برخی از هندزفری‌های سیمی آیفون به بلوتوث نیاز دارند؛ دلیل چیست؟

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
هندزفری متصل شده به گوشی آیفون با پس زمینه چوبی
یکی از مهندسان نرم‌افزار متوجه شد که هندزفری‌های سیمی لایتنینگ اپل به اتصال به بلوتوث نیاز دارند و با کمی تحقیق دلیل آن را یافت.
تبلیغات

جاش ویتون، مهندسی با تجربه‌ی کار گسترده روی پروژه‌ی بلوتوث، با ماجرایی عجیب روبه‌رو شد که او را گیج کرد. وی در شهری دورافتاده در کشور شیلی، ایربادز خود را گم کرد و برای جایگزینی آن، هندزفری سیمی با درگاه لایتنینگ برای گوشی آیفون خود خرید. بااین‌حال، نکته‌ی عجیب این بود که هندزفری کار نمی‌کرد.

به‌گفته‌ی ویتون، او هندزفری را پس داد و مدل دیگری از برند دیگری خرید؛ اما باز‌هم هندزفری جدید کار نمی‌کرد. تلاش برای برند سوم هم بی‌نتیجه ماند. در‌نهایت، یکی از کارکنان فروشگاه که از دست وی کلافه شده بود، به او گفت: «شما باید بلوتوث را روشن کنید.»

این حرف برای ویتون کاملاً غیرمنطقی بود. هدف اصلی هندزفری‌های سیمی، بی‌نیازی از بلوتوث است. او با روشن‌کردن بلوتوث در‌حالی‌که هندزفری به درگاه لایتنینگ وصل بود، متوجه شد که گوشی او درخواست جفت‌شدن با هندزفری را می‌دهد.

ویتون که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ روی بخش‌های ابتدایی بلوتوث در شرکت اریکسون برنامه‌نویسی می‌کرد، نمی‌توانست این موضوع را قبول کند.

راز این ماجرا بعد از بازگشت ویتون به خانه و کمی تحقیق حل شد. برخلاف هندزفری اپل یا هندزفری‌های تأیید‌شده‌ی این شرکت، سیل عظیمی از هندزفری‌ها و لوازم جانبی تقلبی لایتنینگ بازارها را فرا‌گرفته است. این محصولات را تولیدکنندگان چینی سودجو ساخته‌اند که راه‌حلی عجیب کشف کرده‌اند.

ساخت محصولات واقعی لایتنینگ اپل گران است؛ پس به‌جای اینکه این تولید‌کنندگان از استاندارد اپل پیروی کنند، هندزفری‌هایی ساخته‌اند که صدا را ازطریق بلوتوث دریافت می‌کنند. این در حالی است که هندزفری‌های یادشده برق چیپ بلوتوث را از‌طریق کابل تأمین می‌کنند و بدین‌ترتیب، به باتری نیازی ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات