ناشر GTA از تأثیر موقتی Call of Duty بر گیم پس میگوید
بنابر گزارش Games Industry، استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، معتقد است که قرار دادن بازیهایی مانند کال آف دیوتی در گیم پس، باعث جذب مشترکان جدید خواهد شد اما بسیار ناپایدار و موقتی خواهد بود.
بااینحال او معتقد است که این اقدام مایکروسافت برای رشد این سازمان حیاتی خواهد بود و برای طرفداران نیز میتواند بسیار جذاب باشد اما این کار تأثیری بر تصمیمات شرکت Take-Two، ناشر بازی GTA، نخواهد گذاشت.
او برای دفاع از سیستم فکری شرکت Take-Two میگوید: «از نظر من این سیستم اشتراکی بیشتر برای بازیهای منتشرشدهی قدیمی مناسب است؛ چراکه هم کاربران میتوانند به دنیای گستردهای از بازیها دسترسی داشته باشند و هم شرکتهای سازنده میتوانند از بازیهای قدیمی خود کسب درآمد کنند. اما وقتی صحبت از بازیهای سطح اول میشود، این مدل درآمدزایی مناسبی برای تولیدکنندگان بازی نخواهد بود؛ چراکه برخی تولیدکنندگان گاهاً سالها برای توسعهی بازی مورد نظر وقت و هزینه صرف میکنند.»
او همچنین معتقد است که رویهی شرکت مایکروسافت نیز با Take-Two متفاوت است، چراکه شرکت تحت مدیریت او هر چند سال یکبار، بازی منتشر میکند، درصورتیکه استادیوهای تحت مالکیت و حمایت مایکروسافت، گاهاً در سال چندین بازی یا بهروزرسانی منتشر میکنند.
زلنیک میگوید در صنعت بازیهای ویدیویی، بحثهای زیادی درمورد کاهش زمان توسعهی بازیها و مدلهای مختلف درآمدزایی برای شرکتها وجود دارد، بااینحال، او معتقد است که روند توسعه و شیوهی درآمدزایی این شرکت برای بازیهایی مانند Red Dead Redemption و GTA 6، مناسب تمام کسبوکارها نیست و برای هرکدام نسخهی متفاوتی وجود دارد.
او در پاسخ به اینکه آیا در آینده، بازیهای این شرکت به گیم پس منتقل خواهند شد، گفت: «ما قبلاً بازیهای کاتالوگ (قدیمی) خود را برای این سرویسها منتشر کردهایم. حتی گاهیاوقات بازیهای ردهبالای خود را از این طریق دردسترس کاربران قرار دادیم؛ اما همچنان این بستر را مناسب بازیهای کاتالوگ میبینیم تا بازیهای رده اول. البته باید دید که در آینده چه اتفاقی میافتد.»
زلنیک در پایان مصاحبهی خود گفت: «اتفاقات خوبی درحال رخ دادن است. وظیفهی ما این است که از صنعت پیشی بگیریم و تنها راه برای انجام این کار، ایجاد موفقیتهای بزرگ است. من فکر میکنم که ما، همهی عناصر لازم برای تحقق این هدف را داریم.»
نظرات