فروش نینتندو سوییچ به ۱۳۲ میلیون دستگاه رسید
براساس گزارش مالی ۶ ماههی نینتندو، فروش کنسول بازی سوئیچ تا امروز به ۱۳۲٫۴۶ میلیون واحد رسیده است.
فروش کنسول دستی نینتندو سوئیچ در بازهی زمانی ۶ ماه اول سال درمقایسهبا سال گذشته ۲۱٫۲ درصد افزایش یافته است که دلیل آن ترکیبی از عوامل مختلف ازجمله افزایش درآمد از بازیهای موبایلی و فیلم بسیار موفق The Super Mario Bros بود. درآمد بخش فروش حق اختراعات این شرکت درمقایسهبا سال قبل ۱۳۳٫۳ درصد و کسبوکار پلتفرم بازیهای ویدیویی آن ۱۶٫۷ درصد رشد کرده است.
میزان فروش کلی کنسول نینتندو نیز درمقایسهبا سال ۲۰۲۲ حدود ۲٫۴ درصد بهبود یافته است و این شرکت فقط در نیمهی اول سال مالی خود ۶٫۸۴ میلیون دستگاه کنسول سوئیچ فروخت. دراینمیان، ۴٫۶۹ میلیون از کنسولهایی که نینتندو عرضه کرده، به مدل OLED مربوط بود و مدل استاندارد فروش ۱٫۲۵ میلیون واحدی را تجربه کرد.
رشد فروش نینتندو سوئیچ OLED در ۶ ماه اول سال درمقایسهبا سال گذشته ۳۲٫۸ درصد بود؛ درحالیکه میزان فروش مدل استاندارد این کنسول ۴۴ درصد افت پیدا کرد. فروش نینتندو سوئیچ لایت نیز در این بازهی زمانی ۰٫۹ میلیون واحد بود که تقریباً مشابه سال قبل است. باید اشاره کنیم اگرچه قیمت کنسول بازی سوئیچ OLED بیشتر از دو مدل دیگر است، حاشیهی سود کمتری دارد.
فروش بازی Zelda: Tears of the Kingdom و Pikmin 4 در ۶ ماه گذشته بهترتیب به ۱۹٫۵ میلیون و ۲٫۶۱ میلیون نسخه رسید. دو بازی محبوب Mario Kart 8 Deluxe و Super Smash Bros. Ultimate هم بهترتیب ۳٫۲۲ میلیون واحد و ۱٫۳۵ میلیون واحد فروختند. جالب اینکه فروش نسخههای دیجیتالی بازیهای نینتندو سوئیچ درمقایسهبا نسخههای فیزیکی کمی کاهش یافته است.
گزارش مالی ۶ ماه گذشتهی نینتندو پیشبینیهای قبلی را برآورده میکند. درواقع، فروش خالص این شرکت ۹ درصد، سود عملیاتی ۱۱٫۱ درصد، سود معمولی ۲۵ درصد و سود خالص ۲۳٫۵ درصد رشد کردهاند.
ناگفته نماند هیچ تغییری در فروش سختافزارهای نینتندو وجود نداشت و هدف این شرکت فروش ۱۸۵ میلیون نسخه بازی تعیین شده که درمقایسهبا پیشبینی ۱۸۰ میلیون نسخهی سال گذشته ۲٫۸ درصد افزایش یافته است.