انویدیا افزایش خیره‌کننده ۲٫۴ برابری نرخ فریم بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3.0 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
بازی STALKER 2
نتایج بنچمارک‌های انویدیا نشان می‌دهد که فعال‌سازی DLSS 3 تأثیر چشمگیری بر افزایش نرخ فریم اجرای بازی STALKER 2 می‌گذارد.
تبلیغات

بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl در ۲۰ نوامبر (۳۰ آذر ۱۴۰۳) روی استیم در دسترس قرار خواهد گرفت و انویدیا به‌صورت رسمی پشتیبانی از فناوری DLSS 3.0 را در این عنوان تأیید کرد. به‌ بیان بهتر، دارندگان کارت گرافیک انویدیا سری RTX 40 از همان روز اول می‌توانند از DLSS 3.0 با قابلیت Frame Generation استفاده کنند.

بنچمارک اجرای بازی STALKER 2 و تأثیر DLSS 3 بر نرخ فریم سری RTX 40
Nvidia

انویدیا نتایج بنچمارک STALKER 2 را با فعال و غیرفعال‌کردن DLSS 3.0 به‌اشتراک گذاشته است. نتایج بنچمارک‌ بهبود چشمگیر عملکرد بازی را نشان می‌دهد؛ اما به‌دلیل اینکه این اعداد را انویدیا ارائه داده است، شاید با آنچه گیمرها در نهایت تجربه خواهند کرد، کمی متفاوت باشند. به‌هر‌حال با فعال‌کردن DLSS 3.0 در تمام مدل‌های RTX 40 و در وضوح 4K، به‌طور میانگین شاهد افزایش حدود ۲٫۴ برابری عملکرد بازی هستیم.

اجرای بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3
Nvidia

انویدیا عملکرد کارت‌های گرافیک RTX 4090 ،RTX 4080 Super ،RTX 4070 Ti Super ،RTX 4070 Super و RTX 4070 را در وضوح 4K آزمایش کرد. کامپیوتری که تیم سبز برای آزمایش بازی و فناوری DLSS 3.0 از آن استفاده کرد، به پردازنده اینتل مدل Core i9 14900K و رم ۶۴ گیگابایت و سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ مجهز بود.

تنظیمات گرافیکی در این آزمایش روی حالت حداکثر و ویژگی DLSS 3.0 روی Performance تنظیم شد. در چنینی سناریویی، عملکرد همه‌ی مدل‌های کارت‌های گرافیک انویدیا بیش‌ از ۲ برابر بهبود یافت؛ به‌طوری‌که RTX 4070 Ti Super و RTX 4080 Super و RTX 4090 نرخ فریم بیش از ۱۰۰ را ارائه دادند.

اجرای بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3
Nvidia

هنگام آزمایش بازی STALKER 2 با وضوح 1440p و فعال‌سازی DLSS 3.0، نتایج تقریباً مشابه حالت 4K بود؛ اما این‌ بار در حالت Quality تمام مدل‌های کارت گرافیک انویدیا سری RTX 40 موفق شدند از نرخ فریم ۱۰۰ عبور کنند. همچنین، کارت گرافیک RTX 4060 Ti به نرخ فریم ۷۲٫۹ رسید که تقریباً ۲ برابر بیشتر از وضوح اصلی بدون DLSS 3.0 بود.

اجرای بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3
Nvidia

نتایج تأثیر DLSS 3.0 بر اجرای STALKER 2 با وضوح 1080p نیز کم‌و‌بیش مشابه 4K و 1440p بود، با این تفاوت که انویدیا این‌ بار کارت گرافیک RTX 4060 را نیز بررسی کرد. درحالی‌که RTX 4060 Ti و RTX 4060 نرخ فریم بین ۸۰ تا ۱۰۰ را ارائه دادند، RTX 4070 و مدل‌های جدیدتر از آن همچنان در محدوده‌ی ۱۲۰ تا ۱۷۰ فریم‌برثانیه قرار گرفتند.

پخش از رسانه

براساس نتایج آزمایش‌های انویدیا، عملکرد کارت‌های گرافیک لپ‌تاپی سری RTX 40 هنگام اجرای STALKER 2 با فعال‌سازی DLSS 3.0 تقریباً به‌اندازه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ چشمگیر است. مدل لپ‌تاپی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 در وضوح 1440p با تنظیمات گرافیکی بالا در حالت Quality به نرخ فریم بیش از ۱۰۰ رسیدند؛ درحالی‌که RTX 4070 به حداکثر ۷۶ فریم‌برثانیه دست می‌یابد. کارت گرافیک RTX 4070 نیز در وضوح 1080p از نرخ فریم ۱۰۰ عبور کرد و RTX 4060 و RTX 4050 به‌ترتیب به نرخ فریم نزدیک به ۱۰۰ و ۷۵ رسیدند.

همان‌طور‌که همیشه گفته می‌شود، برای نتیجه‌گیری نهایی باید منتظر بنچمارک‌های مستقل از سایر منابع با تنظیمات مشابه باشیم تا ببینیم فعال‌سازی DLSS 3.0 چه تأثیری بر کیفیت بصری و عملکرد بازی STALKER 2 خواهد گذاشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات