متخصص سابق ری‌تریسینگ AMD برای بهبود گرافیک‌های آدرنو به کوالکام پیوست

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بهبود گرافیک های آدرنو کوالکام
کوالکام با به‌کارگیری کارشناس سابق ری‌تریسینگ AMD در پی بهبود پردازنده‌های گرافیکی آدرنو است.
تبلیغات

کارشناس سابق ری‌تریسینگ AMD به تیم DXR کوالکام می‌پیوندد و روی ویژگی‌های Direct X 12.2‌، برای بهبود GPU آدرنو کار می‌کند. هدف، بهبود مش شیدرز، نمودارهای کاری و بهینه‌سازی درایور در برنامه‌ها است. جهت یادآوری، مش‌شیدرز به بازی‌ساز کمک می‌کند اشکال چندوجهی در بازی را با قدرت و کنترل بالاتری نسبت به سایر شیدرز پردازش کنند.

تراشه‌های اسنپدراگون ایکس‌الیت کوالکام عملکرد خارق‌العاده‌ای در زمینه‌ی هوش مصنوعی از خود نشان دادند؛ اما در سایر بخش‌ها، ازجمله قابلیت‌های گرافیکی، گرافیک‌های یکپارچه‌ی آدرنو به‌طور قابل‌ توجهی از سایر رقبا عقب هستند.

به نظر می‌رسد کوالکام به ضعف خود پی برده است و می‌خواهد پشتیبانی از گرافیک‌های آدرنو تراشه‌های اسنپدراگون برای هردو پلتفرم موبایل و ویندوز را افزایش دهد. در این راستا با استخدام متخصص ری‌تریسینگ AMD، قصد استفاده از تجربیات Paritosh Kulkarni را دارد.

پریتوش در پستی در ایکس می‌گوید که به تیم نمونه‌سازی درایور DXR کوالکام خواهد پیوست تا روی ویژگی‌های پیشرفته‌ی پکیج DX12.2 کار کند. DX12.2 یک سطح ویژگی در DirectX 12 Ultimate محسوب می‌شود که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی ردیابی اشعه، نمودارهای کاری و شیدرز ایجاد کرده است. پریتوش مسئول توسعه‌ی ردیاب‌های مسیر مبتنی بر CPU/GPU و کتابخانه‌ی رهگیری پرتو ری‌تریسینگ HIPRT AMD بود.

رهگیری پرتو (Ray Tracing) روشی برای تولید تصاویر باکیفیت با رهگیری پیکسل‌ها است. این تکنیک در تولید تصاویر واقع‌گرایانه‌ی باکیفیت به کار می‌رود و نسبت به سایر روش‌ها کیفیت بالاتری دارد؛ از طرفی زمان بیشتری برای اجرای الگوریتم نیاز دارد.

پریتوش در پستی در ایکس نوشت: «من به تیم نمونه‌سازی درایور کوالکام DXR محلق خواهم شد و به ویژگی‌های اولیه DX12.2 (DX12 Ultimate) مانند DXR، مش‌شیدرز، نمودارهای کاری و به تیم آرشیو گرافیک برای بهبود گرافیک‌های آدرنو کمک خواهم کرد.»

تست‌های عملی، ازجمله تست PCWorld نشان می‌دهد که پلتفرم آدرنو برای بازی‌های سخت‌افزاری مناسب نیست؛ حداقل تا زمانی که صنعت بازی انتشار نسخه‌های سازگار با ARM را شروع کند. در نهایت کوالکام در زمینه‌ی کامپیوترها راه‌ درازی در پیش دارد؛ این شرکت موفق شد در بخش محاسبات هوش مصنوعی بدرخشد؛ اما در زمینه‌ی عملکرد CPU و GPU همچنان عقب‌تر از رقبا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات