آیا بازی Assassin's Creed Shadows ایده شمشیر زورو را سرقت کرده است؟

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
بازی اساسینز کرید : سایه ها
ظاهراً یوبی‌سافت در کالاهای کلکسیونی بازی Assassin’s Creed: Shadows از شمشیر شخصیت معروف زورو کپی‌برداری کرده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد دردسرهای یوبی‌سافت تمامی ندارد. فقط چند روز پس‌ از جنجال استفاده از پرچم یک گروه بازسازی ژاپنی در Assassin’s Creed: Shadows، این ناشر بازی‌های ویدیویی متهم به سرقت ادبی شمشیری از انیمه و مانگای محبوب وان‌پیس شده است.

یوبی‌سافت در رویداد Japan Expo فرانسه استندی را به‌نمایش گذاشت که به المان‌های مختلفی از بازی Assassin’s Creed: Shadows ازجمله ماسک یاسوکه و شمشیری که به او تعلق ندارد، اشاره داشت.

کالاهای کلکسیونی بازی Assasin's creed: Shadows
کالاهای کلکسیونی بازی Assasin's creed: Shadows
کالاهای کلکسیونی بازی Assasin's creed: Shadows
کالاهای کلکسیونی بازی Assasin's creed: Shadows

طبق بررسی کاربران ردیت، شباهت عجیبی میان شمشیر Assassin’s Creed: Shadows و سلاح رورونوا زورو، یکی از شخصیت‌های مانگای وان‌پیس اثر ایچیرو اودا وجود دارد. نکته‌ی جالب‌تر اینکه می‌توان شمشیر را به‌صورت آنلاین خریداری کرد و به‌عنوان کالای کلکسیونی برپایه‌ی سلاح زورو به‌فروش می‌رسد.

شباهت‌های شمشیر در Assassin’s Creed: Shadows به همین‌جا ختم نمی‌شود. پایه‌ای که شمشیر روی آن قرار گرفته نیز کپی دقیق پایه‌ای است که برای نگهداری از کالای کلکسیونی زورو ساخته می‌شود. این پایه نیز مثل شمشیر به‌‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رسد و حتی نوشته‌های روی آن به زبان ژاپنی با نوشته‌های پایه‌ی زورو کاملاً مطابقت دارد.

کالاهای کلکسیونی مانگای وان پیس
کالاهای کلکسیونی مانگای وان پیس

فراتر از بحث سرقت ادبی، شمشیر Assassin’s Creed: Shadows حتی تناقضی آشکاری با شخصیت یاسوکه دارد. نوشته‌های روی پایه‌ی زورو برگرفته از باورهای بودایی است و فنون مبارزه و تفکرات او نیز ریشه در مذهب یادشده دارند. بنابراین، این سلاح خاص و فلسفه پشت آن، هیچ ارتباطی با هویت تاریخی یاسوکه ندارد.

تا زمان نگارش این مقاله، یوبی‌سافت پاسخی به اتهامات سرقت ایده‌ی شمشیر زورو نداده است. این شرکت قبلاً بابت استفاده از پرچم دزدی‌شده عذرخواهی کرد و وعده داد که دیگر از آن در هیچ اثر هنری یا تبلیغاتی‌ای استفاده نمی‌کند. باید دید یوبی‌سافت چگونه به اتهامات جدید واکنش نشان می‌دهد و آیا ایچیرو اودا یا ناشر مانگای وان‌پیس به‌دنبال اقدامات قانونی خواهند بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات