فروش نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ بسیار بهتر از کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی بوده است

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهند که کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ به اندازه‌ی مجموع کنسول‌های نسل هشتم و نهم فروش داشته است.
تبلیغات

طبیعتا برای هر شرکتی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها می‌تواند استقبال از محصولات جدید در زمانه عرضه باشد. بااین‌حال، دو شرکت سونی و مایکروسافت در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی خود با چالش‌های دیگری مواجه شدند. درحالی‌که استقبال قابل توجهی از کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ سونی و ایکس باکس سری ایکس و سری اس مایکروسافت شد؛ اما کمبود دستگاه برای عرضه سبب شد که بسیاری از علاقه‌مندان قادر به خرید کنسول مورد علاقه‌ی خود نباشند.

تقریبا سه‌ماهی از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی در بریتانیا می‌گذرد و حال، سایت خبری Gamingbolt آماری منتشر کرده است که به میزان فروش کنسول‌های خانگی در بریتانیا اشاره می‌کند. طبق گزارش‌ها دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن ۵ در مجموع توانسته‌اند فروشی بالغ بر ۹۰۰ هزار دستگاه را در بریتانیا داشته باشند. چنین آماری در حالی منتشر می‌شود که فروش پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۰۰ هزار دستگاه در بریتانیا تخمین زده شده بود.

فروش دو کنسول ایکس باکس سری اس و سری ایکس نیز در بریتانیا به ۶۰۰ هزار دستگاه رسید؛ بااین‌حال، پر‌فروش‌ترین کنسول در بریتانیا نینتندو سوییچ است که البته این برتری را طی سال‌های گذشته حفظ کرده است. در سال ۲۰۱۹ سوییچ فروشی بالغ بر ۱ میلیون دستگاه در بریتانیا داشت که این آمار در سال ۲۰۲۰ به ۱٫۵ میلیون دستگاه رسید.

با نگاهی دقیق به آمار فروش کنسول‌ها می‌توان گفت که فروش سوییچ از مجموع فروش کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و سری ایکس در بریتانیا بیشتر بوده؛ البته باید گفت محدودیت کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت در فروش آن‌ها بی‌تأثیر نبوده است و درواقع خرده‌فروشان با کمبود موجودی مواجه شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

    حال باید منتظر ماند و دید سونی و مایکروسافت بالاخره چه زمانی می‌توانند موانع موجود را که اکثر آن‌ها به‌دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده‌اند، پشت‌سر بگذارند و کنسول‌های خود را به تولید انبوه برسانند؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در رابطه با عملکرد کنسول‌های نسل نهمی در سال پیش‌رو را با ما نیز به اشتراک بگذارید. آخرین اخبار بازی را از زومجی دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات