از مراسم Google I/O 2024 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پوستر گوگل I/O 2024
موضوع اصلی رویداد گوگل I/O احتمالاً هوش مصنوعی خواهد بود؛ اما چه انتظارات دیگری از این مراسم سالانه داریم؟
تبلیغات

کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل I/O، همین هفته برگزار می‌شود و هوش مصنوعی محوریت اصلی آن خواهد بود. گوگل از زمان برگزاری I/O سال گذشته، جمنای (Gemini) را معرفی کرده است که به‌عنوان مدل جدید و قدرتمندتر این شرکت و رقیب ChatGPT شرکت OpenAI شناخته می‌شود.

گوگل همچنین تست‌های مختلفی روی قابلیت‌های جدید موتور جست‌و‌جو، سرویس مپس و اندروید انجام داده است و انتظار می‌رود امسال در این حوزه‌ها حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

نطق اصلی مراسم گوگل I/O در ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت) آغاز می‌شود. می‌توانید کنفرانس مذکور را به‌صورت زنده ازطریق وب‌سایت گوگل یا کانال یوتیوب تماشا کنید.

هوش مصنوعی در I/O

گوگل صراحتاً اعلام کرد که I/O 2024 کاملاً درباره‌ی هوش مصنوعی خواهد بود. جمنای و مدل کوچک‌تر آن موسوم‌ به جما (Gemma) از چند ماه قبل دردسترس عموم قرار دارند. بخش قابل‌ توجهی از نطق اصلی احتمالاً به نحوه‌ی ادغام موتور جست‌و‌جو و هوش مصنوعی مولد گوگل اختصاص خواهد یافت. این شرکت درحال آزمایش قابلیت‌های جدید جست‌و‌جو ازجمله سرویس آموزش مکالمه‌ی انگلیسی با هوش مصنوعی و همچنین تولید تصویر برای خرید و پرو مجازی لباس است.

گوگل در I/O امسال احتمالاً روی روش‌هایی تمرکز خواهد داشت که گوشی شما را به ابزار هوش مصنوعی کارآمدتری تبدیل می‌کنند. این یعنی قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری به اپلیکیشن‌های گوگل اضافه خواهد شد.

گوگل روی قابلیت‌های هوش مصنوعی‌ای که به غذا خوردن، خرید یا یافتن ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در گوگل مپس کمک می‌کنند، کار می‌کند. این شرکت درحال آزمایش قابلیت هوش مصنوعی دیگری است که می‌تواند با شرکت مورد نظرتان (مثل مراکز خدمات پس‌ از فروش)، تماس بگیرد و تا زمانی‌ که فرد واقعی پشت خط حاضر شود، به‌جای شما منتظر بماند.

پیکسل به‌عنوان ابزار هوش مصنوعی

به‌نوشته‌ی ورج، امکان دارد در I/O امسال شاهد معرفی نسخه‌ی جدید و شخصی‌تر دستیار دیجیتال گوگل باشیم که طبق شایعات با نام پیکسی (Pixie) شناخته می‌شود. انتظار می‌رود این دستیار مبتنی‌بر جمنای، قابلیت‌هایی را مثل تحلیل عکس اشیاء برای یادگیری نحوه‌ی استفاده از آن‌ها یا دریافت مسیر برای خرید محصولاتی که از آن‌ها عکس گرفته شده است، ارائه دهد.

قابلیت‌های مورد انتظار دستیار هوش مصنوعی پیکسی می‌تواند برای دستگاه‌هایی مثل Rabbit R1 و Human Ai Pin خبر بدی باشد.

آیا در I/O سخت‌افزار جدیدی معرفی می‌شود؟

گوشی پیکسل ۹ ایکس ال رندر مشکی غیر رسمی نمای پشت و جلو
91Mobiles

با توجه‌ به اینکه پیش‌سفارش پیکسل 8a هم‌اکنون فعال شده است و می‌توان پیکسل تبلت را هم خریداری کرد، به‌نظر نمی‌رسد گوگل امسال در I/O تمرکز زیادی روی سخت‌افزار جدید داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که گوگل در I/O 2024 توضیحاتی درمورد جانشین پیکسل فولد ارئه دهد؛ محصولی که طبق شایعات با نام پیکسل ۹ پرو فولد عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات