چگونه در یوتیوب بازی کنیم؟

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دسته گیم در مقابل یوتیوب playables
یوتیوب به‌تازگی امکان اجرای تعداد زیادی بازی را به‌صورت آنلاین در سایت و اپلیکیشن خود فراهم کرده است.
تبلیغات

یوتیوب دریای بی‌پایانی از محتوا برای همه‌ است و قطعاً ویدیوهای فراوانی درباره‌ی هر موضوعی که به آن علاقه‌مند یا در جست‌وجوی پاسخی برای آن باشید، در این پلتفرم پیدا خواهید کرد؛ اما یوتیوب فقط برای تماشای ویدیو یا گوش کردن به پادکست نیست، زیرا اکنون می‌توانید بازی‌های رایگان را در بخش جدید موسوم‌ به Playables اجرا کنید.

در Playables یوتیوب بیش از ۷۵ بازی مختلف وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به دانلود در گوشی و مرورگر دسکتاپ به‌صورت آنلاین اجرا کرد. برای دسترسی به این بخش نیازی به داشتن اشتراک یوتیوب پریمیوم نیست.

بسیاری از بازی‌های یوتیوب، بسیار ساده هستند و ژانرهای متنوعی مانند پازل، بازی‌های نقش‌آفرینی، استراتژیک، ورزشی، اکشن و حتی بازی‌های فکری و معمایی برای آن‌ها وجود دارد. حتی تعدادی بازی‌ تک‌نفره‌ی آنلاین مانند Trivia Crack نیز در میان آن‌ها دیده می‌شوند.

پیداکردن بازی‌های رایگان در یوتیوب

برای دسترسی به YouTube Playables، در صفحه‌ی اصلی سایت یا اپلیکیشن یوتیوب، در منوی سمت چپ صفحه (منوی Explore) اسکرول کنید تا گزینه‌ی Playables را ببینید. با کلیک‌کردن روی آن، وارد صفحه‌ی بازی‌های رایگان یوتیوب خواهید شد.

صفحه بازی های یوتیوب Youtube playables

تب Home در صفحه‌ی Playables محبوب‌ترین بازی‌ها را نشان می‌دهد و سایر بازی‌ها را با کلیک روی تب Browse می‌توانید پیدا کنید. این گزینه همه‌ی بازی‌های موجود در یوتیوب را به‌همراه دسته‌بندی آن‌ها نمایش خواهد داد.

وجود بازی در یوتیوب چه اهمیتی دارد؟

یوتیوب با ایجاد بخش جدید Playables به کاربر امکان می‌دهد که بعد از تماشای یک ویدیوی طولانی، سری به قسمت بازی‌ها بزند و دقایقی خود را سرگرم کند. این کار اگرچه ممکن است به‌طور مستقیم برای پلتفرم درآمدزایی نداشته باشد، اما باعث می‌شود نرخ تعامل کاربران با سایت و اپلیکیشن افزایش یابد.

تقریباً همه‌ی بازی‌های داخل Playables از طریق اپلیکیشن‌های جداگانه روی گوشی قابل نصب هستند، اما یوتیوب بستری فراهم کرده است تا کاربر بتواند کلکسیونی از گیم‌های ساده و متنوع را داشته باشد و بدون نیاز به پرکردن فضای گوشی خود، از اجرای آن‌ها لذت ببرد.

صفحه اپلیکیشن youtube playables
صفحه اپلیکیشن youtube playables
صفحه اپلیکیشن youtube playables

به‌نظر می‌رسد بازی‌های یوتیوب شامل پخش آگهی‌ نمی‌شوند و می‌توانید مدت‌ها بدون نمایش تبلیغات بازی کنید. علاوه‌براین، برای دسترسی به Playables باید در یوتیوب لاگین کرده باشید، این کار باعث می‌شود تاریخچه‌ی بازی‌های شما در حافظه‌ی یوتیوب باقی بماند تا بتوانید بازی خود را ذخیره و در زمان دیگری دوباره اجرا کنید.

لینکدین نیز اخیراً قسمتی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که امکان انجام انواع بازی‌های پازلی را برای مخاطبان خود فراهم می‌کند. برای دسترسی به بازی‌های لینکدین پیشنهاد می‌کنیم سری به این مقاله نیز بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات