چینی‌ها فروش پردازنده معرفی‌نشده اینتل را شروع کردند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده های نسل ۱۲ آلدرلیک اینتل
تصویری در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی چینی منتشر شده است که Core i3-14100 را قبل از رونمایی رسمی به‌نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

افشاگری در ایکس (توییتر سابق) تصویری منتشر کرده است که نشان می‌دهد یکی از فروشندگان پلتفرم فروش آنلاین چینی Goofish پردازنده‌‌‌ی پایین‌رده‌ی نسل ۱۴ اینتل، یعنی Core i3-14100 را در دست دارد. این در حالی است که این محصول هنوز رسماً عرضه نشده است.

تراشه اینتل Core i3-14100 روی دست

کد سریال این تراشه که برای فروش در چین عرضه شده، SRN26 است. فروشنده ادعا کرده است که این تصویر به نمونه‌ی اصلی مربوط نیست که فروخته می‌شود و فقط برای ارائه‌ی مشخصات تراشه است.

Core i3-1400 با داشتن چهار هسته و هشت ترد، ضعیف‌ترین مشخصات را در خانواده‌ی نسل ۱۴ اینتل دارد. فرکانس پردازنده‌ ۳٫۵ گیگاهرتز است و از حالت بوست پشتیبانی نمی‌کند. شایعات قبلی هم این ویژگی‌ها را درباره‌ی i3-1400 تأیید می‌کنند.

گفته می‌شود که تراشه‌های نسل ۱۴ سری غیر K (دارای مصرف انرژی و فرکانس کمتر)، در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) معرفی خواهند شد. معمولاً پردازنده‌های ۶۵ واتی اینتل در این بازه‌ی زمانی رونمایی می‌شوند.

۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) نیز پردازنده‌های میتیور لیک و نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش HX لپ‌ تاپ رونمایی می‌شوند. اینتل به‌احتمال زیاد با معرفی نسل بعدی تراشه‌های دسکتاپی، پیشرفت زیادی را تجربه ‌خواهد کرد.

فروشنده قیمت CPU Intel مذکور را ۱۱۸ دلار تعیین کرده که کمی ارزان‌تر از قیمت پردازنده Core i3-13100 در زمان رونمایی (۱۳۴ دلار در آمریکا) است. خبر خوش برای مشتریان این است که تقریباً همه‌ی مادربرد های سری ۶۰۰ و ۷۰۰ از Core i3-14100 پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات