مراسم مایکروسافت بیلد را با زومیت دنبال کنید؛ محفل رونمایی ویندوز ۱۲؟

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella مدیرعامل مایکروسافت در حال سخنرانی لوگوی مایکروسافت در پشت سر
مایکروسافت امشب در مراسم بزرگ بیلد ۲۰۲۴، توسعه‌دهندگان را با هوش مصنوعی احاطه خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت شب گذشته در رویدادی ویژه از سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ و سرفیس پرو ۲۰۲۴ رونمایی کرد؛ محصولاتی که در کنار ابزار هوش مصنوعی Recall و کامپیوترهای نسل جدید ویندوزی، جایگاه این غول فناوری را در بازار تثبیت خواهند کرد.

رویداد دیشب، آغاز مسیر هیجان‌انگیزی بود که مایکروسافت امروز آن را با کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ پیش می‌برد. کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت از امشب ۲۱ می (۱ خرداد) آغاز می‌شود و تا سه روز آینده با ارائه‌ی جلساتی پیش می‌رود که تمرکز عمده‌ی آن‌ها روی هوش مصنوعی خواهد بود.

حضور پررنگ‌تر کوپایلت در محصولات مایکروسافت

کنفرانس بیلد ۲۰۲۳ با معرفی ویندوز کوپایلت به پایان رسید؛ ابزاری که حالا به یکی از ستون‌های نرم‌افزاری مایکروسافت تبدیل شده است و انتظار داریم که تمرکز این غول فناوری روی کوپایلت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴، بیشتر از قبل باشد.

لوگو کوپایلت مایکروسافت / Microsoft Copilot طرح گرافیکی رسمی
Microsoft

در رویداد Ignite که پاییز سال گذشته برگزار شد، مایکروسافت از Copilot Studio و Copilot for Service و Copilot for Sales رونمایی کرد؛ سه ابزاری که احتمالاً در کنفرانس بیلد امسال به‌روزرسانی می‌شوند.

مایکروسافت شب گذشته اولین «کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس» را رونمایی کرد؛ محصولاتی که به ادعای این غول فناوری، قرار است قدرتمندترین کامپیوترهای ویندوزی تاریخ باشند.

هوش مصنوعی باز هم ستاره‌ی مراسم مایکروسافت بیلد خواهد بود

اگر مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ ویژگی‌های خاصی مانند دستور فراخوانی را به کوپایلت اضافه کند، کامپیوترهای نسل جدید نه‌تنها قدرتمند خواهند بود بلکه کاربران را از به‌کارگیری ماوس و کیبورد برای ارتباط با کوپایلت بی‌نیاز خواهند کرد.

مایکروسافت در یکی از جلسات خود در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ به معرفی ویژگی‌های کاملاً جدیدی می‌پردازد که به کاربران امکان تعامل عمیق‌تر با ویندوز را از طریق ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی می‌دهد. ازاین‌رو، انتظار داریم که به‌روزرسانی‌های قابل‌ توجهی برای کوپایلت ویندوز منتشر شوند.

ویندوز ۱۲، محصول هیجان‌انگیزی است که شاید در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ به آن پرداخته شود؛ اگرچه بخش زیادی از تمرکز مایکروسافت در کنفرانس امشب، روی هوش مصنوعی و ادغام آن محصولات خود خواهد بود.

قدم‌های بزرگ مایکروسافت برای بهبود آفیس

یکی از مورد انتظارترین اتفاقات کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ به مایکروسافت ۳۶۵ یا همان مجموعه‌نرم‌افزارهای آفیس اختصاص دارد؛ محصولاتی که قرار است بیش از قبل با هوش مصنوعی کوپایلت گره بخورند.

آیکون های مختلف سرویس مایکروسافت
Microsoft

در کنار حضور مؤثرتر کوپایلت در مایکروسافت ۳۶۵، احتمالاً شاهد به‌روزرسانی‌های غیرکوپایلتی هم خواهیم بود. به گفته‌ی متا و مایکروسافت، علاوه بر به‌روزرسانی پلتفرم مش (Mesh)، قرار است نرم‌افزارهای وُرد، اکسل و پاورپوینت در دسترس هدست واقعیت مجازی متا قرار بگیرند.

دستِ پر مایکروسافت برای Azure

Azure، پلتفرم ابری مایکروسافت، از چند سال پیش از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و در حال حاضر یکی از پول‌سازترین سرویس‌های شرکت است.

هوش مصنوعی مولد؛ کمک‌حال جدید توسعه‌دهندگان

ردموندی‌ها در بیلد ۲۰۲۴ پلتفرم Azure را به ابزارهای جدید هوش مصنوعی مولد مجهز خواهند کرد تا با تسریع و ساده‌سازی روند برنامه‌نویسی، بار کاری روزانه‌ی توسعه‌دهندگان را تا حد قابل‌ توجهی کاهش دهند. انتظار داریم که مایکروسافت از ONNX RT به همراه DirectML و OpenVINO EP برای کمک به تسریع کار مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کند.

برنامه‌های مایکروسافت برای پلتفرم Azure به اینجا ختم نمی‌شوند. غول آمریکایی به دنبال ساخت یک برنامه برای پیشنهاددادن موسیقی به کاربر است که بر پایه‌ی هوش مصنوعی و Azure توسعه پیدا می‌کند.

تمرکز ویژه‌ی مایکروسافت بر امنیت کاربران

احراز هویت و محافظت از اطلاعات و حریم شخصی کاربران، موضوعاتی است که در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ در قالب یک جلسه آموزشی برای ایمن‌سازی برنامه‌ها با Microsoft Entra ID به آن‌ها پرداخته می‌شود.

علاوه بر سیستم Entra، مایکروسافت جلسه‌ای با عنوان باز کردن قفل امنیت داده با Microsoft Purview را برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند که به‌طور اختصاصی بر ارتقای امنیت داده‌های کاربران تمرکز دارد. Microsoft Purview پلتفرم مدیریت داده‌ی مایکروسافت است.

باز شدن پای کوپایلت به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

پلتفرم تحلیل داده‌ی Fabric Data Science، از چند سال پیش که به پای ثابت کنفرانس‌های بیلد مایکروسافت تبدیل شده است. این سرویس نیز مانند اغلب محصولات ردموندی‌ها به کوپایلت مجهز می‌شود. موارد دیگری مانند حوزه‌ی بازی‌سازی، حضور چندان خاصی در بیلد ۲۰۲۴ نخواهند داشت.

کنفرانس مایکروسافت بیلد ۲۰۲۴ از امشب ۲۱ می (۱ خرداد) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود و تا سه روز آینده در سیاتل ادامه خواهد داشت. زومیت تمامی مطالب این کنفرانس را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات