ایده جالب یک توسعهدهنده برای ساخت بازی با استفاده از جزیره پویا آيفون ۱۴ پرو
بریدگی قرصیشکل در مدلهای پرو سری آیفون ۱۴ اپل، محلی برای قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی است. البته این ناحیه از طراحی خاصی بهره میبرد که میتواند بهطور متحرک به بخشی از یک نمایشگر تبدیل شده و شکل و ظاهر آن هنگام ارائهی اطلاعات مختلف، تغییر کند.
اپل اعلام کرد فناوری جزیرهی پویا را دردسترس توسعهدهندگان قرار خواهد داد تا از آن برای ایجاد اپلیکیشنهای خلاقانه بهره ببرند. درحالیکه انتظار میرود برنامههای مهم بهزودی از این ناحیه برای تعامل بیشتر با کاربران خود استفاده کنند، توسعهدهندگان مستقل نیز از هماکنون سعی دارند از مزایای جزیرهی پویا در برنامهها و بازیهای خود بهره ببرند.
کریس اسمولکا، توسعهدهندهی مستقل، یک بازی مفهومی سرگرمکننده براساس بازی کلاسیک Pong که اولین بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شده، ارائه کرده و در حساب توییتر خود ویدئوی کوتاهی از محیط بازی منتشر کرده است. شما در این بازی باید بخش پایین نمایشگر را کنترل کنید. درواقع باید با حرکتدادن ناحیهی مشکیرنگ پایین صفحهنمایش، به توپ ضربه بزنید.
البته تفاوت این بازی با Pong اصلی در این است که هدف آن ضربه زدن با توپ به ناحیهی ثابت جزیرهی پویا در بالای نمایشگر است.
بهنوشتهی دیجیتالترندز، بازیکن با هربار ضربه زدن به ناحیهی جزیرهی پویا، یک امتیاز دریافت میکند، اما ازآنجاکه این بازی فعلاً درحد یک طرح است، اسمولکا میتواند آن را تغییر دهد. شاید اضافه کردن یک شمارندهی معکوس که شما را تشویق کند در مدت محدود، امتیاز بیشتری کسب کنید، ایدهی جالبی باشد. علاوهبراین امکان دارد نوار مشکیرنگ برای ضربهزدن به توپ ابتدا ابعاد بزرگی داشته باشد و بهتدریج از اندازهی آن کاسته شود.
ایدهی بازی Pong بسیار ساده بهنظر میرسد، اما ارائهی آن روی آیفون ۱۴ پرو، اولین طعم استفاده از جزیرهی پویا را ارائه میدهد. درواقع توسعهدهندگان میتوانند با راهکارهای خلاقانه، کاربردهای این ناحیه را از یک بخش اعلانات به یک بخش بسیار کاربردیتر گسترش دهند.
اسمولکا میگوید در تلاش است بازی جدید خود را تا روز جمعه در اپاستور منتشر کند. اگر ظاهر این ایده را دوست دارید اما از آیفونهای قدیمیتر استفاده میکنید جای نگرانی نیست زیرا اسمولکا اعلام کرده که درحال کار روی نسخهی دیگری از این بازی برای مدلهای قدیمیتر آیفون است.