ایلان ماسک ۱۰۰ هزار پردازنده گرافیکی برای تحقیقات هوش مصنوعی توییتر خریداری کرد

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
elonmusk-twitter
ایلان ماسک برای پیش‌برد اهداف توییتر در حوزه‌ هوش مصنوعی، ۱۰۰ هزار پردازنده‌ی گرافیکی خریداری کرده است.
تبلیغات

ایلان ماسک که گاهاً به‌دلیل ایده‌های نوآورانه و اظهارات جنجالی خود در حوزه‌ی فناوری شناخته می‌شود، اکنون ۱۰۰ هزار پردازنده‌ی گرافیکی برای کمک به روند تحقیق‌وتوسعه‌ی هوش مصنوعی توییتر خریداری کرده است. این اقدام درحالی انجام می‌شود که شبکه‌ی اجتماعی مذکور دو تن از محققان سابق واحد DeepMind گوگل را به‌ استخدام خود درآورده است. خرید جدید ماسک نشان می‌دهد توییتر قصد دارد برنامه‌های بلندپروازانه‌ی خود را برای ساخت هوش مصنوعی مولد پیش ببرد و آن را روی مجموعه‌ای عظیم از داده‌ها، آموزش دهد. درحالی‌که اهداف خاص این پروژه هنوز مشخص نیست، اما برخی منابع می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود عملکرد جستجوی توییتر و کسب‌وکار تبلیغاتی این شبکه‌ی اجتماعی کمک کند.

پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند حجم بسیار زیادی از محاسبات را به‌طور موازی انجام دهند و همین ویژگی باعث شده است به ابزارهای مفیدی برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تبدیل شوند. پردازنده‌های گرافیکی امکان آموزش سریع مدل‌های یادگیری عمیق را با مقادیر بسیار زیادی از داده‌ها فراهم می‌کنند و به‌همین دلیل در تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی به‌شدت کاربردی هستند.

به گزارش گیزموچاینا، ایلان ماسک پس‌از انتقاد از زیرمجموعه‌ی غیرانتفاعی OpenAI، این سازمان را ترک کرد. میلیاردر معروف وعده داده بود تقریباً یک میلیار دلار به استارتاپ مذکور کمک مالی کند اما پس‌از خروج از این شرکت، نسبت‌به سرمایه‌گذاری منصرف شد. گفتنی است OpenAI مدتی بعد سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری موردنیاز خود را از مایکروسافت دریافت کرد.

توییتر می‌تواند در زمینه‌های مختلف از مدل‌های هوش مصنوعی بهره ببرد. همان‌طور که اشاره شد این شرکت می‌تواند از فناوری مذکور برای بهبود عملکرد جستجوی خود استفاده کند؛ تغییر مفیدی که امکان دسترسی آسان‌تر به محتوای موردنظر را دردسترس کاربران قرار خواهد داد. علاوه‌براین توییتر می‌تواند از هوش مصنوعی برای درک بهتر نیازها و ترحیجات کاربران استفاده کند. این ویژگی به شرکت تحت مالکیت ماسک اجازه می‌دهد محتوای شخصی‌سازی‌شده‌ی بهتری به کاربران ارائه دهد. علاوه‌براین هوش مصنوعی می‌تواند به تقویت و بهبود عملکرد واحد تبلیغاتی توییتر کمک کند و امکان نمایش آگهی‌های مرتبط‌تر با سلایق هر کاربر را دراختیار تبلیغ‌دهندگان قرار دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات