انویدیا تولید کارت‌های گرافیک قدرتمند RTX 40 در ابعاد کوچک‌تر را ممکن کرد

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
RTX-4070 درکنار RTX-4080
انویدیا استاندارد جدیدی برای ابعاد کارت‌های گرافیک خود تعیین و فهرستی از تولیدکنندگان سازگار با آن را منتشر کرد.
تبلیغات

انویدیا برنامه‌ی جدیدی موسوم‌ به SFF-Ready Enthusiast GeForce Card را راه‌اندازی کرده است که راهنماهایی برای گیمرهای علاقه‌مند به ساخت سیستم‌های کوچک با کارت‌ گرافیک انویدیا سری RTX 40 ارائه می‌دهد.

در طرح SFF-Ready، شرکت‌های مختلفی ازجمله سازندگان مادربرد، تولیدکنندگان کیس، پاور و سایر قسمت‌ها برای تأمین استانداردهای مشخص همکاری می‌کنند. انویدیا فهرستی از کارت‌های با فرم فکتور کوچک (SFF) را به‌همراه کیس‌های سازگار ارائه داده است.

فهرست کارت های کوچک انویدیا و کیس های سازگار

کارت‌هایی که در فهرست انویدیا آمده‌اند، شامل RTX 4070 و RTX 4070 Ti و RTX 4070 SUPER و RTX 4080 SUPER می‌شوند که حداکثر باید ضخامت ۵۰ میلی‌متر (۲٫۵ اسلات) و طول ۳۰۴ میلی‌متر و عرض ۱۵۱ میلی‌متر داشته باشند.

کارت‌های گرافیک کوچک انویدیا به کیس‌های کامپکت گیمینگ راه پیدا می‌کنند. گیمرها خواهند توانست براساس رهنمودهایی که انویدیا درباره‌ی ابعاد کارت‌های مختلف منتشر می‌کند، کارت بهینه را انتخاب کنند.

ابعاد استاندارد کارت گرافیک و کیس

به‌گفته‌ی جاستین واکر، مدیر محصولات دسکتاپ انویدیا، دستورالعملی به تولیدکنندگان ارائه شده است تا کارت‌ها را طبق آن‌ها طراحی کنند. فهرستی که تیم سبز منتشر کرده است، فقط مدل‌های RTX 4070 و جدیدتر را شامل می‌شود.

تیم سبز به‌عنوان بخشی از رهنمودهای خود برای اکوسیستم کارت گرافیک SFF-Ready Enthusiast ابعاد ۳۰۴ در ۱۵۱ در ۵۰ میلی‌متر را برای رعایت استاندارد جدید مشخص کرده است. این کارت‌ها نباید از ۲٫۵ اسلات فراتر بروند که بهترین حالت برای کامپیوترهای نسبتاً کوچک است.

پارامترهای تعیین‌شده برای کیس‌ها این است که حداقل فضای ۳۱۲ در ۱۵۴٫۵ در ۵۰ میلی‌متری را برای یک کارت فراهم کنند.

هدف تیم سبز این است که استاندارد مشخص و معینی برای ابعاد کارت‌ها ایجاد شود تا افرادی که می‌خواهند از بهترین کارت‌های گرافیک انویدیا در کیس‌های کوچک خود استفاده کنند، دچار سردرگمی نشوند. باید دید که فرم‌فکتور کوچک چقدر بر قیمت کارت گرافیک تأثیر خواهد گذاشت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات