بریتانیا تحقیق روی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را ۶ هفته تمدید کرد

جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella
سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا اعلام کرده است که تصمیم نهایی درباره‌ی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را حداکثر تا ۷ شهریور اعلام می‌کند.
تبلیغات

جنجال بر سر این‌که آیا نهادهای رگولاتوری مجوز تصاحب اکتیویژن بلیزارد به دست مایکروسافت را صادر می‌کنند یا نه، قرار است کمی بیشتر از حد انتظار طول بکشد. سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) با اشاره به کمبود وقت، اعلام کرده که استدلال‌های جدید مایکروسافت را به‌مدت ۶ هفته‌ی دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش انگجت، تصمیم نهایی بریتانیا درباره‌ی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن حداکثر تا ۲۹ آگوست (۷ شهریور) اعلام خواهد شد. البته CMA در تلاش است تصمیم نهایی را زودتر اعلام کند.

مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که با پرداخت ۹۵ دلار به ازای هر سهم (مجموعا ۶۸٫۷ میلیارد دلار) شرکت اکتیویژن را تصاحب می‌کند. پاییز سال گذشته سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا تحقیقاتی علیه این قرارداد به راه انداخت و در نهایت گفت که طبق برآوردهایش، تصاحب اکتیویژن باعث کاهش شدید رقابت در بازار خدمات گیمینگ ابری می‌شود.

بیانیه‌ی جدید CMA در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت و این نهاد رگولاتوری گفته‌اند برای انجام مذاکرات بیشتر، هرگونه اقدام قانونی علیه یک‌دیگر را متوقف می‌کنند.

مایکروسافت می‌گوید همچنان با استدلال‌های CMA مخالف است، اما برای منافع عمومی تصمیم گرفته با این نهاد رگولاتوری پای میز مذاکره بنشیند. ازطرفی CMA هشدار داده که مذاکرات در مراحل اولیه به سر می‌برد و ممکن است تحقیقات جدیدی به راه انداخته شود.

با چراغ سبز ایالات متحده، اتحادیه‌ی اروپا و چین، اکنون بریتانیا تنها دولتی است که علیه قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن موضع دارد. برخی از گزارش‌ها گفته‌اند که ممکن است مایکروسافت با بی‌توجهی به بریتانیا، قرارداد را نهایی کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات