اکنون بازی‌های ایکس‌باکس روی اندروید باکس آمازون هم اجرا می‌شوند؛ البته به‌صورت ابری

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
اجرای اپ ایکس‌باکس روی دانگل ‌آمازون فایر تی‌وی استیک
مایکروسافت می‌گوید که ازاین‌پس می‌توان در برخی از اندروید باکس‌های آمازون، به سرویس Xbox Cloud Gaming دسترسی پیدا کرد.
تبلیغات

مایکروسافت رسماً اعلام کرد که اپلیکیشن ایکس‌باکس را برای برخی از دانگل‌های سری Amazon Fire TV Sticks منتشر می‌کند. این اپلیکیشن که ماه گذشته رونمایی شده بود، دسترسی به سرویس استریم بازی Xbox Cloud Gaming را ممکن می‌کند تا مشترکان سرویس Xbox Game Pass Ultimate بتوانند بازی‌های ایکس‌باکس را بدون نیاز به کنسول اجرا کنند.

دانگل‌های سری فایر تی‌وی استیک آمازون به سیستم‌عاملی اختصاصی برپایه‌ی اندروید مجهز هستند و ازطریق آن‌ها می‌توان فیلم‌ها و سریال‌ها را استریم کرد. این دانگل‌ها عملکردی مشابه اندروید باکس دارند.

اپلیکیشن ایکس‌باکس قرار است در ابتدا روی مدل‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ دانگل Fire TV 4K Max و Fire TV Stick 4K ارائه شود. این اپلیکیشن کاملاً مشابه همان نسخه‌ای است که برای برخی از مدل‌های جدید تلویزیون سامسونگ و مانیتور سامسونگ منتشر شده است.

برای تجربه‌ی بازی‌های ابری صرفاً کافی است یکی از دانگل‌های سازگار را به‌همراه کنترلر بلوتوثی بی‌سیم و اشتراک ایکس‌باکس گیم‌ پس آلتیمیت داشته باشید.

مایکروسافت می‌گوید که در آینده می‌توان ازطریق سرویس Xbox Cloud Gaming تمامی بازی‌های ایکس‌باکس را استریم کرد تا این سرویس صرفاً به بازی‌های گیم پس محدود نشود. چنین اتفاقی احتمالاً در ماه‌های آینده رخ خواهد داد. مایکروسافت پیش‌تر وعده داده بود که Xbox Cloud Gaming تا پایان سال ۲۰۲۲ استریم تمامی بازی‌ها را ممکن کند.

این نخستین‌باری است که اپلیکیشن ایکس‌باکس برای دستگاهی غیر از تلویزیون‌ها و مانیتورهای سامسونگ منتشر می‌شود. مایکروسافت به‌جای عرضه‌ی سخت‌افزار اختصاصی برای Xbox Cloud Gaming، در تلاش است که این سرویس را روی انواع دستگاه‌های متفرقه اجرا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات