گجت‌هایی که باید در سفر همراهتان باشد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
گجت‌های موردنیاز در سفر
اگر مسافرید و نمی‌دانید که دقیقاً به چه گجت‌هایی نیاز دارید، ما در این مقاله تمام گجت‌هایی که سفر شما را آسان‌تر می‌کنند معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات

زندگی در عصر دیجیتال امروزی باعث شده تا گجت‌های مختلفی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم همیشه و همه‌جا همراهمان باشند، چه در سفر جاده‌ای یک روزه یا سفر خارجی چند هفته‌ای!

در این مقاله ما بر اساس تجربه‌های کاربران و شناختی دقیق نسبت به گجت‌هایی که طی سفر مورد استفاده قرار می‌گیرند، وسایلی را معرفی می‌کنیم که به‌همراه داشتن آن‌ها در سفر بسیار مفید خواهد بود؛ بنابراین اگر درحال بستن چمدان خود برای مسافرتی مجردی یا خانوادگی هستید، حتماً نگاهی به لیست ما نیز بیندازید.

لیست بهترین گجت‌های مناسب سفر

پاور بانک (Power Bank)

پاوربانک وسیله‌ای قابل حمل است که می‌تواند انرژی الکتریکی را برای شارژ انواع دستگاه‌ها مانند گوشی، تبلت و لپ تاپ ذخیره و تأمین کند و به‌دلیل کاربردهای زیاد آن یکی از گجت‌هایی است که باید در سفر همراه شما باشد. از جمله کاربردهای این گجت در سفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می‌تواند در طول سفرهای طولانی یا در مناطق دورافتاده که پریز برق در دسترس نیست، شما را متصل و سرگرم نگه دارد.
  • می‌تواند چندین دستگاه را هم‌زمان با پورت‌های USB مختلف شارژ کند، بنابراین نگران تمام شدن باتری هیچ یک از گجت‌های خود نخواهید بود.
  • می‌تواند دستگاه‌ها را سریع‌تر از شارژرهای معمولی شارژ کند، به‌خصوص اگر از فناوری شارژ سریع یا Power Delivery پشتیبانی کند.
  • می‌تواند در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی مطابق با ترجیحات و نیازهای شما باشد. شما می‌توانید پاور بانکی کوچک و سبک‌وزن را برای حمل آسان، یا بزرگ و قدرتمند را برای استفاده طولانی‌تر انتخاب کنید.
  • می‌تواند در مواقع اضطراری یا زمانی که برق قطع می‌شود مفید باشد؛ زیرا برق پشتیبان دستگاه‌های ضروری شما یا حتی چراغ‌قوه را تأمین می‌کند.
شخصی درحال شارژ کردن گوشی با پاوربانک

با این تعاریف، اجازه ندهید که دستگاه‌های شما خاموش شوند و برای ثبت لحظات خاص سفر دردسترس نباشند. حتماً پاور بانک را در صدر لیست لوازم مورد نیاز سفرتان قرار دهید، چرا که در زمینه‌ی حفظ انرژی دستگاه‌هایتان در سفر، واقعا بازیگری تعیین‌کننده است. شاید برای خرید پاوربانک بد نباشد سری به مقاله بهترین پاوربانک های بازار ایران نیز بزنید.

آداپتور و مبدل دوشاخه برق

اگر قصد سفر خارجی دارید باید بدانید هر کشوری پیکربندی پریز برق منحصر‌به‌فرد خود را دارد و اینجاست که آداپتور و مبدل دو شاخه وارد عمل می‌شود. این دستگاه جمع‌و‌جور به عنوان پلی بین دستگاه‌های الکترونیکی شما و پریزهای برق محلی عمل می‌کند. فرقی نمی‌کند در اروپا، آسیا، آفریقا یا آمریکا باشید، مبدل آداپتور به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی در مورد سوکت‌های ناسازگار، شارژرهای خود را بدون هیچ مشکلی به پریز برق وصل کنید.

مبدل آداپتور

برخی مبدل‌ها علاوه‌بر تبدیل نوع دو شاخه با پریز، ولتاژ خروجی از پریز را هم به انتخاب شما تنظیم می‌کنند. برخی از مناطق با ولتاژ ۱۱۰-۱۲۰ ولت کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از ۲۲۰-۲۴۰ ولت استفاده می‌کنند. این موضوع بسیار مهم است که دستگاه الکترونیکی شما دقیقا همان ولتاژی را دریافت کند که در حد توانش است.

آداپتور و مبدل دو شاخه برق نه تنها شکل فیزیکی دوشاخه را تطبیق می‌دهد، بلکه تضمین می‌کند که دستگاه‌های شما ولتاژ صحیح را دریافت کرده و از بروز بلایای احتمالی نیز جلوگیری می‌کند.

شارژر ماشین و شارژر قابل حمل (شارژر فندکی)

اگر قصد شروع یک سفر جاده‌ای طولانی را دارید و نمی‌خواهید از شارژ موجود در پاور بانکتان نیز استفاده کنید، شارژر‌های فندکی گزینه بسیار مفید و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای روشن نگه‌داشتن دستگاه‌های شما هستند. این گجت‌ها که در جای فندکی ماشین قرار میگیرند می‌توانند با سرعت نسبتاً خوبی گوشی یا تبلت شما را شارژ کنند.

شارژر فندکی

برخی شارژرهای فندکی نیز از چند ورودی USB پشتیبانی می‌کنند و با تقسیم ولتاژ خروجی توانایی شارژ چند گوشی را به‌طور هم‌زمان اما با سرعت آهسته دارند. پس بد نیست تا شارژر فندکی را هم به لیست اقلام سفر خود اضافه کنید.

فلاسک های هوشمند

در دوران مدرن و پر از تکنولوژی امروزی، حتی چیزی به سادگی بطری آب نیز به فلاسک‌های هوشمند تغییر شکل داده است. این فلاسک‌ها می‌توانند با تلفن‌های هوشمند همگام‌سازی شده و اطلاعات مختلفی از جمله دمای آب و میزان مصرف شما از محتویات موجود در آن را در اختیارتان بگذارند.

فلاسک هوشمند

فلاسک‌های هوشمند دارای ویژگی‌های کنترل دما هستند که به شما امکان می‌دهند نوشیدنی‌های خود را برای مدت طولانی‌تری در دمای مناسب نگه دارید. این فلاسک‌ها چه حاوی قهوه داغ باشند و چه آب سرد، دمای مورد نظر شما را حفظ می‌کنند و نوشیدنی‌تان را همیشه همانطوری که باید، باطراوت نگه می‌دارند.

اسپیکر بلوتوثی ضدآب

اسپیکر بلوتوثی بیشتر به درد طبیعت یا مکان‌هایی می‌خورد که نبود موسیقی در آن‌جا بسیار حس می‌شود. فرض کنید در سفر خود قرار است در استخرهای شخصی، دریا یا رودخانه شنا کنید و می‌خواهید از گوش کردن به موسیقی نیز لذت ببرید، در این لحظه نیاز به وجود اسپیکر بلوتوثی که در مقابل پاشش و نفوذ آب مقاوم باشد به شدت حس می‌شود.

اسپیکر بلوتوثی جی بی ال کلیپ JBL Clip 4 از نمای جلو مشکی

این اسپیکرها که برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار و شرایط ناهموار طراحی شده‌اند، دارای رتبه‌های IP هستند که نشان‌دهنده سطح و مقدار این مقاومت است. برخی از آن‌ها را می‌توان به‌طور کامل در آب فرو برد که برای ورزش‌های آبی یا حمل درون‌ آب ایده‌آل به‌نظر می‌رسند، در حالی که برخی دیگر در برابر پاشش آب مقاوم بوده و برای استراحت در کنار رودخانه یا دریا گزینه خوبی هستند. بسیاری از مدل‌ها با متریال بادوامی مانند نمای بیرونی لاستیکی، تحمل خوبی در مقابل ضربه‌های گوناگون دارند.

اگر قصد خرید اسپیکر بلوتوثی یا خانگی را دارید، می‌توانید به مقاله تخصصی زومیت در مورد بهترین اسپیکر بلوتوثی نیز مراجعه کنید.

ردیاب همراه

دستگاه‌های ردیاب برای جلوگیری از گم شدن یا سرقت اموال ارزشمند شما طراحی شده‌اند. با چسباندن ردیابی کوچک به چمدان، دوربین، پاسپورت یا هر موردی که ضروری می‌دانید، می‌توانید مکان آن را در زمان واقعی از طریق اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

هم گام سازی ایرتگ اپل با آیفون

اگر وسایل شما جابه‌جا شود یا در مکانی که یادتان نمی‌آید جا بماند، از این طریق به سرعت می‌توانید آن را پیدا کنید و تجربه سفری بدون استرس را برای خود و خانوادتان رقم بزنید. یکی از ردیاب‌های مشهور اپل ایرتگ نام دارد که با خواندن بررسی آن در زومیت، به شناخت بیشتری نسبت به این ردیاب دست خواهید یافت.

مقالات مرتبط

ساعت های هوشمند

داشتن ساعت هوشمند از چیزهایی نیست که نبود آن در سفر باعث شود به مشکلی برخورد کنید؛ اما مطمئناً وجود آن روند انجام بسیاری از کارها را آسان می‌کند. اگر قرار است در سفر خود مدام در حرکت باشید و در عین حال تماس‌ها، پیام‌ها یا وضعیت آب‌وهوا را چک کنید، وجود ساعت هوشمند روی مچتان قطعاً ارزشمند خواهد بود.

ساعت هوشمند شیائومی اسمارت بند ۸ پرو

مزیت دیگر استفاده از این گجت‌ها در سفرهای خارجی است، جایی که خبری از تحریم‌ها نیست و ابزارهای پرداخت مانند Google Pay، Apple Pay یا Samsung Pay به خوبی کار می‌کنند و تنها با نزدیک کردن ساعت خود به دستگاه‌های موجود در فروشگاه‌ها، مبلغ از حسابتان به حساب فروشنده انتقال پیدا می‌کند. البته این فرایند نیاز به داشتن حساب بانکی بین‌المللی دارد که باید از قبل آن را باز کنید.

قابلیت نصب نرم‌افزار روی ساعت‌های هوشمند ویژگی مثبت دیگر آن‌ها در سفر است. مثلاً می‌توانید با نصب انواع اپلیکیشن مترجم، ارتباطات خود را با مردم بومی آن کشور بهبود بخشید. شما می‌توانید برای خرید ساعت هوشمند به مقاله‌ی بهترین ساعت‌ های هوشمند بازار ایران زومیت نیز سری بزنید.

بطری های تصفیه کننده آب

بطری‌های تصفیه‌کننده آب هم که می‌توانند آب آلوده را به آب سالم و قابل شرب تبدیل کنند، جزو گجت‌های کاربردی برای مسافرت برشمرده می‌شوند.

بطری تصفیه کننده آب

روش‌های مختلفی برای پاکسازی آب وجود دارد که بسته به کالایی که خریداری می‌کنید متفاوت است. مثلاً برخی از بطری‌ها طی فرایندی فشاری، آب را از غشاء نازکی عبور می‌دهند که این کار باعث جدا شدن مواد محلول در آب می‌شود. تقطیر نیز فرایند دیگری است که توسط حرارت، آب را به بخار تبدیل می‌کند و سپس بخار، خنک شده و دوباره تبدیل به آب سالمی می‌شود که عاری از هرگونه مواد شیمیایی، باکتری، نمک و سایر ذرات مضر است.

برخی بطری‌های تصفیه کننده‌ی آب نیز طی فرایندی الکترومغناطیسی با اعمال میدانی مغناطیسی دور آب، خواص شیمیایی و فیزیکی آن را تغییر داده و از این روش برای تبدیل آب آلوده به آب شرب استفاده می‌کنند.

چراغ روشنایی خورشیدی

اگر قرار است در سفر خود مدت زیادی را در فضای آزاد باشید، حتماً در هنگام غروب یا در لحظات پایانی شب به دستگاهی برای تولید نور نیاز خواهید داشت. برخی افراد از فلش گوشی یا چراغ‌هایی که به پاور بانک وصل می‌شوند برای انجام این کار استفاده می‌کنند؛ اما چطور است که قبل‌از رفتن به چنین سفرهایی، گجتی مانند چراغ روشنایی خورشیدی تهیه کنید تا در طول روز انرژی آفتاب را با سلول‌های خورشیدی جذب و در خود ذخیره کند و در هنگام شب روشنایی مورد نیازتان را تأمین نماید.

چراغ خورشیدی

این چراغ‌ها تا حد زیادی مقرون‌به‌صرفه‌اند و به‌دلیل شرایط ساختاری خاص خود قابلیت حمل بالایی دارند؛ اما باید مراقب باشید که صفحات خورشیدی و لامپ‌های به کار رفته در آن‌ها بر اثر ضربه‌های مختلف دچار شکستگی نشوند.

مودم های هوشمند قابل حمل

اگر طی سفر خود نیاز دارید همیشه آنلاین باشید یا کسب‌وکاری دارید که حتماً باید به آن رسیدگی کنید، می‌توانید با تهیه کردن مودم جیبی، هم دستگاه‌های خود را به آن متصل کنید و هم خانوادتان از آن استفاده کنند.

بهترین مودم همراه هواوی E5577

دراین‌صورت دیگر مجبور نیستید حتماً به هتلی بروید که وای‌فای داشته باشد یا هرکدام از اعضای خانواده به‌صورت جداگانه بسته‌های اینترنتی را روی شبکه تلفن همراه خود فعال کنند. داشتن چنین گجتی حتی در زندگی روزمره هم کاربرد زیادی دارد و در درازمدت به‌صرفه بودن خود را نشان خواهد داد.

یخچال کوچک مناسب سفر

یخچال مسافرتی

امروزه یخدان‌های قدیمی که دارای محفظه‌ای از جنس فوم بودند و باید هر چند ساعت یک بار درون آن‌ها یخ می‌ریختید تا مواد غذایی موجود را خنک نگه دارند، جای خود را به یخچال‌های مسافرتی داده‌اند. این یخچال‌ها که در سایزهای مختلفی تولید شده‌اند می‌توانند با قدرت برق بسیار پایینی مانند برقی که از فندکی ماشین دریافت می‌کنند مواد غذایی شما را تازه و خنک نگه دارند؛ بنابراین نیاز به وجود چنین گجتی در سفرهای جاده‌ای طولانی به شدت حس می‌شود.

نگهدارنده لیوان در سفر

بسیاری از خودروها در بخش‌های مختلف داخلی خود، دارای محلی برای قرار دادن لیوان‌ها هستند تا در طول مسیر دسترسی به آن‌ها راحت باشد؛ البته منظورمان این نیست که هنگام رانندگی نوشیدنی میل کنید. اگر خودروی شما چنین محفظه‌ای ندارد می‌توانید نگهدارنده‌های لیوان را به‌صورت جداگانه خریداری کرده و استفاده کنید.

جا لیوانی

ارزش این گجت‌ها بسیار بیشتر از پولی ناچیزی است که برای آن‌ها می‌پردازید. همچنین می‌توانید از این محفظه‌ها در هواپیما یا اتوبوس نیز استفاده کنید و مشکلی با نوشیدنی خود نداشته باشید.

چراغ قوه کمربندی در سفر

در کنار چراغ‌های خورشیدی، داشتن چراغ‌‌قوه نیز می‌تواند مفید باشد؛ خصوصاً برای کسانی که به طبیعت یا سفرهایی در خارج از فضای شهری می‌روند. اگر قصد خرید چراغ‌قوه را دارید حتماً توجه کنید که گجت مورد نظر قابلیت نصب روی کمربند شما را داشته باشد.

چراغ قوه

فرض کنید در یک ماجراجویی طبیعی مانند سفر به کویر یا ارتفاعات جنگلی هستید و برای روشن کردن راه نیاز دارید تا فلش گوشی یا هر وسیله دیگری را با یک دست خود نگه دارید که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. اگر چراغ‌قوه‌ای داشته باشید که روی کمربند شما محکم شود، حس رضایت از پیاده‌روی و ماجراجویی شما نیز بیشتر می‌شود.

مونوپاد

مونوپاد

مونوپاد وسیله‌ای است که می‌توانید با نصب دوربین یا موبایل خود روی آن، عکس‌ها را از فاصله دورتر و با تمرکز بیشتری ثبت کنید که کاربرد خوبی در زمینه عکس‌برداری سلفی دارد. بعضی از مونوپادها دکمه شاتر دوربین نیز دارند که استفاده از آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. داشتن چنین وسیله‌ای در کنار سایر گجت‌ها در سفر، می‌تواند تا حدودی به‌درد بخور باشد.

گجت‌های زیادی را در این مقاله معرفی و بررسی کردیم. حال این شمایید که با توجه به نیاز‌ها و نوع سفر خود هرکدام را که نیاز دارید قبل از رفتن به سفر تهیه می‌کنید. شما هم تجربیاتتان را از سفرها و گجت‌هایی که در طول سفر به آن‌ها نیاز پیدا کرده‌اید در بخش کامنت‌ها با سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات