بهترین‌های ایفا ۲۰۲۳؛ از از کیف زنانه هوشمند تا تعمیرپذیرترین گوشی دنیا

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین محصولات IFA 2023
محصولات مختلفی در رویداد IFA امسال معرفی شد که در این مقاله بهترین‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف مثل گوشی هوشمند، لوازم جانبی و ... مرور می‌کنیم.
تبلیغات

هرسال در برلین شاهد برگزاری رویداد IFA هستیم و شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند دستاوردهای خود را درمعرض دید عموم قرار دهند. اگرچه تب‌وتاب این نمایشگاه به داغی سال‌های اوجش نیست، همچنان محصولات جذابی مثل گوشی هوشمند اندروید، ساعت هوشمند و لوازم خانگی هوشمند در آن معرفی می‌شود.

در این مقاله فهرستی از بهترین محصولات جدید معرفی‌شده در IFA ۲۰۲۳ به‌انتخاب سایت AndroidAuthority را مرور می‌کنیم.

بهترین گوشی‌های هوشمند IFA ۲۰۲۳

متأسفانه امسال گوشی‌های زیادی در IFA معرفی نشد. البته دو محصول در این حوزه درمعرض دید عموم قرار گرفت که بسیاری از مخاطبان را غافلگیر کرد. در ادامه نگاهی به بهترین موبایل معرفی‌شده در این رویداد خواهیم داشت.

FairPhone 5

فیرفون ۵ / Fairphone 5 مدل آبی

Fairphone یکی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند است که بر ایجاد فناوری پایدار تمرکز دارد. FairPhone 5 درواقع نسل پنجم گوشی این شرکت محسوب می‌شود و مثل مدل‌های قبلی بر تعمیرپذیری تمرکز دارد. در واقع می‌توان گوشی FairPhone را تعمیرپذیرترین گوشی اندروید جهان درنظر گرفت که هرکسی بدون دانش فنی می‌تواند قطعات مختلفش را تعویض کند.

اگرچه Fairphone وعده داده Fairphone 5 را تا ۱۰ سال به‌روزرسانی می‌کند، ظاهراً قرار است هر دو سال یک‌بار برای آن آپدیت جدید ارائه دهد. به‌هرحال طی این مدل می‌توانید باتری، نمایشگر، پورت و حتی لنز دوربین گوشی را در صورت بروز اشکال به‌راحتی تعویض کنید و بدین‌منظور فقط به یک پیچ‌گوشتی نیاز دارید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های Fairphone 5 می‌توان به نمایشگر ۹۰ هرتزی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، رم ۸ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و پشتیبانی از کارت microSD تا ۲ ترابایت اشاره کرد. قیمت گوشی مذکور نیز ۷۶۰ دلار است.

آنر V Purse

آنر وی پرس / Honor V Purse در دست دختر جوان لباس طلایی

V Purse یکی از غیرمنتظره‌ترین گوشی‌های هوشمندی بود که در نمایشگاه IFA ۲۰۲۳ معرفی شد. اگرچه برخی ایده‌ی این محصول را احمقانه توصیف می‌کنند اما حداقل با سایر گوشی‌های موجود در بازار تفاوت دارد.

گوشی آنر V Purse به‌نوعی شبیه کیف پول زنانه به‌نظر می‌رسد و نوار کوچکی از طرفین آن امتداد یافته و با زیورآلات مختلفی مزین شده است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد گوشی را با بند حمل و آن را مثل کیف دستی از مچ‌دست آویزان کنید.

آنر V Purse یک گوشی تاشو با طراحی شبیه کیف است. البته این دستگاه به هواوی Mate X نیز شباهت دارد زیرا نمایشگر تاشو آن بیرون دستگاه تعبیه شده و نه در داخل.

بهترین پوشیدنی‌های هوشمند IFA ۲۰۲۳

در IFA ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از تعداد زیادی محصولات پوشیدنی هوشمند بودیم. البته تمرکز اصلی در انتخاب بهترین‌های این دسته، ساعت‌ هوشمند و هدفون بی‌سیم است.

ساعت هوشمند Withings ScanWatch 2

ساعت هوشمند Withings ScanWatch 2

Withings برخی محصولات سلامت‌محور موردعلاقه‌ی بسیاری از کاربران را تولید می‌کند و سری ScanWatch به‌دلیل سبک کلاسیک خود، طرفداران زیادی به‌دست آورده‌اند.

Withings ScanWatch 2 جدیدترین و بهترین ساعت هوشمند این شرکت است که ظاهر جذابی دارد. طراحی این محصول باعث می‌شود اکثر افراد حتی متوجه نشوند که یک ساعت هوشمند روی مچ‌ دست خود بسته‌اید.

ScanWatch 2 مثل اکثر ساعت‌های هوشمند بازار ویژگی‌های مختلفی مثل نمایش اعلان‌ها و ردیابی سلامت را ارائه می‌دهد. این محصول امکاناتی مثل پایش ضربان قلب، ردیابی خواب و سنجش اکسیژن خون را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. دستگاه مورد اشاره همچنین از ابزارهای ردیابی چرخه‌ی قائدگی زنان پشتیبانی می‌کند.

از آنجا که ScanWatch 2 از نمایشگر لمسی بهره نمی‌برد با توجه به نوع استفاده‌ی شما با هربار شارژ می‌توانید تا ۳۰ روز با آن کار کنید. بدین‌ترتیب اگر به ساعت هوشمندی نیاز دارید که شارژدهی خوبی داشته باشد، ScanWatch 2 گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.

قیمت ساعت هوشمند ScanWatch 2 درحال‌حاضر ۳۵۰ دلار است و می‌توانید آن را به‌طور مستقیم ازطریق وب‌سایت Withings سفارش دهید.

هدفون بی‌سیم JBL Soundgear Sense

هدفون بی سیم JBL Soundgear

اکثر هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار، سعی دارند شبیه ایرپاد اپل به‌نظر برسند اما این موضوع درمورد JBL Soundgear Sense صدق نمی‌کند.

مهم‌ترین ویژگی Soundgear Sense، طراحی باز آن است. این یعنی به‌هیچ‌وجه مجرای گوش کاربر را نمی‌پوشاند و درنتیجه می‌توانید از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید و همزمان صدای اطراف را نیز بشنوید.

JBL تمرکز زیادی روی کیفیت صدای Soundgear Sense معطوف کرده و این محصول بیس بسیار قدرتمندی دارد. این هدفون بی‌سیم از درایورهای ۱۶٫۲ میلی‌متری بهره می‌برد و می‌توان کیفیت و نوع صدای خروجی را با استفاده از اپلیکیشن مخصوص گوشی‌ هوشمند تنظیم کرد. این محصول همچنین با گواهی IP54 عرضه می‌شود و دربرابر عرق مقاوم است.

قیمت هدفون JBL در ایالات‌ متحده ۱۵۰ دلار و در اروپا ۱۵۰ یورو تعیین شده است.

بهترین‌های گیمینگ و اپلیکیشن در IFA ۲۰۲۳

بازی یکی از حوزه‌هایی است که امسال توجهات زیادی را در IFA به‌ خود جلب کرد زیرا شاهد رونمایی از محصول جذابی در این دسته‌بندی بودیم.

کنسول دستی لنوو Legion Go

نمایشگر پنل جلویی کنسول لنوو لیجن گو / Lenovo Legion Go

از زمانی‌ که نینتندو سوئیچ و استیم دک روانه‌ی بازار شدند، بسیاری از شرکت‌ها به فکر ساخت کنسول دستی افتادند. اکنون لنوو کنسول دستی خود موسوم به Legion Go را معرفی کرده که درحال‌حاضر می‌توان آن را بهترین نمونه بین رقبا در نظر گرفت.

Legion Go با نمایشگر بزرگ‌تر با نرخ نوسازی بالاتر و وضوح بیشتر از رقبا، دل بسیاری از گیمرها را برده است. این محصول به پردازنده‌ قدرتمند مجهز شده و از کنترلرهای جداشونده بهره می‌برد که از این‌نظر بهتر از استیم دک است. می‌توان با جداکردن کنترلر سمت‌ راست، از آن به‌عنوان ماوس برای بازی‌های شوتر استفاده کرد.

البته برگ برنده‌ی Valve در کنسول استیم دک، نرم‌افزار مبتنی‌بر لینوکس این کنسول است. لنوو نیز جاه‌طلبی بزرگی در سر دارد و با اپلیکیشن Legion Space می‌توانید تنظیمات بسیار زیادی برای اجرای بهتر بازی‌ها در محیط ویندوز اعمال کنید.

قیمت کنسول لنوو Legion Go از ۷۰۰ دلار شروع می‌شود و از ماه اکتبر دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن Samsung Food

اپلیکیشن Samsung food

سامسونگ سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای به‌نام Whisk را خرید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند برنامه‌ی غذایی مخصوص خودتان را تنظیم و دستورالعمل‌هایی در این زمینه دریافت کنید. غول فناوری کره‌ی جنوبی در IFA امسال اعلام کرد نام این اپلیکیشن رسماً به Samsung Food تغییر می‌یابد و به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شود.

Samsung Food رایگان است و برای استفاده از آن به گوشی سامسونگ نیاز ندارید. یکی از قابلیت‌های جذاب این برنامه، امکان پیدا کردن دستور پخت غذا براساس مواد اولیه‌ای است که در خانه دارید. علاوه‌براین می‌توانید براساس دستورالعمل‌ها، فهرست خرید ایجاد کنید.

بهترین محصولات خانه هوشمند IFA ۲۰۲۳

امروزه دستگاه‌های همراه مثل گوشی هوشمند و لپ تاپ با جدیدترین فناوری‌ها عرضه می‌شوند اما تکنولوژی لوازم خانگی در چه سطحی است؟ رویداد IFA ۲۰۲۳ میزبان معرفی برخی از محصولات سینمای خانگی و خانه‌ی هوشمند بود که در ادامه به بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جاروبرقی هوشمند SwitchBot S10

جاروبرقی هوشمند SwitchBot S10

درحال‌حاضر برندهای زیادی وجود دارند که جاروبرقی هوشمند تولید می‌کنند. البته اکثر این محصولات شبیه یکدیگر هستند و با گردش در خانه، گردوغبار را پاک و کف خانه را تمیز می‌کنند.

SwitchBot S10 از چندین داک بهره می‌برند که می‌توان آن‌ها را در نواحی مختلف خانه قرار داد. یکی از داک‌ها به شبکه‌ی آب خانگی شما متصل می‌شود و جاروبرقی می‌تواند با استفاده از آن آب کثیف مخزن را به‌طور خودکار تخلیه و سپس آب تمیز را جایگزین آن کند. جالب اینکه داک‌های این محصول نیاز به برق ندارند.

داک دیگر SwitchBot S10، برای گردوغبار است و جاروبرقی را قادر می‌سازد مخزن خود را به‌طور خودکار تخلیه کند. خریداران همچنین می‌توانند داک اختیاری دیگری برای این محصول خریداری کنند که خانه‌ را مرطوب نگه می‌دارد.

SwitchBot S10 ازطریق کمیپن تأمین سرمایه‌ی جمعی کیک‌استارترز شروع به کار خواهد کرد که از ۱۳ اکتبر تا ۱۳ دسامبر ادامه خواهد داشت. عرضه‌ی این محصول به بازار نیز از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

اسپیکر TCL Tutti Choral

اسپیکر TCL Tutti Choral

اگر به‌دنبال سیستم صوتی فراگیر برای خانه‌ی خود هستید اما نمی‌خواهید خود را درگیر فرایند پیچیده‌ی راه‌اندازی کنید، بلندگوی TCL Tutti Choral گزینه‌ی بسیار ایدئالی برای شما است. این محصول با فناوری جدید، به‌طور خودکار پیکربندی می‌شود و تجربه‌ی صدای فراگیر را بدون توجه به محل قرارگیری خود ارائه می‌دهد.

ابتدا دو اسپیکر TCL Tutti Choral را در اتاق خود قرار دهید و برنامه‌ی مخصوص آن را راه‌اندازی کنید. این برنامه با سرویس جدید Dolby Atmos FlexConnect کار می‌کند و باعث می‌شود بلندگوها به‌طور خودکار یکدیگر و همچنین تلویزیون را پیدا کنند. الگوریتم‌های دالبی این اطلاعات را پردازش کرده و بهترین تجربه‌ی شنیداری از پخش صدای فراگیر را به کاربر ارائه می‌دهد. جالب اینکه کل فرایند مذکور فقط ۱۳ ثانیه طول خواهد کشید.

اگر محل بلندگوهای TCL Tutti Choral را تغیر دهید، با انجام دوباره‌ی مراحل پیکربندی، می‌توانید به‌راحتی همان تجربه‌ی صوتی فراگیر قبلی را داشته باشید.

پروژکتور Xgimi Horizon Ultra

پروژکتور Xgimi Horizon Ultra

Xgimi به ساخت پروژکتور باکیفیت بالا شناخته می‌شود. Horizon Ultra جدیدترین محصول پرچمپدار این برند است که ویژگی‌های جذابی مثل پشتیبانی از دالبی اتموس، وضوح 4K، روشنایی فوق‌العاده‌ی ۲۳۰۰ لومن و بلندگوی هارمن کاردن ۱۲ واتی را ارائه می‌دهد.

Horizon Ultra همچنین از فناوری Dual-Light استفاده می‌کند و با ترکیب نور LED و لیزر، رنگ‌ها را با دقت فوق‌العاده بالا نمایش می‌دهد.

پروژکتور Horizon Ultra قاب داخلی هم دارد که در صورت عدم استفاده می‌تواند لنزهای آن‌ را پنهان کند و ظاهری مینیمال به آن ببخشد. قیمت پروژکتور جدید Xgimi حدود ۲۰۵۰ دلار است و از ۱۵ سپتامبر برای خریداران ارسال خواهد شد.

سینمای خانگی Eve Play

سینما خانگی Eve Play

Eve Play مشکل کاربران آیفون و آیپد با سیستم‌های سینمای خانگی را حل می‌کند. این مشکل ناتوانی در پخش بی‌سیم موسیقی از دستگاه‌های اپل شما روی سیستم‌های سینمای خانگی است که به‌طور پیش‌فرض از AirPlay پشتیبانی نمی‌کنند.

برای استفاده از Eve Play کافی است آن را به یکی از ورودی‌های گیرنده‌ی خود متصل کنید. سپس با اتصال این محصول به وای‌فای یا ازطریق درگاه شبکه، می‌توانید از آن برای انتقال موسیقی آیفون و آیپد به گیرنده استفاده کنید و کل این فرایند فقط چند ثانیه طول خواهد کشید.

Eve Play با قیمت ۱۵۰ دلار از ۱۴ نوامبر روانه‌ی بازار خواهد شد.

بهترین‌های لوازم جانبی در IFA ۲۰۲۳

درنهایت نگاهی به بهترین لوازم جانبی معرفی‌شده در نمایشگاه IFA امسال خواهیم داشت.

Anker MagGo

شارژر و پاوربانک انکر MegGo 2023

انکر ازجمله برندهای شناخته‌شده در حوزه‌ی شارژر و لوازم جانبی است. این شرکت در IFA ۲۰۲۳ از نسخه‌های جدید محصولات سری MagGo رونمایی کرد. این محصولات با استاندارد QI2، دستگاه‌های سازگار با این فناوری را با سرعت بیشتر شارژ می‌کند.

یکی از بهترین محصولات انکر، پاوربانک MagGo است که ظرفیت آن ۱۰ هزار میلی آمپرساعت بوده و امکان شارژ بی‌سیم با توان ۱۵ وات را فراهم می‌کند. این محصول همچینن نمایشگری دارد که درصد شارژ باقی‌مانده و اطلاعات دیگر را به کاربر نشان می‌دهد.

قیمت پاوربانک انکر MegGo هنوز مشخص نیست اما از اکتبر ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد.

DeLorean Alpha Mini

خودرو برقی DeLorean Alpha Mini

خودرو برقی کوچک DeLorean موسوم‌ به Alpha Mini ما را یاد فیلم‌های علمی-تخیلی قدیمی می‌اندازد. قطعاً کودکان با دیدن این محصول بسیار هیجان‌زده می‌شوند.

از آن‌جاکه DeLorean Alpha Mini برقی است، به‌طور کاملاً بی‌صدا کار می‌کند. البته اسپیکرهایی روی این محصول تعبیه شده که صدای خودروهای مختلف را شبیه‌سازی می‌کنند تا احساس بهتری از راندن آن به شما منتقل شود.

DeLorean در فصل تعطیلات ۲۰۲۳ در بازار ایالات‌ متحده عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو برقی کوچک حدود ۱۵۰۰ دلار تعیین شده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات