حالا می‌توانید بازی استارفیلد را به‌صورت 120fps روی ایکس‌باکس سری اس اجرا کنید

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
استارفیلد
با انتشار ماد‌های جدید، بازی استارفیلد با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه روی ایکس‌باکس سری اس اجرا می‌شود.
تبلیغات

استارفیلد یک بازی نقش‌آفرینی فضایی است. این بازی جدیدترین ساخته‌ی استودیوی بازی‌سازی Bethesda، خالق مجموعه‌های موفق The Elder Scrolls و فال‌اوت است. اما به عقیده‌ی بسیاری از گیمرها، مشکل این است که استارفیلد تنها با فریم‌ریت قفل‌شده‌ی ۳۰ فریم‌برثانیه قابل اجرا بود.

به گزارش Fuzion Xbox Testing در یوتیوب، بتسدا قابلیت‌های جدیدی را برای بازیکنان ایکس‌ باکس از جمله ویژگی‌ای جدید به همراه گزینه‌هایی برای فریم‌ریت بدون محدودیت، ۶۰ و ۴۰ فریم‌برثانیه معرفی کرد. با این حال، گیمرهای کنسول ایکس‌باکس سری اس هیچ ویژگی جدیدی دریافت نکردند.

با اینکه Bethesda هنوز رسماً از فریم‌ریت‌های بالاتر پشتیبانی نمی‌کند (حداقل در ایکس باکس سری اس)، اما گیمرها می‌توانند این بازی را با فریم‌ریت ۶۰ و حتی ۱۲۰ هرتز تجربه کنند. در ۲۰ خرداد، تعدادی ماد (mod) برای استارفیلد منتشر شد که به گیمرها امکان می‌دهند با کاهش تنظیمات مختلف، فریم‌ریت بازی را به سطوحی که پیش از این دست‌یافتنی نبود، برسانند.

مادهای منتشر شده برای افزایش فریم ریت در استارفیلد
لیست مادهای منتشر شده برای استارفیلد

با فعال کردن مادها، علف‌ها به طور کامل حذف می‌شوند و وضوح بازی به وضعیتی شبیه به 720p افت می‌کند. نورپردازی بازی نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. این تغییرات در شهرها و برای هر دو کنسول محسوس هستند.

ماد اینکویزیتور (یکی از ماد‌های منتشر شده) فریم‌ریت را به ثبات ۶۰ فریم‌برثانیه می‌رساند. اما سایر مادهای منتشر شده، مانند حذف علف‌ها و تنظیمات عملکرد، باعث افت کیفیت بصری بازی می‌شوند.

بازی استارفیلد بدون اجرای مادهای افزایش فریم ریت
محیط استارفیلد بدون اجرای مادها
مادهای اجرا شده برای افزایش فریم ریت در استارفیلد
محیط استارفیلد با اجرای ماد‌ها

با فعال کردن مادها برای رسیدن به نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه، باید قید جزئیات گرافیکی بازی را بزنید. همچنین مادها، قابلیت دریافت دستاوردهای بازی را غیرفعال می‌کنند؛ در صورتی که تغییر جلوه‌های بصری نباید باعث غیرفعال شدن دستاوردها شود.

مادهایی که به صورت رسمی قابل خرید هستند، توسط Bethesda و به عنوان بخشی از برنامه‌ی تاییدشده‌ی سازندگان استودیوی بازی، به طور ویژه مدیریت می‌شوند و با استفاده از آن‌ها دسترسی به دستاورد‌های بازی مسدود نمی‌شود. حال باید دید ماد‌های منتشر شده در‌ آینده به گونه‌ای اصلاح خواهند شد تا تجربه‌ی این بازی را بهم نریزند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات