از تاشدنی‌ها تا گلکسی رینگ و گلکسی واچ اولترا؛ هرآنچه از مراسم آنپکد سامسونگ انتظار داریم

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
مطالعه 10 دقیقه
گلکسی رینگ و زد فلیپ و فولد و گلکسی واچ در کاور آنپکد
۲۰ تیرماه، پاریس میزبان رویداد گلکسی آنپکد خواهد بود؛ رویدادی که محفل رونمایی از محصولات جدید سامسونگ است.
تبلیغات

فاصله‌ی زیادی تا برگزاری رویداد تابستانه‌ی گلکسی آنپکد سامسونگ نداریم؛ رویدادی که امسال با المپیک پاریس همزمان شده است و سامسونگ می‌خواهد از این فرصت برای جلب توجه حداکثری به محصولات جدیدش استفاده کند.

تقریباً مشخصات و تصاویر همه‌ی محصولاتی که در آنپکد پیش‌ رو شاهد رونمایی‌شان خواهیم بود، از پیش به‌لطف افشاگران گوناگون فاش شده‌اند؛ مگر آنکه سامسونگ واقعاً بخواهد در اقدامی غافل‌گیرکننده محصولات دیگری معرفی کند، که البته بعید است.

از گوشی‌های تاشدنی جدید گرفته تا اولین حلقه‌ی هوشمند، سامسونگ ظاهراً امسال دست پر به میدان خواهد آمد. در مقاله‌ی پیش‌ رو نگاهی می‌اندازیم به تمام محصولاتی که احتمالاً در گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ در تاریخ ۲۰ تیرماه معرفی خواهند شد.

گلکسی زد فولد ۶

کار با زد فولد ۵ سامسونگ در حالت نیمه‌بسته

گلکسی زد فولد ۵ با تمام جذابیت‌هایش، کماکان با ضعف‌های نسل پیش دست‌به‌‌گریبان بود. ضخامت زیاد، نبود مقاومت دربرابر گردوغبار، ارگونومی نامناسب در حالت تاشده و قیمت توجیه‌ناپذیر، همگی ضعف‌های مهمی به‌حساب می‌آیند که خرید گوشی‌های تاشدنی را برای بسیاری از مردم غیرمنطقی جلوه می‌دهد.

پنل جلویی گلکسی زد فولد ۶
Evan Blass
لولای میانی گلکسی زد فولد ۶
Evan Blass
پنل پشتی گلکسی زد فولد ۶ رنگ نقره‌ای
Evan Blass

گلکسی زد فولد ۶ طبق شایعات، ضخامت کمتری دارد و سبک‌تر خواهد بود. نمایشگر خارجی‌اش ظاهراً نسبت جدیدی پیدا کرده است و از لولای بازطراحی‌شده‌ای بهره‌مند خواهد شد. مواردی که روی کاغذ هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند؛ اما باید دید آیا سامسونگ در نهایت چه برنامه‌ای برای گوشی تاشدنی جدیدش دارد.

گلکسی زد فولد ۶ احتمالاً مهم‌ترین ضعف‌های نسل‌ قبلی را برطرف خواهد کرد

تاکنون چندین رندر و تصویر فاش‌شده از گلکسی زد فولد ۶ منتشرشده است که گوشی تاشدنی جدید سامسونگ را در رنگ‌هایی از جمله آبی و نقره‌ای به‌نمایش می‌گذارند. حاشیه‌های نمایشگر در گلکسی زد فولد ۶ به‌نظر باریک‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

وزن و ضخامت دو معضل اساسی گلکسی زد فولد در نسل‌های گوناگونش به‌شمار می‌روند؛ اما ظاهرا برطرف شدن تمام این ضعف‌های به‌بهای افزایش قیمت گوشی تمام شده است؛ چراکه شایعات می‌گویند قیمت گلکسی زد فولد ۶ حدود ۱۰۰ دلار از نسل قبل گران‌تر خواهد بود.

اینکه سامسونگ از چه تراشه‌‌ای استفاده می‌کند، سؤالی است که فعلاً جوابش را نمی‌دانیم. ادعاهای ضدونقیضی در مورد استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰ به‌گوشی می‌رسد. باید دید تصمیم نهایی سامسونگ در این خصوص چیست.

گلکسی زد فلیپ ۶

نمایی از گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت flex

گوشی تاشدنی با فرم‌فکتور پوسته‌صدفی سامسونگ در نسل جدیدش احتمالاً دارای نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد با وضوح ۱٬۰۸۰ در ۲٬۶۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

زد فلیپ ۶ احتمالاً از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه هشت یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره خواهد برد. نمایشگر خارجی این گوشی از نوع اولد با اندازه‌ی ۳٫۴ اینچ و وضوح ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل خواهد بود.

پنل پشتی گلکسی زد فلیپ ۶ رنگ نقره‌ای
Evan Blass
فریم جانبی گلکسی زد فلیپ ۶ رنگ آبی
Evan Blass
پنل پشتی گلکسی زد فلیپ ۶ رنگ آبی
Evan Blass

احتمالاً سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ ۶ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 را در نظر خواهد گرفت که مشابه همان دوربین به‌کاررفته در گلکسی زد فولد ۵ است. دوربین‌های فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰ مگاپیکسلی احتمالاً با گلکسی زد فلیپ ۵ یکسان خواهند بود.

برخلاف گلکسی زد فولد ۶ که احتمالاً ضخامت کمتری خواهد داشت، ضخامت گلکسی زد فلیپ ۶ ظاهراً افزایش می‌یابد. گفته می‌شود ابعاد زد فلیپ ۶ در حالت بازشده ۱۶۵ در ۷۲ در ۷٫۴ میلی‌متر و وزنش ۱۸۷ گرم خواهد بود.

مانند گلکسی زد فولد ۶، قیمت گلکسی زد فلیپ ۶ نیز احتمالاً با افزایش ۱۰۰ دلاری همراه خواهد بود. افزایشی که توجیه بهبودهای نه‌چندان چشمگیر گوشی را دشوار می‌‌کند.

گلکسی واچ اولترا

پنل جلویی سه‌دستگاه گلکسی واچ ۷ اولترا
OnLeaks

شاید گلکسی واچ اولترا را بتوان متفاوت‌ترین محصول سامسونگ در آنپکد پیش‌ رو دانست؛ محصولی که نامش به اپل واچ اولترا بی‌شباهت نیست و هدفش نیز رقابت با همان محصول است.

ظاهراً گلکسی واچ اولترا صفحه‌نمایش دایره‌ای و قاب مربعی‌شکل خواهد داشت. گفته می‌شود قیمت گلکسی واچ اولترا حدود ۷۰۰ دلار خواهد بود. تیتانیوم گرید چهار یکی از مواردی است که در شایعات به آن اشاره شده و احتمالاً ساختار بدنه‌ی گلکسی واچ اولترا را تشکیل می‌دهد.

گلکسی واچ اولترا احتمالاً گران‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ خواهد بود

گلکسی واچ اولترا در کنار گلکسی واچ ۷ از تراشه‌ی جدید اگزینوس بهره‌ خواهد برد. گفته می‌شود این تراشه پنج هسته دارد و با لیتوگرافی سه نانومتری سامسونگ به‌تولید می‌رسد. احتمالاً گلکسی واچ اولترا تنها در یک نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری به‌فروش خواهد رسید.

طبق شایعات، گلکسی واچ اولترا از نمایشگر اولد با حداکثر روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت بهره خواهد برد. این دستگاه موفق به کسب گواهی IP68 و MIL-STD-810H شده‌ و در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار و شرایط سخت مقاوم است.

گلکسی واچ اولترا در رنگ سیاه و نارنجی
Evan Blass
گلکسی واچ اولترا در رنگ سفید
Evan Blass
گلکسی واچ اولترا در رنگ سیاه
Evan Blass

گلکسی واچ اولترا در سه‌ رنگ از جمله خاکستری تیتانیوم به‌فروش خواهد رسید و تا فشار ۱۰ اتمسفر (عمق ۱۰۰ متری) در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود. گلکسی واچ اولترا احتمالاً از سه دکمه‌ی فیزیکی Back و Home و Quick Button بهره می‌برد و انرژی‌اش از باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین خواهد شد.

گلکسی واچ ۷

نمایش نوتیفیکیشن در گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ ساعتی بود که ضعف‌های کمی داشت. گلکسی واچ ۷ می‌تواند با برطرف کردن همان ضعف‌های محدود مثل شارژدهی پایین، به محصولی ایدئال برای اکثر کاربران تبدیل شود.

گلکسی واچ ۷ در رنگ نقره‌ای
Evan Blass
گلکسی واچ ۷ در رنگ سبز زیتونی
Evan Blass
گلکسی واچ ۷ در رنگ سفید
Evan Blass

شایعات می‌گویند گلکسی واچ ۷ نمایشگر اولد با حداکثر روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت دارد و مانند گلکسی واچ اولترا در برابر نفوذ آب‌ و گرد‌وغبار مقاومت بالایی خواهد داشت.

ظاهراً گلکسی واچ ۷ در دو رنگ از جمله سبز عرضه می‌شود و قاب آن از جنس آرمور آلومینیوم خواهد بود. ساعت جدید سامسونگ احتمالاً تا فشار پنج اتمسفر (عمق ۵۰ متری) در برابر نفوذ آب مقاوم است و نسخه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری آن به‌ترتیب باتری ۳۰۰ و ۴۲۵ میلی‌آمپر‌ساعتی خواهند داشت.

هوش مصنوعی جایگاه ویژه‌ای در گجت‌های پوشیدنی جدید سامسونگ خواهد داشت

شعبه‌ی کانادای فروشگاه آمازون برای مدت‌زمانی کوتاه مدل ۴۰ میلی‌متری بلوتوث‌دار گلکسی واچ ۷ را به‌نمایش گذاشت و سپس صفحه‌ی آن را حذف کرد. آمازون کانادا قیمت ساعت هوشمند جدید سامسونگ را ۳۵۸٫۵۵ دلار اعلام کرد؛ درحالی‌که قیمت گلکسی واچ ۶ (در مدل ۴۰ میلی‌متری) به ۲۸۹ دلار می‌رسد.

هوش مصنوعی نقش پررنگی در گلکسی واچ ۷ خواهد داشت. گفته می‌شود که واچ ۷ به‌لطف هوش مصنوعی، به‌شیوه‌ی بهتری روی خواب، تمرین‌های ورزشی و ارتباطات نظارت خواهد کرد.

گلکسی رینگ

حلقه هوشمند سامسونگ گلکسی رینگ / Galaxy Ring از نمای جلو
Samsung

گلکسی رینگ این پتانسیل را دارد تا فصل جدیدی در دنیای گجت‌های پوشیدنی آغاز کند. سامسونگ در مراسم رونمایی از سری گلکسی S24، اطلاعات بسیار محدودی از حلقه‌ی هوشمندش ارائه کرد. از آن زمان شایعات زیادی درباره‌ی این محصول به گوش می‌رسد.

گفته می‌شود قیمت گلکسی رینگ در محدوده‌ی ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار خواهد بود. یعنی تقریباً هم‌قیمت گلکسی واچ ۷. ظاهراً حلقه‌ی هوشمند سامسونگ احتمالاً از حسگرهای شتاب‌سنج، ضربان قلب و ژیروسکوپ برای اندازه‌گیری معیارهای مختلف میزبانی می‌کند.

گلکسی رینگ احتمالاً می‌تواند با پایش ضربان قلب و استرس، اطلاعات جامعی از وضع جسمی و روحی روزانه‌ی کاربران ارائه کند و حتی می‌تواند چرخه‌ی قاعدگی بانوان را با حسگر سنجش دمای پوست پیش‌بینی کند. باید در نظر گرفت که حلقه‌ی هوشمند سامسونگ برای نمایش تمام اطلاعات به اپلیکیشن Samsung Health متکی خواهد بود.

گلکسی رینگ احتمالاً با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از ضربان قلب در حالت خواب و بیداری و سطح فعالیت روزانه، می‌تواند امتیاز سلامتی ارائه دهد تا به کاربران در ارزیابی کلی آمادگی جسمی و ذهنی‌ کمک کند.

سایر محصولات

احتمال دارد که سامسونگ در رویداد آنپکد از گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو رونمایی کند. گلکسی بادز ۳ پرو درست مانند ایرپاد پرو دارای نوک پلاستیکی است و داخل گوش جای می‌گیرد. گلکسی بادز ۳ نیز در گوش قرار می‌گیرد، اما مانند نسخه‌ی استاندارد ایرپاد خبری از نوک پلاستیکی در آن نیست.

گلکسی بادز ۳ پرو خاکستری رنگ
Evan Blass
گلکسی بادز ۳ از نمای پشتی
Evan Blass
گلکسی بادز ۳ سفید
Evan Blass

مدل‌های جدید هدفون سامسونگ احتمالاً در رنگ‌های خاکستری و سفید به‌فروش خواهند رسید. براساس تصاویر فاش‌شده، مدل سفید رنگ در نگاه اول بیش‌ازحد به ایرپاد نسل سوم شباهت دارد؛ اما ساقه‌‌های آن برخلاف هدفون اپل زاویه‌دار هستند.

از ویژگی‌های مورد انتظار گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو می‌توان به قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، مقاومت در برابر آب‌ و گردوغبار و کیفیت صدای بالا اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات