استارتاپ جنجالی «هیومین» به زیرمجموعه HP تبدیل می‌شود؟

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
گجت Humane AI Pin
استارتاپ هیومین، با محصول ناامیدکننده‌اش، احتمالاً توسط شرکت HP خریداری شود.
تبلیغات

بنابر گزارش نیویورک تایمز،‌ شرکت هیومین ممکن است در قراردادی به ارزش بیش‌از یک میلیارد دلار به زیرمجموعه‌ی اچ‌پی تبدیل شود. این خبر پس از انتشار نقدهای منفی گسترده درمورد محصول جنجالی این شرکت یعنی AI Pin منتشر شده است. محصول ناامیدکننده‌ای که ۶۹۹ دلار قیمت دارد و خریداران برای استفاده از آن باید هر ماه ۲۴ دلار پرداخت کنند.

استارتاپ هیومین تنها ۱۰ هزار واحد از ۱۰۰ هزار واحد هدف خود را فروخته است و این موضوع باعث شده تا این شرکت به دنبال راه حلی برای نجات خود باشد و فروش به اچ‌پی یکی از بهترین راه حل‌ها است؛ چراکه اچ‌پی سابقه خرید شرکت‌های سخت‌افزاری و سیستم‌عامل‌های آن‌ها را دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۰ سخت افزار Palm و سیستم عامل webOS آن را به قیمت ۱٫۲ میلیارد دلار خرید ولی به دلیل فروش ضعیف، تولید و پشتیبانی آن را در سال بعد متوقف کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا اچ‌پی استارتاپ هیومین را خریداری خواهد کرد یا خیر؛ اما آینده‌ی این دستگاه با توجه به فروش ضعیف و نقدهای منفی، نامشخص است. بسیاری از تحلیلگران، AI Pin را محصولی شکست‌خورده می‌دانند و معتقدند که این محصول هیچ‌وقت شانس رقابت با گوشی‌های هوشمند را نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات