مایکروسافت قیمت سرویس «گیم‌پس» را افزایش داد و طرح ارزان‌ترِ «گیم‌پس استاندارد» را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
پنج کاراکتر سری کالاف دیوتی با لوگوی ایکس‌باکس گیم‌پس جلوی‌آن‌ها
مایکروسافت با معرفی طرح اشتراکی جدید «گیم‌پس استاندارد» از افزایش قیمت سرویس گیم‌پس آلتیمیت خبر داد.
تبلیغات

مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی برای افزایش مجدد قیمت سرویس گیم‌پس آلتیمیت ایکس‌باکس در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) است. این افزایش قیمت همزمان با معرفی سرویس اشتراکی جدیدی به نام «گیم‌پس استاندارد» اعمال می‌شود. در سرویس جدید، دسترسی روز اول به عناوین انحصاری ایکس‌باکس ارائه نمی‌شود.

مایکروسافت با ارسال ایمیلی برای مشترکین گیم‌پس آلتیمیت، به آن‌ها اعلام کرد قیمت این سرویس از تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) ۱۹٫۹۹ دلار در ماه خواهد بود که نشان از افزایش ۳ دلاری نسبت‌به قیمت فعلی ۱۶٫۹۹ دلار دارد.

طبق اعلام سایت رسمی ایکس‌باکس، مشترکین گیم‌پس کامپیوتر شاهد افزایش قیمت این سرویس به ۱۱٫۹۹ دلار در ماه خواهند بود اما همچنان در اولین روز انتشار بازی‌های جدید، به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

افزایش قیمت گیم‌پس درست پیش‌از اضافه‌شدن عناوین بزرگی مثل Call of Duty: Black Ops 6 و سایر بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس به سرویس مذکور در اواخر سال جاری صورت می‌گیرد. این افزایش عمدتاً روی مشترکان گیم‌پس آلتیمیت که بیشترین تعداد کاربران گیم‌پس را تشکیل می‌دهند، تأثیر می‌گذارد و پس‌از گذشت تنها یک‌سال از آخرین افزایش قیمت (۱ تا ۲ دلار در ماه) اعمال می‌شود.

مایکروسافت علاوه‌بر افزایش قیمت گیم‌پس آلتیمیت و گیم‌پس کامپیوتر، سرویس جدیدی به نام «گیم‌پس استاندارد» را با قیمت ۱۴٫۹۹ دلار در ماه برای کاربران جدید ارائه خواهد کرد. در این سرویس دسترسی روز اول به عناوین انحصاری ارائه نمی‌شود. اشتراک فعلی گیم‌پس کنسول همچنان برای کاربران قدیمی برقرار خواهد ماند، اما کاربران جدید از تاریخ ۱۰ جولای (۲۰ تیر ۱۴۰۳) دیگر امکان انتخاب این گزینه را ندارند و باید تا راه‌اندازی سرویس استاندارد صبر کنند. مایکروسافت می‌گوید گیم‌پس استاندارد در ماه‌های آینده دردسترس قرار خواهد گرفت.

سرویس گیم‌پس استاندارد جدید، برخلاف گیم‌پس کنسول فعلی، شامل دسترسی به بخش چندنفره‌ی آنلاین کنسول نیز می‌شود. برای مشترکین فعلی گیم‌پس کنسول از تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) امکان تمدید اشتراک تا سقف ۱۳ ماه وجود خواهد داشت، اما این موضوع بر تمدیدهای قبلی تأثیر ندارد.

مایکروسافت از چندماه قبل با درنظرگرفتن بحث‌های مربوط‌به اضافه‌شدن Call of Duty به گیم‌پس، درحال بررسی افزایش مجدد قیمت گیم‌پس آلتیمیت بود. افزایش قیمت پرطرفدارترین نسخه از اشتراک گیم‌پس به جبران هزینه‌های اضافه‌شدن مجموعه‌ی Call of Duty به گیم‌پس کمک می‌کند که البته این اتفاق تا حد زیادی هم قابل پیش‌بینی بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات