تصاحب اکتیویژن بلیزارد درحالحاضر موردتوجهترین خبر مربوط به مایکروسافت است؛ بااینحال، سرویس گیم پس (Microsoft Game Pass) این شرکت اخیرا توانسته است به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. بهنوشتهی انگجت، مایکروسافت گیم پس اکنون بیش از ۲۵ میلیون کاربر اشتراکی دارد.
آمار نشان میدهد تعداد مشترکان گیم پس در یک سال اخیر رشد ۳۹ درصدی تجربه کرده است که عددی درخورتوجه محسوب میشود (این عدد سال گذشته ۱۸ میلیون کاربر اشتراکی بود). مایکروسافت نگفته است چه تعداد از ۲۵ میلیون کاربر اشتراکی گیم پس در حال تجربهی بازی روی کنسولهای ایکس باکس یا پلتفرم پیسی یا هر دو هستند.
۲۵ میلیون مشترک دستاورد پراهمیتی برای گیم پس بهحساب میآید. البته بهگزارش اکسیوس، میزان رشد گیم پس در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) کمتر از حد انتظار مایکروسافت بود. شرکت ردموندی در آن زمان انتظار داشت گیم پس به رشد سالانهی ۴۸ درصدی دست پیدا کند؛ اما میزان رشد به ۳۷ درصد رسید. با اینکه رشد ۳۷ درصدی در نوع خود جالب است، بهوضوح میبینیم مایکروسافت از هیچ اقدامی برای رشد هرچهبیشتر گیم پس دست نمیکشد.
این موضوع یکی از دلایل تصاحب اکتیویژن بلیزارد را نیز توجیه میکند. مایکروسافت صراحتا اعلام کرده است که بازیهای اکتیویژن بلیزارد را ازطریق سرویس گیم پس دردسترس قرار میدهد. این یعنی ۱۰ دلاری که ماهانه برای گیم پس پرداخت میکنید، دسترسی به سرویس بسیار غنیتری برای شما ممکن خواهد کرد. گرچه اضافهشدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعهی مایکروسافت ممکن است تا ۲۰۲۳ طول بکشد، همین اتفاق میتواند ضامن روند روبهرشد این سرویس محبوب باشد.