GTA V وارد فهرست بازی‌های «پشتیبانی‌نشده» استیم دک شد!

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
بازی GTA V
دارندگان استیم دک دیگر نمی‌توانند از اجرای بخش آنلاین GTA V روی کنسول دستی خود لذت ببرند.
تبلیغات

بازی GTA V یکی از محبوب‌ترین عناوین روی استیم دک به‌حساب می‌آمد و برای حداقل دو سال در بین ۲۰ بازی برتر این دستگاه قرار داشت. اکنون شرکت راک‌استار، استیم دک را در فهرست دستگاه‌های «پشتیبانی‌نشده» قرار داده و این تصمیم فقط برای بخش آنلاین بازی گرفته شده است.

خارج‌شدن استیم دک از فهرست دستگاه‌های سازگار با GTA V، جرقه‌ی بحث‌های داغ را درمورد نرم‌افزارهای ضد تقلب (Anti-Cheat) روی سیستم‌عامل لینوکس زد. راک‌استار مثل سازندگان بازی‌های فورتنایت و روبلاکس تصمیم گرفته است از نرم‌افزار ضد تقلب جدید شرکت ولو برای بخش آنلاین GTA Online روی استیم دک پشتیبانی نکند. این درحالی است که بسیاری افراد باور دارند بخش آنلاین بازی به راه‌حل بسیار مؤثری برای مقابله با تقلب نیاز دارد.

راک‌استار با سرزنش ولو ادعا کرد استیم دک در بخش آنلاین GTA V از نرم‌افزار ضد تقلب BattlEye پشتیبانی نمی‌کند. این شرکت سؤال کلیدی مهمی را بی‌پاسخ گذاشته است: چرا آن‌ها از نرم‌افزار ضد تقلب BattlEye روی استیم دک استفاده نکرده‌اند؟

BattlEye روی استیم دک کار می‌کرد و ولو از سال‌ها قبل پشتیبانی از این نرم‌افزار را برای استیم دک فعال کرده بود و تعدادی از بازی‌های مجهز به نرم‌افزار ضد تقلب، به‌راحتی روی کنسول دستی این شرکت اجرا شدند. Valve می‌گوید فعال‌سازی اجرای بازی با BattlEye روی استیم دک، فقط با ارسال ایمیل امکان‌پذیر است.

به‌طور مکرر شنیده‌ایم که دسترسی کاربران لینوکس به نرم‌افزارهای ضد تقلب، آن‌ها را به دورزدن این ابزارها ترغیب می‌کند اما تیم سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز این موضوع را بیشتر به مسائل اقتصادی ربط داده است.

امکان اجرای بخش تک‌نفره‌ی GTA V روی استیم دک همچنان وجود دارد. در بخش پرسش و پاسخ راک‌استار نوشته شده است: «شما می‌توانید بخش داستانی (Story Mode) بازی GTA V را اجرا کنید، اما امکان اجرای بخش آنلاین (GTA Online) وجود ندارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات