فلیپ ۵ به‌احتمال فراوان به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز خواهد بود. در بخش دوربین نیز، نباید انتظار چیزی بیش‌از‌حد قدرتمند را داشته باشیم. این دستگاه مانند زد فلیپ ۴ و زد فلیپ ۵ از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید بهره خواهد برد؛ اگرچه سنسورها ممکن است بزرگ‌تر باشند تا به جذب نور بیشتر کمک کنند.

در‌نهایت، باید بگوییم که براساس جدیدترین اطلاعات فاش‌شده، مدل ۲۵۶ گیگابایت گلکسی زد فلیپ ۵ با قیمت ۱,۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد. در مقام مقایسه، قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت گلکسی زد فولد ۴ سال گذشته حدوداً ۱,۳۰۰ دلار بود.

سامسونگ گلکسی واچ سری ۶

در‌حالی‌که اپل واچ ممکن است محبوب‌ترین ساعت هوشمند موجود در بازار باشد، سری گلکسی واچ سامسونگ رقیب قدرتمندی محسوب می‌شود و در رویداد آنپکد جولای ۲۰۲۳، سری گلکسی واچ ۶ را خواهیم دید. باوجوداین، این بار ممکن است دو گجت پوشیدنی گلکسی واچ ۶ معرفی شوند: یکی گلکسی واچ ۶ و دیگری گلکسی واچ ۶ کلاسیک.

هر دو مدل استاندارد و کلاسیک گلکسی واچ ۶ صفحه‌ای گرد با روکش فلزی خواهند داشت؛ اما رنگ‌های بیشتری نیز باید در‌دسترس باشد. همچنین، آن‌ها به‌جای صفحات مسطح به شیشه‌ای منحنی مجهز خواهند بود. محل قرارگیری دکمه‌ها نیز مشابه نسل‌های پیشین خواهد بود. نکته‌ی مهم این است که گفته می‌شود گلکسی واچ 6 کلاسیک قاب چرخشی را باز خواهد گرداند و علاوه‌بر ورودی‌های لمسی، از روشی مطمئن‌تر برای تعامل با رابط کاربری ساعت استفاده خواهد کرد.

تصاویر رندر لو رفته از گلکسی واچ ۶ کلاسیک
تصاویر رندر لو رفته از گلکسی واچ ۶ کلاسیک
تصاویر رندر لو رفته از گلکسی واچ ۶ کلاسیک

افزون‌براین، احتمالاً نمایشگر گلکسی واچ ۶ به پنل‌های microLED ارتقا خواهد یافت که این به‌معنای کنترل بهتر کنتراست، رنگ‌های دقیق‌تر، سطح روشنایی بیشتر و مصرف باتری کمتر خواهد بود. اگر چنین تغییری را شاهد باشیم، خواه‌ناخواه قیمت این محصول افزایش خواهد یافت؛ زیرا این فناوری نسبتاً جدید ارزان نیست.

در داخل گلکسی واچ ۶، ممکن است از تراشه‌ی اگزینوس W980 استفاده شود که ۱۰ درصد عملکرد را افزایش می‌دهد و مصرف انرژی را بهینه‌تر می‌کند. همچنین، قرار است ظرفیت باتری کمی افزایش یابد. شایان ذکر است که مشخص نیست که آیا این موضوع درباره‌ی مدل‌های کلاسیک نیز صدق می‌کند یا خیر؛ زیرا داشتن باتری بزرگ‌تر و داشتن قاب چرخان ممکن است کمی مشکل باشد.

ازنظر نرم‌افزاری، گلکسی واچ ۶ می‌تواند از Wear OS 4 استفاده کند که بسیار قابل‌تنظیم است و از قابلیت‌های متعددی پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، شایعه شده است که پس از بهینه‌سازی عملکرد Wear OS 4 عمر باتری دستگاه افزایش خواهد یافت.

سری گلکسی تب اس ۹ سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ نه یک، بلکه سه تبلت جدید Galaxy Tab S9 را در رویداد آنپکد تابستان امسال معرفی کند؛ یعنی گلکسی تب اس ۹، اس ۹ پلاس و اس ۹ اولترا.

پیش‌تر در مقاله‌ای دیگر هرآنچه تاکنون از سری گلکسی تب S9 می‌دانیم، بررسی کرده‌ایم. گلکسی Tab S9 استاندارد مدل اقتصادی‌تر خواهد بود. اگرچه اطلاعات زیادی از آن نداریم، ممکن است ویژگی مهمی داشته باشد که آن را بهتر از آیپد اپل می‌کند و آن گواهی IP67 یعنی مقاومت در‌برابر آب و گرد‌وغبار است. این ویژگی در S9 Plus و S9 Ultra نیز وجود خواهد داشت.

رندر رسمی گلکسی Tab S9 اولترا
رندر رسمی گلکسی Tab S9 اولترا
رندر رسمی گلکسی Tab S9 اولترا

اطلاعات گلکسی تب اس 9 پلاس به بیرون درز کرده است که به ما ایده‌ی بهتری از طراحی آن می‌دهد. این دستگاه شبیه نسل‌های قبلی گلکسی تب S8 با ساختار فلزی براق است. حاشیه‌ها نیز آشنا به‌نظر می‌رسند و دوربین سلفی همچنان به‌صورت افقی قرار دارد.

ناگفته نماند که سامسونگ در حال کنار‌گذاشتن جزیره‌ی دوربین کپسولی‌شکل است و به‌جای آن از طراحی لنز شناور استفاده می‌کند؛ دقیقاً شبیه آنچه در پنل پشتی سری گلکسی اس ۲۳ دیده می‌شود. همچنین، انتظار می‌رود صفحه‌نمایش Tab S9 Plus حدود ۱۲٫۴ اینچی با رزولوشن ۱۷۵۲ در ۲۸۰۰ باشد؛ البته می‌توان حدس زد که از پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد.

گلکسی تب اس ۹ اولترا نیز جانشین شایسته‌ای به‌نظر می‌رسد. طراحی این تبلت عمدتاً مشابه نسل پیشین است؛ از‌جمله صفحه‌نمایش عظیم ۱۴٫۶ اینچی. در طراحی محل قرارگیری دوربین‌ها نیز مانند دیگر اعضای خط‌تولید S9، جزیره کنار گذاشته شده است. همچنین، دستگاه مذکور به ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دوم مجهز خواهد بود.

گلکسی S23 اف‌ای

حالا که گلکسی A54 به‌خوبی در بین بهترین گوشی‌های سامسونگ قرار می‌گیرد، احتمال معرفی گلکسی اس ۲۳ اف‌ای زیاد نیست؛ اما نمی‌توانیم انکار کنیم که برخی شایعات حاکی از پیوستن یک مدل FE به سری گلکسی S23 در سال جاری است؛ در‌حالی‌که اکثر اطلاعات به عرضه‌ی آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کنند.

سامسونگ می‌تواند از رویداد تابستانه‌ی خود برای پیش‌نمایش گلکسی S23 اف‌ای استفاده کند؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که به‌طور کلی مدل FE را فراموش کند و سراغ محصول دیگری برود. باتوجه‌به اینکه در شایعه‌ای گفته شده بود که گلکسی اس ۲۳ اف‌ای از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل دوم استفاده نخواهد کرد، شاید این اتفاق خوشایندی باشد.

سخت‌افزار واقعیت ترکیبی و گلکسی تب S8 اف‌ای

گاهی اوقات سامسونگ در رویداد‌های خود طرفدارانش را غافل‌گیر می‌کند و احتمال دارد امسال نیز چنین اتفاقی بیفتد.

این غول فناوری کره‌ای در ماه فوریه اعلام کرد که با کمک گوگل (برای نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اندروید) و کوالکام (برای تراشه) روی دستگاه‌های پوشیدنی واقعیت ترکیبی کار می‌کند. هیچ نشانه‌ای از معرفی قریب‌الوقوع دستگاه مذکور وجود ندارد؛ اما جای تعجب نیست که اطلاعات بیشتری در جریان آنپکد تابستانه‌ی سامسونگ اعلام شود.

درمقابل، گلکسی تب اس ۹ ممکن است، تنها تبلتی نباشد که در آنپکد خواهیم دید. شایعاتی درباره‌ی Galaxy Tab S8 FE منتشر شده است که مانند S7 FE فاصله‌ی بین تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه سری A سامسونگ و S9 را پر خواهد کرد؛ اما اطلاعات زیادی درباره‌ی آن وجود ندارد. شاید در این مراسم معرفی یا پیش‌نمایش این محصول را نیز شاهد باشیم.

چگونه گلکسی آنپکد را تماشا کنیم؟

خوشبختانه تماشای رویداد گلکسی آنپکد در مرداد ماه آسان است. در‌ادامه، روش‌های مختلف انجام این کار گفته شده‌اند.

۱. وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی سامسونگ

وب‌سایت رسمی سامسونگ این رویداد را به‌صورت زنده پخش می‌کند تا بتوانید مستقیماً از کامپیوتر یا دستگاه تلفن‌همراه خود آن را مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به Samsung.com مراجعه کنید و به‌دنبال تب «Live» بگردید.

صفحه‌های رسمی سامسونگ مانند توییتر و فیسبوک و یوتیوب نیز این رویداد را پخش خواهند کرد. مطمئن شوید که حساب‌های رسمی شرکت را دنبال می‌کنید تا به آن دسترسی داشته باشید.

۲. زومیت

تیم زومیت مانند هر‌سال، مراسم آنپکد را به‌صورت زنده پوشش خواهد داد و رویداد مذکور را ازطریق وب‌سایت و کانال‌های اجتماعی ما می‌توانید دنبال کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعاتی که تاکنون از دومین گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ به دستمان رسیده است، گردآوری کنیم تا بتوانید با خواندن این مقاله متوجه شوید باید انتظار چه محصولاتی را داشته باشید.

مطمئناً این رویداد هیجان‌انگیزی برای طرفداران سامسونگ در همه‌‌جای جهان خواهد بود. با رونمایی دستگاه‌های جدید گلکسی، طرفداران برند مذکور می‌توانند نسل دیگری از محصولات پرطرفدار این غول فناوری کره‌ای را شاهد باشند.

از دیدگاه شما همراهان زومیت در دومین رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات