اپل بی‌سروصدا، با برگزاری رویداد رسانه‌ای کوچکی، قابلیت‌های گیمینگ آیفون، آیپد و مک را به‌نمایش گذاشت

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
مک بوک ، آیپد و آیفون درحال اجرای بازی روی میز
اپل برای نمایش قابلیت‌های جدید گیمینگ در مک، آیفون و آیپدهای خود، رویداد ویژه‌ای در نیویورک برگزار کرده است.
تبلیغات

اپل در شهر نیویورک رویدادی غیرمنتظره و ویژه برای رسانه‌ها برگزار کرد که تمرکز اصلی آن، دنیای بازی‌های ویدیویی بود. این رویداد که به‌گفته‌ی منابع خبری در تاریخ ۱۰ جولای (۱۹ تیر ۱۴۰۳) برگزار شده است، به معرفی قابلیت‌های جدید گیمینگ ازجمله Game Mode در iOS 18 و توانایی‌های خیره‌کننده‌ی آیپد پرو M4 اختصاص داشت.

وب‌سایت Macotakara جزئیات رویداد ویژه‌ی اپل را منتشر کرده است؛ مراسمی که در آن شاهد حضور آیفون ۱۵ پرو مکس، آیپد پرو M4، مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و آی مک بودیم. برخی از مدل‌های نمایشی آیفون ۱۵ پرو مکس به کنترلر مجهز شده بودند و برای بازی روی مک و آیپد نیز امکان استفاده از کنترلر DualSense سونی وجود داشت.

آیپد به همراه کنترلر Dual Sense سونی درحال اجرای بازی روی میز
آیفون به همراه دسته بازی درحال اجرای بازی دردست کاربر

ازجمله بازی‌هایی که رویداد ویژه‌ی اپل به‌نمایش درآمدند می‌توان به رزیدنت اویل ۷، Valheim، اساسینز کرید میراژ، دیابلو ایمورتال، Zenless Zone Zero و Palworld اشاره کرد.

رویداد ویژه‌ی اخیر اپل بر قابلیت‌های جدید گیمینگ که قرار است به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS 15 در سال جاری عرضه شوند، تمرکز داشت. برای مثال، سیستم‌عامل iOS 18 برای اولین‌بار، قابلیت Game Mode را به گوشی آیفون می‌آورد.

Game Porting Toolkit اپل نیز اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است تا بتوانند بازی‌های مک را برای پلتفرم iOS پورت کنند. از دیگر ویژگی‌های گیمینگ iOS 18 می‌توان به پشتیبانی از صدای فراگیر شخصی‌سازی‌شده‌ی ایرپاد با ردیابی حرکات سر و تأخیر صدای بسیار کم اشاره کرد.

آی مک روی میز درحال اجرای بازی
مک بوک روی میز درحال اجرای بازی

اپل سال گذشته نیز رویدادی برای اعضای رسانه و اینفلوئنسرها برگزار و نگاهی به بازی‌های درحال توسعه برای آیفون، آیپد، اپل تی‌وی و مک ارائه کرد. پس‌ از رویداد سال گذشته، شاهد انتشار تعداد زیادی مقاله و پست در شبکه‌های اجتماعی بودیم، اما تاکنون خبرهای زیادی درمورد مراسم امسال منتشر نشده است.

طی سال‌های گذشته، به‌ویژه با معرفی تراشه‌های اختصاصی سری M اپل برای مک، این شرکت تأکید ویژه‌ای بر بهبود تجربه‌ی گیمینگ در تمامی پلتفرم‌های خود داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات