بازی استارفیلد سال ۲۰۲۳ را با رتبه‌بندی منفی در استیم به پایان می‌رساند

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارفیلد
استارفیلد سال ۲۰۲۳ را با رتبه‌ی «اکثراً منفی» در پلتفرم استیم به‌پایان خواهد رساند.
تبلیغات

به‌گزارش ویندوز سنترال، در‌حالی‌که کمتر از یک هفته به پایان سال باقی‌ مانده است، استارفیلد در بررسی‌های اخیر Steam به رتبه‌ی اکثراً منفی رسیده است.

استارفیلد بازی RPG اکتشافی فضایی پرهیاهو از استودیو بتسدا است که از معرفی آن پنج سال گذشته است و بالاخره امسال برای کنسول ایکس باکس و کامپیوتر شخصی منتشر شد. این بازی در استیم در ۳۰ روز گذشته، تنها ۳۴ درصد بازخورد مثبت داشته است.

امتیاز کلی بازی به ۶۵ درصد رسیده و همین موضوع باعث شده است برچسب صفحه‌ی فروشگاه آن را از «اکثراً مثبت» به «نظرات مختلط» در استیم تبدیل شود.

برای بتسدا که به‌دلیل بازی‌های جهان‌باز غنی و جذاب و مبتنی‌بر فیزیک مانند Skyrim و Fallout 4 مشهور است، نتایج دلچسبی نیست که پاییز را این‌گونه به‌پایان برساند.

استارفیلد با ۱٬۰۰۰ سیاره‌ی مختلف و معرفی سیستم‌های جدید مانند مبارزه‌های سفینه و اصلاحات گیم‌پلی مدرن، به‌نظر می‌رسید که بهترین بازی بتسدا باشد.

انتقادها از این بازی متفاوت است؛ اما تقریباً همه در یک چیز موافق هستند: جهان عظیم استارفیلد به‌اندازه‌ی یک اقیانوس است؛ اما عمق آن هم‌اندازه‌ی یک گودال. بسیاری از جهان‌های آماده و خام که می‌توانید برای زندگی انتخاب کنید، زیبا هستند و تنوع محیطی زیادی را ارائه می‌دهند؛ اما در‌نهایت، در بیشتر آن‌ها چیزهای بسیار کمی برای یافتن یا انجام‌دادن وجود دارد.

دنیاهای نیمه ساخته بازی استارفیلد

شما می‌توانید ساعت‌ها در انبارهای متراکم و پرمحتوای Skyrim گم شوید؛ اما وقتی استارفیلد را بازی می‌کنید، فقط این احساس سخت یکنواختی وجود دارد که همه‌چیز را فرا‌می‌گیرد؛ مگر اینکه مأموریتی برای انجام‌دادن داشته باشید.

بسیاری از سیستم‌های بازی به مهارت‌های بسیار زیاد نیاز دارند و وقتی می‌توان به‌راحتی با غارت یا خرید بهترین‌ها را به‌دست آورد، ارزشششان را از دست می‌دهند. استارفیلد همچنین صفحه‌های بارگذاری زیادی دارد که گیمر را خسته می‌کند.

با وجود همه‌ی انتقادها، استارفیلد داستان جذابی دارد و مأموریت‌های جانبی آن سرگرم‌کننده‌اند. گیم‌پلی اصلی و مبارزه نیز با وجود سازوکارهای بی‌اهمیتی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، جالب به‌نظر می‌رسد.

استارفیلد عمداً برای بازی طولانی‌مدت ساخته شده است؛ اما دیدگاه کلی بازیکنان به‌طور فزاینده‌ای منفی به‌نظر می‌رسند. استارفیلد اکنون در کامپیوترهای شخصی ویندوزی ازطریق استیم و فروشگاه مایکروسافت دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات