هوش مصنوعی بازی GTA VI را واقعگرایانهتر میکند
طبق اطلاعات فاششده از بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6، ظاهراً شرکت سازندهی این بازی یعنی راکاستار از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته در بخشهای مختلف آن استفاده کرده است.
کاربری به نام Tobbelobben اطلاعاتی از منوی دیباگ GTA VI را در ردیت بهاشتراک گذاشته که شامل چندین گزینهی آزمایشی است و جزئیات جدیدی درمورد برخی مکانیکها و ویژگیهای بازی ارائه میدهد. بهعنوان مثال سیستم ProceduralMotion انیمیشنهای پویا را در بازی فعال میکند و با توجه به شرایط درون بازی، واکنش نشان میدهد. EmotionalLocoRequests، Expressions و Gesture نیز یعنی شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) میتوانند ازطریق سیستم حرکتی، گفتن برخی عبارتها و موارد دیگر، احساسات را بهتر نشان دهند.
منوی دیباگ هوش مصنوعی GTA 6 اطلاعات جالبی درمورد ویژگیهای پیشرفته و هوشمند شخصیتهای غیرقابل بازی ارائه میدهد. عملکرد AnimalIntelligence در منوی مذکور نشان میدهد حیوانات احتمالاً باهوشتر از همیشه خواهند بود و این یعنی گیمر امکان تعامل عمیقتر با حیات وحش را خواهد داشت.
از طرف دیگر هوش مصنوعی NPC در GTA VI بهلطف سیستم AIMemory، کارها و تصمیمات گیمر را بهیاد میآورند و بسیار پیشرفته عمل خواهد کرد که این ویژگی روی تعاملات شخصیتهای غیرقابل بازی تأثیر زیادی دارد.
منوی اشکالزدایی هوش مصنوعی در GTA VI همچنین سیستم جناحی بهبودیافتهای را نشان میدهد که میتواند از محیطهای پویا بهره ببرد و در طول زمان با توجه به رفتار گیمر یا پیشرفت داستان، تغییر کند.
Grand Theft Auto 6 هنوز بهطور رسمی معرفی نشده است اما بهاحتمال زیاد تا ماه مارس ۲۰۲۵ دردسترس گیمرها قرار خواهد گرفت.
نظرات