فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی در انتشار بازی‌های ایکس‌باکس برای پلی‌استیشن و نینتندو نداریم

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر
فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود بیان کرد که هیچ خط قرمزی در انتشار بازی‌های ایکس‌باکس برای دیگر پلتفرم‌ها وجود ندارد.
تبلیغات

بنابر گزارش بلومبرگ، فیل اسپنسر، رئيس ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ی جدید خود اعلام کرد که خط قرمزی برای انتشار بازی‌های ایکس‌باکس روی دیگر پلتفرم‌ها وجود ندارد. او در ادامه افزود که هدف اصلی مایکروسافت، ارائه بازی‌ها به بیشترین تعداد بازیکن ممکن است و این شامل همکاری با پلتفرم‌های دیگر نظیر پلی‌استیشن و نینتندو نیز می‌شود.

نبود خط‌ قرمز در انتشار بازی‌های ایکس‌باکس برای دیگر پلتفرم‌ها، نشان‌دهنده‌ی تغییر استراتژی ایکس‌باکس در سال‌های اخیر است که به‌جای تمرکز بر انحصاری‌بودن بازی‌ها، برای دسترسی گسترده‌تر بازی‌ها و ایجاد اکوسیستم بازتر تلاش می‌کند. اسپنسر توضیح داد که تیم او با تولیدکنندگان سخت‌افزار همکاری نزدیکی را شروع کرد تا مطمئن شود که تجربه‌ی بازی‌ها ایکس‌باکس، هم‌خوانی کاملی با دیگر پلتفرم‌های داشته باشد.

یکی از نمونه‌های این رویکرد، بازی موفق ماینکرفت است که پس‌از خرید مایکروسافت، همچنان روی پلتفرم‌های مختلفی ازجمله پلی ‌استیشن و نینتندو سویچ عرضه می‌شود. اسپنسر اشاره کرد که این رویکرد باعث شده است تا این بازی به جامعه‌ای بزرگ‌تر از بازیکنان دست پیدا کند و تجربه‌های بهتری را برای آنان فراهم آورد.

همچنین، رئيس ایکس‌باکس تأکید کرد که همکاری با دیگر پلتفرم‌ها به معنای کاهش کیفیت بازی‌ها برای ایکس‌‌باکس نخواهد بود؛ بلکه مایکروسافت همچنان به ارائه‌ی بهترین تجربه ممکن برای کاربران خود متعهد است. انتشار بازی‌هایی مانند Grounded ،‌Pentiment ،‌Sea of Thieves و Hi-Fi Rush برای پلتفرم‌های غیر از ایکس‌باکس، از جدیت مایکروسافت در اجرای این سیاست جدید حکایت می‌کند.

در نهایت، تصمیم مایکروسافت برای حذف خط‌ قرمز انحصارگرایی، نقطه عطف مهمی در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. این تصمیم می‌تواند به نفع گیمرها و صنعت بازی‌های ویدئویی باشد و به ایجاد بازار رقابتی‌تر و پویاتر کمک کند. بااین‌حال برای ارزیابی کامل پیامدهای این تصمیم، باید منتظر ماند و دید که سایر شرکت‌های بزرگ، چگونه به این تغییر رویکرد مایکروسافت واکنش نشان خواهند داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات