سونی استودیوی بانجی، خالق بازی هیلو را با مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار تصاحب کرد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تنها کمی پس از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سونی اعلام کرد که استودیو بانجی، خالق مجموعه بازی‌های هیلو و دستینی را به مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی است که رقابت در صنعت گیم بیش از هر زمان دیگری داغ شده و به‌نوعی جنگ کنسول‌ها را در دهه‌ی ۱۹۹۰ یادآوری می‌کند. بازیگران اصلی این بازار همچون تنسنت، سونی و مایکروسافت در ‌حال خرید استودیوهای کوچک و حتی ناشرانی بزرگ با مبالغ چند ده میلیارد دلاری هستند و به‌‌ نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه خواهد داشت. چندی پیش، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد تا اوایل سال آینده‌ی میلادی اکتیویژن بلیزارد، بزرگ‌ترین ناشر مستقل صنعت گیم را با مبلغ سرسام‌‌آور ۶۸٫۷ میلیارد دلار خریداری کند؛ خرید بسیار بزرگی که عواقب متعددی را برای ردموندی‌ها و رقبا به‌دنبال خواهد داشت.

اکنون سونی نیز در اقدامی مشابه، اما در وسعت کوچک‌تر، اعلام کرده که استودیو بازی‌سازی بانجی (Bungie) را با مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. در‌ واقع، سونی خریدی را انجام داده که به‌طور غیر مستقیم با اکتیویژن و مایکروسافت پیوند خورده است. بانجی خالق یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های انحصاری مایکروسافت، یعنی هیلو محسوب می‌شود و تا پیش از مستقل شدن در سال ۲۰۱۹، بخشی از اکتیویژن بلیزارد بود.

طبق گزارش‌ها، عناوین استودیو یادشده همچنان مولتی‌پلتفرم باقی خواهد ماند؛ اما به‌‌ نظر می‌رسد که این موضوع بیشتر به بازی دستینی مربوط می‌شود و سونی می‌تواند عناوین جدید را کاملاً در انحصار خود داشته باشد. جیم رایان مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در رابطه با خرید بانجی می‌گوید:

ما از زمان شروع بازی Destiny با بانجی همکاری قوی داشته‌ایم و من نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم که قرار است به‌طور رسمی از این استودیو در خانواده‌ی پلی‌استیشن استقبال کنیم. این یک گام مهم در استراتژی ما به‌منظور گسترش دسترسی پلی استیشن برای طیف بسیار بیشتری از مخاطبان است. ما درک می‌کنیم که جامعه‌ی طرفدارهای بانجی چقدر برای استودیو مهم است و مشتاق پشتیبانی از این جامعه خواهیم بود. بانجی به شکل مستقل به رشد ادامه خواهد داد. جامعه‌ی پلی‌استیشن هم برای ما در مرکز DNA پلی‌استیشن قرار دارد. عشق مشترکی که ما به گیمرها و ساخت بهترین مکان برای بازی کردن داریم، حتی از قبل هم فراتر خواهد رفت.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی بانجی، پیت پارسونز، می‌افزاید:

بانجی و بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی بر این باورند که جهان‌های بازی‌های ویدئویی، تنها آغازکننده‌ی مجموعه‌ی متعلق به ما (Destiny) هستند. جهان‌های اورجینال ما پتانسیل بسیار زیادی دارند و با حمایت سونی، بانجی را به سمت تبدیل شدن به یک شرکت سرگرمی چندرسانه‌ای جهانی سوق خواهیم داد که هم‌سو با ارائه‌ی دیدگاه خلاقانه‌ی ما است.مقاله‌ی مرتبط:سهام سونی پس از تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، ۱۳ درصد افت کرد

بانجی همچنین توضیح می‌دهد که پلتفرم‌های غیر پلی‌استیشن تحت تأثیر این خرید قرار نخواهند گرفت و ظاهراً فصل‌ها، رویدادها، بسته‌ها یا برنامه‌های توسعه‌ای که قبلاً برای بازی دستینی اعلام شده‌اند، دست‌نخورده باقی خواهند ماند. بانجی می‌گوید که با وجود سرمایه‌گذاری روی پلتفرم جدید، تمام تلاش خود را می‌کند تا بازی‌ها و محتوا به بهترین شکل در‌ اختیار کاربران قرار بگیرد.

استراتژی سونی برای تصاحب استودیوی بانجی بسیار هوشمندانه به‌‌ نظر می‌رسد؛ چراکه به ژاپنی‌ها امکان می‌دهند تا ضعف خود در حوزه‌ی بازی‌های شوتر اول‌شخص (FPS) را جبران کنند؛ جایی که مایکروسافت اکنون با آی‌پی‌های بزرگی همچون Doom، Halo، Call of Duty، Wolfenstein و Fallout یکه‌تازی می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات