تیم سازنده بازی Prince of Persia: The Lost Crown منحل شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
تصویر رسمی بازی جدید شاهزاده‌ی ایرانی تاج گمشده از یوبیسافت
با منحل‌شدن تیم سازنده‌ی بازی Prince of Persia: The Lost Crown، انتظار نمی‌رود دنباله یا محتوای اضافه‌ای برای آن منتشر شود.
تبلیغات

یوبیسافت تیم سازنده‌ی بازی Prince of Persia: The Lost Crown را به‌دلیل فروش پایین منحل کرده است. این بازی به انتظارات مالی شرکت نرسید و یوبیسافت تصمیم گرفت اعضای تیم را به پروژه‌هایی با پتانسیل فروش بالاتر منتقل کند. بر اساس گزارش Resetera، این بازی در هفته‌های اول انتشار، فقط حدود ۳۰۰ هزار نسخه فروخت و ۱۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد که باعث شد شرکت از ساخت دنباله یا محتوای اضافه برای آن صرف نظر کند.

مدیران یوبیسافت باوجود درخواست تیم سازنده‌ی Prince of Persia: The Lost Crown، با ساخت دنباله‌ای برای بازی مخالفت کردند و باور دارند اینکار می‌تواند به فروش نسخه‌ی اصلی آسیب بزند. این تصمیم درحالی گرفته شد که منتقدان و کاربران امتیازات خوبی به بازی داده بودند. امتیاز بازی در متاکریتیک ۸۶ و امتیاز کاربران ۸٫۵ از ۱۰ است و بسیاری از گیمرها آن را در کنار عناوین کلاسیک مانند Hollow Knight قرار دادند.

بازی The Lost Crown از نظر نوآوری، نسبت‌به سایر آثار یوبیسافت متفاوت بود. درحالی‌که بیشتر بازی‌های شرکت مذکور روی جهان‌باز بودن و مأموریت‌های تکراری تمرکز دارند، این عنوان بازگشتی به سبک کلاسیک دو بعدی با مراحل منحصربه‌فرد بود. به‌هرحال، قیمت ۶۰ دلاری بازی می‌تواند یکی از دلایل فروش نه‌چندان بالای آن باشد.

پروژه‌ی Prince of Persia: The Lost Crown برای تیم سازنده‌ی آن، تجربه‌ای مثبت و لذت‌بخش بود. برخی از کارکنان یوبیسافت اعلام کرده‌اند که توسعه‌ی این بازی بهترین تجربه‌ی کاریشان بوده است و آن را به‌عنوان نقطه‌ی امید در برابر خستگی ناشی از پروژه‌های طولانی‌مدت مانند Beyond Good and Evil 2 توصیف کردند.

در نهایت، Prince of Persia: The Lost Crown زمانی منتشر شد که نسخه‌ی دیگری از این سری با نام The Rogue Prince of Persia درحالت دسترسی زودهنگام دردسترس قرار گرفته بود. این هم‌زمانی می‌تواند دلیل مهمی برای سردرگمی بازار و کاهش موفقیت The Lost Crown باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات