اپل احتمالا روی Apple TV مجهز به اسپیکر و وبکم کار می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بلومبرگ مدعی است نسل بعدی اپل TV به اسپیکر و وبکم مجهز می‌شود تا برقراری تماس ویدئویی را برای کاربران ممکن کند. احتمالا تماس ویدئویی این پلتفرم در انحصار فیس‌تایم خواهد بود.
تبلیغات

اگر گزارش جدید بلومبرگ درست باشد، مدل بعدی اپل تی وی (Apple TV) احتمالا تفاوت‌های محسوسی با نسل‌های فعلی خواهد داشت. به‌نوشته‌ی دیجیتال ترندز، اپل مشغول کار روی محصول جدیدی است که توانایی‌های دستگاه‌های استریم محتوای چندرسانه‌ای را با یک اسپیکر هوشمند ترکیب می‌کند. افزون‌براین، گفته شده است این محصول اپل وب‌کم دارد. بلومبرگ مشخصا ادعا می‌کند:

به‌گفته‌ی افرادی مطلع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، این شرکت در حال کار روی محصولی است که ستاپ‌باکس اپل TV را با اسپیکر هوم‌پاد ترکیب می‌کند و دوربینی دارد تا بتوانید از‌طریق تلویزیون متصل‌شده به آن، جلسه‌ی ویدئویی برگزار کنید و کارهای دیگری در خانه‌ی هوشمند انجام دهید. 

دستگاه مذکور اپل نخستین دستگاه دنیا با توانایی ارائه‌ی قابلیت‌های ستاپ‌باکس و اسپیکر هوشمند نخواهد بود؛ زیرا Fire TV Cube که در بازار عرضه شده، چنین قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تمام سیستم سینمای خانگی‌شان را با فرمان صوتی کنترل کنند. بااین‌همه، تاکنون هیچ‌ شرکتی از وب‌کم در محصولات این‌چنینی استفاده نکرده است.

اگر اپل واقعا مشغول کار روی چنین گجتی باشد، احتمالا چیزی شبیه به فیسبوک پورتال یا Mecool Now تولید می‌کند. این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در بالای تلویزیون قرار بگیرند؛ جایی که وب‌کمشان بهترین میدان دید را به اتاق دارد. 

تولید اپل TV با توانایی‌ها و قدرت پردازشی بیشتر، اقدامی کاملا منطقی محسوب می‌شود. شرکت کوپرتینویی مدتی پیش تولید اسپیکر هوشمند هوم‌پاد را متوقف کرد تا تمام تمرکزش در حوزه‌ی اسپیکر هوشمند را معطوف اسپیکر ارزان‌تر هوم‌پاد مینی بکند. به‌ادعای بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت تیم‌های مهندسی هوم‌پاد و اپل TV را ترکیب و نرم‌افزاری را یکپارچه کند که روی این دستگاه‌ها اجرا می‌شوند.

هوم‌پاد مینی را می‌توان به‌نوعی جایگزینی برای ساندبار محسوب کرد؛ چون می‌توان یک یا تعداد بیشتری از این اسپیکر را به اپل TV متصل کرد. با درنظرگرفتن افزایش درخورتوجه محبوبیت سرویس‌های تماس ویدئویی (حتی فیس‌تایم اپل)، دستگاهی که بتواند تمامی این قابلیت‌ها را یک‌جا ارائه دهد، قطعا مخاطبانِ خاص خود را پیدا خواهد کرد. حال سؤال اصلی این است: اپل راضی می‌شود سرویس‌های تماس ویدئویی نظیر زوم و گوگل دوئو و اسکایپ روی پلتفرم جدیدش اجرا شوند یا این پلتفرم را در انحصار فیس تایم نگه می‌دارد تا کاربران فیس‌تایم را بیشتر کند؟

قیمت قطعا برای موفقیت مدل جدید اپل TV عاملی تعیین‌کننده است. مدل فعلی اپل تی‌وی 4K با قیمت ۱۸۰ یا ۲۰۰ دلار بسته‌ به کانفیگ، در بین گران‌قیمت‌ترین دستگاه‌های استریم محتوای بازار قرار می‌گیرد. این در حالی است که اکثر رقبا نظیر کروم‌کست مجهز به گوگل TV درحدود ۵۰ دلار قیمت دارند و مجموعه‌ی بسیار مشابهی از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند. اگر اپل نسل بعد اپل TV را به اسپیکر و هوم‌پاد مجهز کند، سخت است بتوانیم قیمت کمتر از ۱۸۰ دلار را برایش پیش‌بینی کنیم.

اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور کنفرانس WWDC 2021 را برگزار می‌کند و شاید در آن، معرفی نسل جدید اپل TV را شاهد باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات