مایکروسافت Azure در حوزه خدمات ابری با موتور بازیسازی یونیتی همکاری میکند
مایکروسافت اعلام کرد که آژور (Azure) بهعنوان شریک رسمی خدمات ابری موتور بازیسازی یونیتی (Unity) انتخاب شده است. موتورهای بازیساز مثل یونیتی به توسعهدهندگان اجازه میدهند تا محیطها و عناصر سهبعدی را برای بازیها، ابزارهای آموزشی و سایر تجربههای دیجیتال آنلاین طراحی و اجرا کنند. از زمان انتشار نسخهی اول این موتور بازیسازی در سال ۲۰۰۵، عناوین بسیار محبوبی با آن ساخته شده است که ازجمله میتوان به Pokémon Brilliant Diamond و Shining Pearl، Fall Guys، Genshin Impact و بسیاری دیگر اشاره کرد.
اکنون یونیتی امیدوار است با همکاری رسمی Azure مایکروسافت، خدمات خود را در حوزههای غیر از بازی نیز گسترش دهد. این شرکت به برنامههای جدیدی برای تبدیل موتور یونیتی به راهکار مبتنیبر پلتفرم ابری که نیازهای گستردهی همهی توسعهدهندگان را، از شرکتهای بزرگ گرفته تا توسعهدهندگانی که بهطور انفرادی کار میکنند برآورده کند، اشاره کرد. این شرکت قصد دارد این کار را با استفاده از سیستمهای ابری Azure انجام دهد تا ابزارهای شبیهسازی سهبعدی (RT3D) لحظهای موردنیاز برای توسعهی مدلهای دیجیتال و اشیای دلخواه برای انواع برنامههای آموزشی و شبیهسازی را فراهم کند.
ZDNet مینویسد، مایکروسافت و یونیتی بر این باور هستند که شبیهسازی سهبعدی لحظهای، برای هر صنعتی از تجارت الکترونیک گرفته تا انرژی، تولید و پزشکی و غیره، به یک فناوری مهم تبدیل خواهد شد.
توسعهدهندگانی که بازیها یا تجربههای کاربری غیر از حوزهی گیمینگ را با موتور یونیتی ایجاد میکنند، اکنون قادر خواهند بود، آثار خود را با روشی سریعتر و آسانتر روی دستگاههای ویندوزی و ایکسباکس ارائه دهند. یونیتی و مایکروسافت قصد دارند این کار را با استفاده از جدیدترین نوآوری پلتفرم، رایانش ابری و سادهسازی تجربهی انتشار، ممکن سازند.
درحالحاضر هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای انتشار اولین ابزارها یا خدمات مشترک مایکروسافت و یونیتی ارائه نشده است.