محصولات معرفی‌شده در آنپکد ۲۰۲۴

آنپکد تابستانی ۲۰۲۴؛ از گلکسی رینگ و تاشدنی‌های دوست‌داشتنی تا محصولات الهام‌گرفته از اپل

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
مطالعه 8 دقیقه
رویداد تابستانی گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ یکی از پربارترین رویدادهای سامسونگ بود که در آن محصول موردانتظار گلکسی رینگ سرانجام به‌طور کامل معرفی شد.
تبلیغات

رویداد تابستانی آنپکد ۲۰۲۴ روز بزرگی برای سامسونگ بود. در این رویداد دوسالانه که روز گذشته در پاریس و تنها چند هفته قبل از شروع بازی‌های المپیک برگزار شد، سامسونگ هفت محصول جدید را معرفی کرد که یکی از آن‌ها در دسته‌ی محصول کاملا جدیدی برای این شرکت قرار دارد؛ حلقه‌ی هوشمند ردیاب سلامت که سامسونگ آن را با افتخار «اوج فناوری نامحسوس سلامت» می‌نامد.

گلکسی رینگ گل سرسبد بی‌چون‌وچرای مراسم بود، چراکه فارغ از عملکرد و شانس موفقیت آن، اولین حلقه‌ی هوشمندی است که از سمت یکی از سازندگان مطرح گوشی و ساعت هوشمند به بازار عرضه می‌شود. البته قیمت ۴۰۰ دلاری آن در بازار نسبتا کوچک و اشباع‌شده از حلقه‌های هوشمند دیگری چون Oura Ring، Evie و Ultrahuman ممکن است برخی از کاربران را نسبت‌به خریدش مردد کند، اما سازگاری‌اش با اکوسیستم سامسونگ احتمالا بتواند بسیاری از هواداران این برند را به وجد بیاورد.

بیمه موبایل ازکی

درکنار هیاهوی گلکسی رینگ و صدالبته هوش مصنوعی، سامسونگ از گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، گلکسی واچ ۷، گلکسی بادز ۳ و بادز ۳ پرو رونمایی کرد. کره‌ای‌ها البته سورپرایز دیگری در چنته داشتند؛ گلکسی واچ اولترا که احتمالا از تشابه نامش با اپل واچ اولترا، بتوانید ویژگی‌هایش را حدس بزنید. به نظر نمی‌رسد گلکسی واچ اولترا قابلیت هیجان‌انگیز جدیدی درمقایسه با ساعت پریمیوم اپل داشته باشد، اما احتمالا مقاومت، روشنایی و عمر باتری چشم‌گیر ساعت گزینه‌ی جذابی برای کاربران اکوسیستم سامسونگ خواهد بود؛ به‌ویژه وقتی پای حدودا ۱۵۰ دلار هزینه‌ی کمتر از محصول اپل به میان می‌آید.

محصولات معرفی‌شده در آنپکد ۲۰۲۴

از جذابیت‌های دیگر مراسم آنپکد (که البته ربطی به معرفی محصول ندارد!)‌ اجرای زنده‌ی گروه پسرانه‌ی کی‌پاپ TXT و حضور سیدنی سوئینی، بازیگر محبوب آمریکایی سریال‌‌های سرخوشی و نیلوفر آبی سفید بود که اتفاقا در مراسم آنپکد پارسال هم حضور داشت.

رویداد سامسونگ این بار هم با کمی چاشنی طعنه‌ به اپل همراه بود، حتی اگر در همین مراسم از محصولاتی رونمایی کرد که شباهت آن‌ها به محصولات کوپرتینونشین‌ها انکارناپذیر است. زمانی‌که تی‌ام رو، رئیس کسب‌و‌کار تجربه‌ی موبایل سامسونگ درحال معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی‌های جدید بود (ازجمله قابلیت تبدیل طرح‌های کشیده‌شده با قلم به تصاویر واقع‌گرایانه که جالب به‌نظر می‌رسید) به دسترسی بیش‌از ۲۰۰ میلیون دستگاه به Galaxy AI اشاره کرد که به‌طور واضح، طعنه‌ای به اپل اینتلیجنس بود که صرفا برای مک‌های مجهز‌به تراشه‌ی M، آیفون ۱۵ پرو و مدل‌های جدیدتر ارائه می‌شود.

ویدیوی جمع‌بندی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴

تمام محصولاتی که در گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معرفی شد

رویداد تابستانی گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ یکی از پربارترین رویدادهای معرفی محصول سامسونگ بود. در ادامه، تمام محصولات معرفی‌شده در این مراسم را با هم مرور می‌کنیم.

گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

حلقه‌ی هوشمند سامسونگ با وزن فقط ۳ گرم با این هدف طراحی شده که در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت روز، حتی هنگام خواب مورد استفاده قرار بگیرد. گلکسی رینگ با بهره‌مندی از گواهی IP68 در برابر نفوذ آب مقاوم است و پوشش تیتانیومی گرید ۵ آن را از آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند.

گلکسی رینگ رونمایی شد؛ حلقه بسیار هوشمند سامسونگ با قیمت تقریباً منطقی
گلکسی رینگ رونمایی شد؛ حلقه بسیار هوشمند سامسونگ با قیمت تقریباً منطقی
مطالعه '6

گلکسی رینگ دارای سه حسگر است که خواب، فعالیت‌های ورزشی، ضربان قلب و عادت ماهانه را ردیابی می‌کند. اطلاعات حلقه به طور مداوم با Samsung Health همگام می‌شود و برخلاف حلقه‌ی Oura، هزینه‌ای برای اشتراک دریافت نمی‌کند. حلقه‌ی سامسونگ همچنین از ژست‌های حرکتی مثلا برای عکس گرفتن یا خاموش‌کردن آلارم گوشی پشتیبانی می‌کند و باتری آن در حالت استندبای تا یک هفته دوام می‌آورد.

قیمت گلکسی رینگ ۴۰۰ دلار است و از ۲۴ جولای (۳ مرداد ۱۴۰۳) در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶، باریک‌ترین و سبک‌ترین تاشدنی سامسونگ تا به امروز به‌حساب می‌آید و تنها ۷ گرم از S24‌ اولترا سنگین‌تر است. در حالی که کشیده بودن بیش‌ازحد نسل‌های قبل در حالت تاشده، به‌هیچ‌وجه حس‌وحال کار با یک گوشی استاندارد را منتقل نمی‌کرد، سامسونگ امسال دست به کار شد تا این مشکل را هرچند در حد میلی‌متری، برطرف کند.

گلکسی زد فولد ۶ رونمایی شد؛ باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از همیشه
گلکسی زد فولد ۶ رونمایی شد؛ باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از همیشه
مطالعه '5

یکی دیگر از تغییرات بزرگ زد فولد ۶، دریافت استاندارد IP48 است که آن را در برابر گردوغبار نیز تا حدی مقاوم می‌کند. حضور تراشه‌ی SD 8 Gen 3 For Galaxy و ماژول پردازش عصبی آن نیز باعث می‌شود که شاهد حضور قابلیت‌های هوش مصنوعی سری S24 در فولد ۶ هم باشیم. ضمنا، فولد جدید با One UI 6.1.1 به دست کاربران می‌رسد و تا هفت سال نیز آپدیت‌های نرم‌افزاری دریافت می‌کند.

تاشدنی جدید سامسونگ در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و صورتی و سرمه‌ای وارد بازار می‌شود. قیمت گلکسی زد فولد ۶ در بازار آمریکا ۱,۸۹۹ دلار و در بازار انگلستان ۱,۷۹۹ پوند خواهد بود.

گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا

شاید بتوان گلکسی واچ اولترا را درکنار گلکسی رینگ، متفاوت‌ترین محصول کره‌ای‌ها در رویداد تابستانی آنپکد امسال دانست. این ساعت که برای رقابت مستقیم با اپل واچ اولترا در نظر گرفته شده، از طراحی جدید صفحه‌نمایش دایره‌ای درون قاب مربعی تیتانیومی و دکمه‌ی «Quick» مشابه‌ دکمه‌ی اکشن ساعت اپل بهره می‌برد. روشنایی صفحه‌نمایش آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد.

گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ رقیب اپل واچ اولترا با مقاومت و روشنایی فوق‌العاده
گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ رقیب اپل واچ اولترا با مقاومت و روشنایی فوق‌العاده
مطالعه '5

گلکسی واچ اولترا درکنار IP68 و گواهی نظامی MIL-STD-810H، از استاندارد 10ATM پشتیبانی می‌کند تا استفاده از آن برای شنا تا عمق ۱۰۰ متری ممکن شود. این ساعت همچنین از سنسور بهبودیافته‌ی BioActive و بیشترین ظرفیت باتری در بین ساعت‌های گلکسی بهره می‌برد. امکان اتصال گلکسی واچ اولترا به گلکسی رینگ برای دسترسی به داده‌های بیشتر و دقیق‌تر از وضعیت سلامت وجود دارد.

گلکسی واچ اولترا تنها در یک نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری و در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و سفید در ۲۴ جولای (۳ مرداد) به بازار عرضه می‌شود. قیمت ساعت هوشمند جدید سامسونگ ۶۴۹ دلار خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ ۶

گلکسی زد فلیپ ۶

گلکسی زد فلیپ ۶ پردازنده‌ی قوی‌تر و طراحی بهبودیافته‌ای دارد و سامسونگ تلاش کرده است با برطرف کردن ضعف‌های قبلی، تاشدنی جدیدش را کامل‌تر و کم‌نقص‌تر از همیشه کند. به‌طور دقیق‌تر، زد فلیپ ۶ مانند زد فولد ۶ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با واحد پردازش عصبی اختصاصی برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز شده است.

گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی شد؛ همان فرمول موفق با قدرت و شارژدهی بیشتر
گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی شد؛ همان فرمول موفق با قدرت و شارژدهی بیشتر
مطالعه '7

طراحی بیرونی زد فلیپ ۶ صاف‌تر و انحنای لبه‌ها کمتر شده است و فضای داخلی هم از سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری استفاده می‌کند. علاوه‌براین، گواهی IP48 برای اولین بار به این گوشی آمده تا از آن تاحدودی دربرابر در برابر نفوذ آب و گردوغبار محافظت کند.

جدیدترین گوشی تاشدنی پوسته‌صدفی سامسونگ در رنگ‌های نقره‌ای، زرد، آبی و سبز درکنار رنگ‌های انحصاری مشکی، سفید و هلویی به‌فروش می‌رسد. قیمت گلکسی زد فلیپ ۶ در کانفیگ پایه از ۱٬۰۹۹ دلار آغاز می‌شود.

گلکسی واچ ۷

گلکسی واچ ۷

بیشتر تغییرات گلکسی واچ ۷ به همان ارتقا‌های سخت‌افزاری و برخی قابلیت‌های جدید سلامتی خلاصه می‌شود و از نظر ظاهری تفاوتی با گلکسی واچ ۶ ندارد. گلکسی واچ ۷ به‌تراشه‌ی سه‌نانومتری اگزینوس W1000 مجهز شده است که ۵ هسته‌ی پردازشی دارد و همانند نسل قبل در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود.

گلکسی واچ ۷ سامسونگ معرفی شد؛ تغییرات نامحسوس با تمرکز بر سنسورهای پیشرفته سلامتی
گلکسی واچ ۷ سامسونگ معرفی شد؛ تغییرات نامحسوس با تمرکز بر سنسورهای پیشرفته سلامتی
مطالعه '5

نمایشگر گلکسی واچ ۷ از نوع Super AMOLED است که روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد و با لایه‌ای از جنس یاقوت کبود (سافایر) محافظت می‌شود. واچ ۷ گواهی‌ IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810H را اخذ کرده است و تا فشار ۵ اتمسفر می‌تواند زیر آب دوام بیاورد. گلکسی واچ جدید ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را دراختیار قرار می‌دهد و به‌ GPS دو بانده نیز مجهز شده است.

قیمت ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در ارزان‌ترین نسخه‌ از ۳۰۰ دلار شروع می‌شود و از تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد ۱۴۰۳) رسما دردسترس عموم برای خرید قرار خواهد گرفت.

گلکسی بادز ۳ و بادز ۳ پرو

گلکسی بادز ۳ پرو

و درنهایت، گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو که پس از وقفه‌ی یک‌ساله معرفی شدند. سامسونگ می‌گوید ۱۲ ماه مشغول جمع‌آوری داده برای یافتن بهترین فیت هدفون‌های توگوشی بوده تا سرانجام به این نتیجه برسد که فرم‌فکتوری شبیه ایرپادز اپل فیت راحت‌تری از طراحی لوبیاشکل گلکسی‌بادزهای قدیم دارد.

گلکسی بادز ۳ و بادز ۳ پرو با نویز کنسلینگ پیشرفته و طراحی بسیار آشنا رونمایی شدند
گلکسی بادز ۳ و بادز ۳ پرو با نویز کنسلینگ پیشرفته و طراحی بسیار آشنا رونمایی شدند
مطالعه '5

ایربادهای بادز ۳ به‌سبک ایرپادز طراحی صاف و یک‌دستی دارند، اما نسخه‌ی پرو مشابه ایرپادز پرو از سری‌های سیلیکونی بهره می‌برند. هر دو هدفون گواهی IP57 دارند تا برای استفاده زیر باران یا هنگام ورزش‌های سنگین مناسب باشند.

گلکسی بادز ۳

اما جالب‌ترین ویژگی هدفون‌های جدید سامسونگ، قابلیت «Interpreter» است. به گفته‌ی سامسونگ، کاربران می‌توانند هنگام حضور در جلساتی که به زبان خارجی برگزار می‌شود، با اتصال گلکسی بادزها به گوشی‌های گلکسی زد فولد ۶ یا فلیپ ۶، از قابلیت ترجمه‌ی همزمان بهره ببرند. علاوه‌براین، این هدفون‌ها دارای تطبیق کنترل نویز، تشخیص آژیر و تشخیص صدا هستند که به‌صورت خودکار بهترین سطح نویز و صدا را فراهم می‌آورند.

بادز ۳ به قیمت ۱۸۰ دلار و بادز ۳ پرو به قیمت ۲۵۰ دلار از ۲۴ جولای روانه‌ی بازار خواهند شد.

نظر شما درباره‌ی رویداد تابستانی گلکسی آنپکد امسال چه بود؟ کدام محصول بیشتر از همه نظرتان را جلب کرد؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات