سازنده بازی Blacktail: تفاوت بین سخت افزار PS5 و Xbox Series X زیاد نیست
بارتوش کیپرون، مدیر ارشد اجرایی استودیو The Parasight، بهدلیل ساخت بازی Blacktail شناخته میشود. وی اخیرا با وبسایت گیمینگ بولت مصاحبهای کرده است. کیپرون اعتقاد دارد ایکس باکس سری اس نوعی حس «تردید و دوگانگی» میان علاقهمندان به خرید کنسولهای جدید ایجاد کرده است. حال بخش دیگری از مصاحبه وی منتشر شده است که او درباره تفاوت بین واحد پردازش گرافیکی (GPU) پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس دیدگاهش را اعلام میکند.
کیپرون معتقد است تفاوت بین دو کنسول نسلنهمی سونی و مایکروسافت حداقل از جنبه واحد پردازش گرافیکی خیلی مشهود نیست. او به این موضوع نیز اشاره میکند که تفاوت بین سختافزار پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان زیاد بود و همین موضوع در پایان نسل هشتم «تأثیری منفی» بر ساخت بازیها گذاشته بود. کیپرون توضیح میدهد:
فکر میکنم تفاوت بین پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس آنقدر مشهود نیست. تقریبا مطمئنم تمام بازیسازان از اینکه اتفاق نسل قبل در نسل فعلی اتفاق نیفتاد، خوشحال هستند. در نسل هشتم، تفاوت بارزی بین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وجود داشت و این موضوع مخصوصا در پایان نسل تأثیر منفی خود را نشان داد. باید بهیاد داشته باشیم که اگر میخواهیم یک بازی را روی چند پلتفرم منتشر کنیم، همیشه باید ابتدا آن کنسولی را مدنظر قرار دهیم که سختافزارش از همه ضعیفتر است.
میتوان گفت کیپرون در اینجا به نکته مهمی اشاره میکند: اگر استودیویی میخواهد بازی خود را روی پلتفرمهای مختلفی عرضه کند، باید بیشترین توجه را به کنسول ضعیفتر معطوف کند و بتواند بازی را برپایه آن بنا کند. البته تمام استودیوها، چه بزرگ و چه کوچک، باید این موضوع را رعایت کنند.
یکی از استودیوهای بزرگی که در این چند وقت این قانون نانوشته را رعایت نکرد و بههمیندلیل متحمل ضررهای سنگینی شد، سیدی پراجکت رد است. همه میدانیم نسخه کنسولهای نسلهشتمی بازی Cyberpunk 2077 عملکرد فنی بسیار ضعیفی داشت که هنوزهم با وجود ارائه بهروزرسانیهای پیدرپی، مشکلاتش کاملا رفع نشده است.
نظرات