استیم حالا می‌گوید شما در واقع صرفاً مجوز بازی را می‌خرید و مالک آن نیستید

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
لوگو استیم / Steam در پس زمینه تاریک
استیم در اطلاعیه‌ای می‌گوید شما مالک بازی خریداری شده نیستید و صرفاً مجوز اجرای بازی را در اختیار دارید.
تبلیغات

شرکت Valve به‌صراحت اعلام کرد که کاربران مالکیت بازی‌های خریداری‌شده از فروشگاه آنلاین Steam را ندارند. به‌گزارش انگجت، Valve با افزودن یادداشتی در صفحه‌ی پرداخت، می‌گوید خرید هر محصول دیجیتال، صرفاً مجوزی برای استفاده از آن محصول در پلتفرم استیم را به خریدار اعطا می‌کند.

اطلاعیه‌ی Valve در نسخه‌ی دسکتاپ استیم نمایش داده می‌شود؛ اما تاکنون در نسخه‌ی موبایل مشاهده نشده است. برخی از کاربران استیم پیش‌تر متوجه این تغییر در سیاست‌های شرکت شده‌اند و یافته‌های خود را در ردیت به اشتراک گذاشته‌اند.

پیغام خرید محصول دیجیتالی در پلتفرم استیم
Steam

علت تغییر سیاست‌های استیم، احتمالاً اجرای قانون جدیدی در ایالت کالیفرنیا است. بر اساس این قانون که از سال ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته می‌شود، فروشگاه‌های دیجیتال نظیر پلتفرم استیم موظف هستند به‌طور صریح به کاربران بگویند که هنگام خرید محصولات نرم‌افزاری، صرفاً مجوزی برای استفاده از آن محصول را خریداری می‌کنند و مالکش نیستند.

دلیل وضع چنین قانونی، اقدام برخی شرکت‌ها مانند یوبی‌سافت و سونی در حذف بازی‌های خریداری‌شده از حساب کاربران و محدود کردن دسترسی آن‌ها است.

قانون مورد بحث شامل بازی‌هایی که امکان نصب به‌صورت آفلاین و اجرای آن بدون نیاز به اتصال به اینترنت را فراهم می‌کنند، نمی‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات