هوش مصنوعی توسعه بازی‌های پلی‌استیشن را سریع‌تر می‌کند

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
بازی اسپایدر من ۲
پلی‌استیشن با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به سراغ ساخت سریع‌تر و ارزان‌تر بازی می‌رود.
تبلیغات

واحد پلی‌استیشن سونی قصد دارد برای سرعت بخشیدن به روند توسعه‌ی بازی‌های خود، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره ببرد.

سونی می‌خواهد به‌منظور بهبود کارایی و کیفیت حسگرها و اسکنرهای سه‌بعدی، پردازش سه‌بعدی لحظه‌ای، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به توسعه‌دهندگان کمک کند. این فناوری‌ها به افزایش سرعت توسعه و کاهش هزینه‌های ساخت بازی‌های پلی‌استیشن منجر خواهند شد.

پلی‌استیشن در ساخت بازی Marvel’s Spider-Man 2 از یادگیری ماشین بهره گرفته و از نرم‌افزار تشخیص صدا برای ارائه‌ی زبان‌های خاص استفاده کرده است. با فناوری مذکور می‌توان زیرنویس‌ها را به‌صورت خودکار با دیالوگ‌های هر شخصیتی در باز‌ی همگام‌سازی کرد و در نتیجه سرعت روند زیرنویس‌کردن بازی را افزایش داد.

سونی از ساخت استودیو Volumetric Capture خبر داد که با دریافت داده‌های سه‌بعدی از افراد و مکان‌ها، امکان رندر تصاویر باکیفیت را فراهم می‌کند. این شرکت می‌گوید: «در آینده قصد داریم از المان‌های سه‌بعدی باکیفیت، ازجمله داده‌های حرکتی استودیوی خود که با کمک هر یک از شرکت‌های گروه و به‌صورت ترکیبی جمع‌آوری شده‌اند، استفاده کنیم و پتانسیل فروش آن‌ها به شرکت‌های دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد.»

طبق اعلام Insider-Gaming، سونی در زمینه‌ی پردازش سه‌بعدی لحظه‌ای، فعالیت‌های اکتشافی مشترکی را با اپیک‌گیمز انجام خواهد داد و روی موتور آنریل که به‌عنوان موتور فیزیکی برای تولید گرافیک بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود، تمرکز خواهد کرد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سال‌های اخیر به‌خصوص در زمینه‌ی سرقت ادبی، خلاقیت و تعدیل نیرو، به موضوعی داغ در صنعت بازی تبدیل شده‌اند و با ورود جدی‌تر پلی‌استیشن به این حوزه، گفت‌وگوها قطعاً ادامه خواهند داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات