هوش مصنوعی توسعه بازیهای پلیاستیشن را سریعتر میکند
واحد پلیاستیشن سونی قصد دارد برای سرعت بخشیدن به روند توسعهی بازیهای خود، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره ببرد.
سونی میخواهد بهمنظور بهبود کارایی و کیفیت حسگرها و اسکنرهای سهبعدی، پردازش سهبعدی لحظهای، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به توسعهدهندگان کمک کند. این فناوریها به افزایش سرعت توسعه و کاهش هزینههای ساخت بازیهای پلیاستیشن منجر خواهند شد.
پلیاستیشن در ساخت بازی Marvel’s Spider-Man 2 از یادگیری ماشین بهره گرفته و از نرمافزار تشخیص صدا برای ارائهی زبانهای خاص استفاده کرده است. با فناوری مذکور میتوان زیرنویسها را بهصورت خودکار با دیالوگهای هر شخصیتی در بازی همگامسازی کرد و در نتیجه سرعت روند زیرنویسکردن بازی را افزایش داد.
سونی از ساخت استودیو Volumetric Capture خبر داد که با دریافت دادههای سهبعدی از افراد و مکانها، امکان رندر تصاویر باکیفیت را فراهم میکند. این شرکت میگوید: «در آینده قصد داریم از المانهای سهبعدی باکیفیت، ازجمله دادههای حرکتی استودیوی خود که با کمک هر یک از شرکتهای گروه و بهصورت ترکیبی جمعآوری شدهاند، استفاده کنیم و پتانسیل فروش آنها به شرکتهای دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد.»
طبق اعلام Insider-Gaming، سونی در زمینهی پردازش سهبعدی لحظهای، فعالیتهای اکتشافی مشترکی را با اپیکگیمز انجام خواهد داد و روی موتور آنریل که بهعنوان موتور فیزیکی برای تولید گرافیک بازیهای ویدیویی استفاده میشود، تمرکز خواهد کرد.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سالهای اخیر بهخصوص در زمینهی سرقت ادبی، خلاقیت و تعدیل نیرو، به موضوعی داغ در صنعت بازی تبدیل شدهاند و با ورود جدیتر پلیاستیشن به این حوزه، گفتوگوها قطعاً ادامه خواهند داشت.