کامپیوترهای هوش مصنوعی ویندوزی در اجرای صدها بازی مشکل دارند
کامپیوترهای کوپایلت پلاس مایکروسافت که به تراشههای اسنپدراگون مبتنیبر معماری Arm مجهز هستند، پردازندهی اصلی، پردازندهی گرافیکی و واحد عصبی را با یکدیگر ادغام میکنند و بر اساس گزارش والاستریت ژورنال، استفاده از تراشهی مبتنیبر Arm باعث شده است تا این کامپیوترها مانند مکبوکها با مشکلاتی مانند عدم توانایی در اجرای بازیهای طراحیشده برای معماری x86 مواجه شوند.
ردموندیها برای حل مشکل، سیستم Prism را طراحی کردند که در واقع معادل Rosetta 2 در مکهای اپل است؛ برنامهای که به کاربران امکان میدهد تا برنامهها و بازیهای x86 را روی دستگاههای ویندوزی مبتنیبر Arm اجرا کنند.
به ادعای والاستریت ژورنال، مایکروسافت Prism بهخوبی کار نمیکند و در یک آزمایش روی ۱۳۰۰ بازی، تنها نیمی از آنها بدون باگ و مشکلات راهاندازی، اجرا شدند.
در برخی از موارد، نرمافزارهای ضد تقلب در بازیهایی مانند Fortnite و League of Legends هم نمیتوانند روی Arm اجرا شوند و حتی از اجرای بازیهایی با گرافیک سبک هم جلوگیری میکنند.
مایکروسافت در واکنش به این موضوع اعلام کرده که بازیهای با گرافیک سنگین ممکن است روی کامپیوترهای کوپایلت پلاس اجرا نشوند، درحالیکه هدف آن ایجاد یک «تجربهی بازی باکیفیت» روی دستگاههای جدید است.
گیمرهایی که میخواهند تجربهی خوشایندی از بازیها داشته باشند، بهتر است به سراغ کامپیوترهای سنتی بروند؛ حداقل فعلا.
نظرات