اینتل تولید گرافیک پرچمدار BMG-G31 با ۳۲ هسته Xe را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده میتیور لیک نسل ۱۴ لپ تاپ اینتل / Intel Meteor Lake طرح گرافیکی
اینتل از وجود گرافیک جدید سری بتل‌مگ با نام رمز G31 پرده برداشت.
تبلیغات

اینتل در جدیدترین به‌روزرسانی وب‌سایت خود، به‌صورت غیرمستقیم به گرافیکی جدیدی از سری بتل‌مگ (Battlemage) با کد رمز G31 اشاره کرد. این اولین‌بار نیست که شایعاتی درمورد گرافیک مذکور به گوش می‌رسد، اما حالا حضور آن در فهرست ابزارهای طراحی اینتل، مهر تأییدی بر صحت شایعات زده است.

نام BMG-G31 در صفحه‌ی ابزارهای طراحی سری بتل‌مگ در وب‌سایت اینتل به چشم می‌خورد. این محصول با عنوان PTT Engagement – BGA3283-BMG-G31 VRTT Interposer – Prototypes لیست شده است و از پکیج BGA با ۳٬۲۸۳ پین بهره می‌برد. با کمی گشت‌وگذار بیشتر در این پایگاه داده، با محصول دیگری به نام BGA2362-BMG-X2 Interposer for the Gen5 VR Test Tool مواجه می‌شویم که احتمالاً به گرافیک کوچک‌تر سری بتل‌مگ با ۲٬۳۶۲ پین اشاره دارد.

تاکنون از سه مدل گرافیک سری بتل‌مگ اطلاع داریم؛‌ مدل BMG-G10 (BGA-2362) که البته طبق گزارش‌ها، لغو شده است، مدل BMG-G21 (BGA-2727) و BMG-G31 (BGA-3283). درمقام‌مقایسه، پرچم‌دار سری Alchemist اینتل با نام ACM-G10 از پکیج BGA-2660 استفاده می‌کند.

نکته‌ی مهم درمورد رده‌بندی Gxx اینتل اینکه به‌صورت مستقیم به عملکرد اشاره ندارد. برای مثال، گرافیکی کنونی ACM-G11 از G12 کوچک‌تر است، درحالی‌که G10 بزرگ‌ترین گرافیک سری Alchemist به‌شمار می‌رود.

انتظار می‌رود مدل BMG-G31 با ۳۲ هسته‌ی Xe2 در سری بتل‌مگ، قدرتمندترین نسخه باشد و G21 نیز از ۲۰ هسته بهره ببرد. از طرفی بر اساس گزارش‌ها، مدل G10 که قرار بود با ۲۸ هسته‌ی Xe2 عرضه شود، لغو شده است.

اینتل فراتر از لیست‌کردن قطعات مورد استفاده برای توسعه‌ی بتل‌مگ، به‌صورت رسمی عرضه‌ی این سری از گرافیک‌های جدید یا تاریخ عرضه‌ی آن‌ها را تأیید نکرده است.

طبق شایعات، عرضه‌ی زودهنگام بتل‌مگ در اوایل سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد، اما تیم آبی از سال ۲۰۲۲ تاکنون نقشه‌ی راه به‌روزرسانی بتل‌مگ را منتشر نکرده است. ابتدا عرضه‌ی سری BMG برای بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ درنظر گرفته شده بود، اما حتی نسخه‌ی یکپارچه‌شده با لپ‌تاپ این سری (Lunar Lake) نیز تا اواخر سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات