مایکروسافت فلایت سیمولاتور ۲۰۲۴ در هر ساعت ۸۱ گیگابایت دیتا مصرف می‌کند؛ پهنای باند ۱۸۰ مگابیت‌برثانیه!

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
شبیه ساز پرواز مایکروسافت / Microsoft Flight Simulator هواپیما درحال پرواز روی شهر شب
ظاهراً نسخه‌ی ۲۰۲۴ شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت تشنه‌ی اینترنت است و در هر ساعت ۸۱ گیگابایت دیتا برای پرواز بر فراز شهرهای پرجمعیت جهان مصرف می‌کند.
تبلیغات

آزمایش‌های اولیه روی نسخه‌ی آلفای فنی فلایت سیمولاتور ۲۰۲۴ مایکروسافت نشان می‌دهد که نیاز این بازی به استریمینگ داده‌ها هنگام پرواز می‌تواند به عدد خیره‌کننده‌ی ۱۸۰ مگابیت‌برثانیه برسد که با درنظرگرفتن حداکثر جزئیات محیط و پرواز بر فراز مناطق پرجمعیت، مصرفی نزدیک به ۸۱ گیگابایت در ساعت را برای گیمرها به‌همراه خواهد داشت.

براساس بررسی‌های کانال یوتیوب Compusemble، مایکروسافت فلایت سیمولاتور ۲۰۲۴ به‌دلیل نیاز به سخت‌افزار نسبتاً قدرتمند، پیش‌ از این هم جنجالی شده بود.

نکته‌ی قابل‌ توجه، حجم نصب بسیار پایین‌تر این شبیه‌ساز پرواز نسبت‌ به نسخه‌ی ۲۰۲۰ است. درحالی‌که نسخه‌ی ۲۰۲۰ بسته به نوع محتوا و بسته‌های الحاقی، بین ۱۳۰ تا ۴۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی لازم داشت، نسخه‌ی ۲۰۲۴ فقط ۳۰ گیگابایت فضا اشغال می‌کند.

گزارش‌های پراکنده از مصرف اینترنت فلایت سیمولاتور ۲۰۲۰ در نواحی پرجمعیت مانند شهرهای بزرگ، نشان از مصرف حدود ۱۰۰ مگابیت دیتا در هر ثانیه دارند. این میزان مصرف در مناطق کم‌جزئیات‌تر می‌تواند به زیر ۱۰ مگابیت‌برثانیه هم برسد، به‌هرحال مایکروسافت برای نسخه‌ی ۲۰۲۰، استفاده از سرویس اینترنت با سرعت ۵۰ مگابیت‌برثانیه را پیشنهاد کرده بود.

اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا حجم بالای استریمینگ Flight Simulator 2024 به‌دلیل حجم کمتر نصب آن است یا خیر. با در نظر گرفتن نیاز نسبتاً بالای اینترنت در نسخه‌ی ۲۰۲۰ با وجود محتوای حجیم محلی آن و همچنین توانایی نسخه‌ی ۲۰۲۴ در ارائه‌ی شبیه‌سازی دقیق‌تر سیاره‌ی زمین، به نوعی می‌توان نیاز بالای اینترنت را توجیه کرد.

اما میزان مصرف دیتا در فلایت سیمولاتور ۲۰۲۴ برای کاربران نهایی قابل‌ تحمل است؟ درحال‌حاضر نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد و باید دید آیا مصرف دیتای نسخه‌ی نهایی نیز بالا خواهد بود یا خیر. محدودیت پهنای‌ باند اینترنت خانگی در آمریکا بسته به سرویس‌دهنده‌ها و نوع بسته می‌تواند از ۱۵۰ گیگابایت تا یک ترابایت متغیر باشد و برخی سرویس‌ها هم ترافیک نامحدود ارائه می‌دهند. به‌هرحال، اجرای شبیه‌ساز مذکور برای کاربرانی که از اینترنت با حجم پایین یا سرعت کمتر از ۱۸۰ مگابیت‌برثانیه دارند، احتمالاً بسیار مشکل‌ساز باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات