با به‌روزرسانی جدید اپل اکنون آیفون، آیپد و مک از اتصال سیمی کنترلر ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کنند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
قیمت دسته ایکس باکس Xbox سفید در بخش محصولات زومیت
اپل با پشتیبانی از کنترلرهای سیمی ایکس‌باکس در iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS 15، تجربه‌ی جدیدی برای گیمرها فراهم کرده است.
تبلیغات

به‌روزرسانی سیستم‌‌های عامل اپل، شامل iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS 15 Sequoia قابلیت جالبی برای گیمرها به همراه دارد: پشتیبانی رسمی از کنترلرهای سیمی ایکس‌باکس.

پیش‌ از این، دستگاه‌های اپل ازطریق بلوتوث از کنترلرهای بی‌سیم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن پشتیبانی می‌کردند، اما درمورد اتصالات سیمی فقط با کنترلرهای پلی‌استیشن سازگار بودند. به‌روزرسانی اخیر، گامی رو به جلو برای گسترش پشتیبانی از لوازم‌جانبی بازی در اکوسیستم اپل محسوب می‌شود.

همان‌طور که نات براون، مهندس اپل اشاره می‌کند، ایکس‌باکس برای کنترلرهای سیمی خود از پروتکل USB سفارشی استفاده می‌کند و اکنون اپل با جدیدترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل‌هایش به‌طور مستقیم از این پروتکل پشتیبانی می‌کند تا امکان اتصال کنترلرهای سیمی ایکس‌باکس فراهم شود.

اتصال کنترلر سیمی ایکس باکس به مک
MacRumors

اگر از دستگاه iOS با پورت لایتنینگ استفاده می‌کنید، برای اتصال کنترلر سیمی ایکس‌باکس به مبدل لایتنینگ، به USB Camera نیاز خواهید داشت. این مبدل، امکان اتصال USB را فراهم و اطمینان حاصل می‌کند که کنترلر شما به‌طور مؤثر با دستگاه مرتبط است.

اتصال کنترلر سیمی ایکس باکس به مک
MacRumors

برای برقراری اتصال سیمی، کنترلر ایکس‌باکس را با استفاده از کابل USB-C به USB-C به گوشی آیفون یا آیپد متصل کنید. نکته‌ی مهم اینکه در iOS 18 و iPadOS 18 کنترلر سیمی ایکس‌باکس در تنظیمات بلوتوث ظاهر نمی‌شود؛ زیرا از طریق USB متصل شده است.

در macOS 15 Sequoia هنگام اتصال اولیه‌ی کنترلر ایکس‌باکس با سیم، این سیستم‌عامل درخواستی برای مجوز لوازم‌جانبی نمایش می‌دهد که از کاربر می‌پرسد آیا می‌خواهید کنترلر مایکروسافت را به این مک متصل کنید؟ کنترلر در بخش Game Controller ظاهر می‌شود و لوگوی ایکس‌باکس در کنار آن نمایش می‌یابد. به‌هرحال، ویژگی Identify با کنترلر سیمی ایکس‌باکس کار نمی‌کند.

پشتیبانی از کنترلرهای سیمی ایکس‌باکس در پلتفرم‌های اپل، برای گیمرهایی که به اتصال پایدار و بدون‌ تأخیر اهمیت می‌دهند، خبر خوشحال‌کننده‌ای محسوب می‌شود. همچنین امکان دارد برخی کاربران فقط کنترلر سیمی ایکس‌باکس دراختیار داشته باشند که با آپدیت جدید می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات