ظاهراً بازیهای بزرگ آیفون و آیپد چندان محبوب نیستند
مؤسسهی Appfigures در گزارشی که در اختیار سایت موبایلگیمر قرار داده است میگوید بازیهای AAA آیفون و آیپد به آن اندازهای که اپل فکر میکرد، محبوب نبودهاند.
بازی Assassin's Creed Mirage از زمان انتشار در تاریخ ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار بار دانلود شده است، اما کمتر از سه هزار کاربر، بازی کامل با هزینهی ۴۹ دلار را تهیه کردهاند. دانلودهای روزانهی بازی مورد بحث، بهطور متوسط کمتر از سه هزار عدد بوده که بهطور قابل توجهی کمتر از سایر بازیهای رایگان iOS و iPadOS است.
بازی Resident Evil 4 که در دسامبر سال گذشتهی میلادی (آذر و دی ۱۴۰۲) برای iOS منتشر شد، فقط ۳۵۷ هزار بار دانلود شده است و ۷ هزار نفر هزینهی ۲۹ دلاری برای تجربه کامل بازی را پرداخت کردهاند. بازی Resident Evil Village نیز تنها ۵٬۷۵۰ کاربر اشتراکی دارد.
تحلیلگران بر این باورند که کاربران آیفون و آیپد، بازیهای ساده و هنری همراه با گیمپلی مناسب با کنترلهای لمسی را به بازیهای AAA ترجیح میدهند. بازیهای AAA برای ارائهی بهترین تجربه ممکن به کنترلر فیزیکی و نمایشگر بزرگ نیاز دارند.
از طرفی اپل انتشار بازیهای AAA را به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و آیپدهای مجهز به پردازندهی M1 و جدیدتر محدود کرده که دلیلی بر محدود بودن تعداد کاربران این دسته از بازیها است.
نظرات