همکاری NFL و سونی؛ مربیان فوتبال آمریکایی از هدفون ژاپنی‌ها استفاده می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مربی NFL در حال استفاده از هدفون
ظاهراً سونی بنا دارد هدفون مخصوصی برای مربیان فوتبال آمریکایی توسعه دهد تا در شلوغ‌ترین استادیوم‌ها قادر به برقراری ارتباط موثر با تیم خود باشند.
تبلیغات

سوني در همکاری با لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) درحال توسعه‌ی هدست جدیدی برای مربیان است که در فصل ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. مت پارنل از شرکت سونی در مصاحبه‌ای با وبسایت The Verge گفته است که این هدست جدید از نو طراحی شده و مهندسان سونی درحال همکاری با تیم‌های عملیاتی NFL هستند.

پارنل می‌گوید هدست جدید سونی برای مربیان یک «مدل کاملا جدید» خواهد بود. این شرکت باید از دوام هدفون‌های جدیدش در انواع مختلف آب‌و‌هوا اطمینان حاصل کند و در شلوغ‌ترین استادیوم‌ها قابل استفاده باشد.

هدست‌های جدید سونی همچنین از شبکه‌های خصوصی 5G شرکت Verizon استفاده خواهند کرد تا مربیان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. درحال‌حاضر از اتصال بی‌سیم CBRS Verizon برای هدست‌ها استفاده می‌شود.

هنوز مشخص نیست که جدید‌ترین هدست سونی که مختص مربیان NFL است تا چه اندازه از محصولاتی مانند هدست WH-1000XM5 سونی و فناوری حذف نویز مشهور این شرکت بهره خواهد برد.

به گفته‌ی مت پارنل، روند توسعه‌ی این هدفون هنوز به ساخت کامل یک نمونه‌ی نهایی منتهی نشده است؛ ما طی همکاری با تیم NFL که احتمالاً بیش از ۹ ماه به‌طول خواهد انجامید، قصد داریم دقیقاً چیزی را بسازیم که آن‌ها نیاز دارند.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مایک مک‌دانیل،‌ سرمربی تیم Dolphins از هدست جدید سونی راضی‌ خواهد بود؟ درغیراین‌صورت می‌توان انتظار داشت تقاضا برای بازگشت به همکاری با بوز افزایش یابد.

سونی با توسعه‌ی فناوری‌هایی مانند Hawk-Eye، شریک فناوری NFL خواهد بود. تریسی رودبرگ از NFL گفته است که فصل آینده، در بازی‌های پیش‌فصل، از این فناوری سونی برای کمک به اندازه‌گیری حرکت به سمت خط‌ اول استفاده خواهد کرد.

ظاهراً فناوری Hawk-Eye در همه‌ی استادیوم‌ها نصب خواهد شد و سونی و NFL در توسعه‌ی یک فناوری داوری برای کمک به بررسی و تصمیم‌گیری‌های داوری مهم در بازی‌ها، همکاری خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات