با این ابزار جدید اپل بازی‌های ویندوز را به‌سادگی روی مک اجرا کنید!

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اجرای بازی Rise of the Tomb Raider روی لپ تاپ مک بوک پرو M1
اپل در رویداد WWDC 2023 ابزاری ویژه معرفی کرد که پورت‌کردن بازی‌های ویندوز برای مک را بسیار ساده می‌کند و نتایج بنچمارک در نگاه اول تحسین‌برانگیزند.
تبلیغات

امروزه، اپل کامپیوترهای قدرتمندی می‌سازد؛ اما گیمینگ یکی از حوزه‌های مهمی است که ویندوز در آن درمقایسه‌با مک دست بالاتر دارد. پس از مدت‌ها، اپل سرانجام تصمیم گرفته است که به گیمرها توجه بیشتری نشان دهد.

یکی از اتفاقات جالب کنفرانس WWDC 2023، تأیید انتشار بازی‌های هیدئو کوجیما برای مک بود. کوجیما، یکی از بازی‌سازان سرشناس‌ دنیا‌، شخصاً در کنفرانس اپل حضور یافت و این خبر را اعلام کرد. در مراسم اپل، اجرای بازی سنگین Cyberpunk 2077 را روی مک بوک نیز شاهد بودیم.

رونمایی هدست ویژن پرو باعث شد تمرکز اپل بر گیمینگ در پلتفرم مک به حاشیه برود. در WWDC 2023، اپل مجموعه‌ابزار جدیدی به نام Game Porting ToolKit برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. این ابزار به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بازی‌های ساخته‌شده با DirectX 12 و DirectX 11 را به‌سادگی برای پلتفرم مک پورت کنند.

بنچمارک بازی ها روی مک بوک اپل سیلیکون
امتیازی که برای مک‌های اپل می‌بینید، قدرت واقعی آن‌ها را نمایش نمی‌دهد؛ چون بازی‌ها با لایه‌ای ویژه از ویندوز به macOS ترجمه شده‌اند

به‌گفته‌ی Dave2D، ابزار جدید اپل اجرای بسیاری از بازی‌های ویندوز را روی مک امکان‌پذیر می‌‌کند. تا قبل از انتشار این ابزار، هیچ راهی برای اجرای بازی‌های DirectX 12 روی مک‌ بوک‌های مجهز به اپل سیلیکون وجود نداشت.

اجرای بازی‌ها ازطریق Game Porting ToolKit کار سختی نیست. کل فرایند شامل دانلود چند ابزار و اجرای چند فرمان در ترمینال است. نتایج بنچمارک در نگاه اول تحسین‌برانگیزند. فراموش نکنید بازی‌های موجود در جدول به‌صورت نیتیو روی مک اجرا نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات