پیکسل بادز پرو ۲ معرفی شد؛ ایربادهای بی‌سیم و هوشمند گوگل با طراحی متفاوت

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
مطالعه 5 دقیقه
پیکسل بادز پرو ۲ در گوش
گوگل به‌طور رسمی از هندزفری‌ بی‌سیم پیکسل بادز پرو ۲ با فناوری حذف‌نویز پیشرفته و تراشه‌ی اختصاصی تنسور A1 پرده برداشت.
تبلیغات

گوگل در کنار سری پیکسل ۹ و ساعت هوشمند پیکسل واچ ۳، نسل دوم ایرباد خود، یعنی پیکسل بادز پرو ۲ را رونمایی کرد. این محصول دوسال پس‌ از معرفی مدل اول و با طراحی جدید عرضه می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های جدید پیکسل بادز پرو ۲، چیزی است که گوگل آن را Twist-to-Adjust Stabilizer می‌نامد که درواقع قطعه‌ی لاستیکی قوس‌دار و ثابت است. هنگام ورزش، می‌توانید با چرخاندن قطعه‌ی یادشده، آن را قفل و هنگام فعالیت‌های روزمره با چرخاندن در جهت مخالف، راحتی بیشتری تجربه کنید. همچنین، می‌توانید مانند نسل قبلی، با ضربه‌زدن و کشیدن روی سطح لمسی خازنی به کنترل‌های مختلف هدفون دسترسی داشته باشید.

پیکسل بادز پرو ۲ گوگل
پیکسل بادز پرو ۲ گوگل
پیکسل بادز پرو ۲ گوگل
پیکسل بادز پرو ۲ گوگل

به‌گفته‌ی گوگل، کل سیستم صوتی پیکسل بادز پرو ۲ را این شرکت خودش به‌صورت اختصاصی توسعه داده است. هر ایرباد از درایور ۱۱ میلی‌متری و تراشه‌ی سفارشی Tensor A1 بهره می‌برد که قابلیت پردازش صدا را با سرعت ۹۰ برابر سریع‌تر از سرعت صوت ارائه می‌دهد.

گوگل ادعا می‌کند که به‌لطف تراشه‌ی تنسور A1 و فناوری Silent Seal 2.0، میزان حذف نویز درمقایسه‌با پیکسل بادز پرو، دو برابر شده است. این فناوری می‌تواند طیف وسیع‌تری از نویزها مانند صدای ترافیک و مکالمات را نیز حذف کند. علاوه‌بر‌این، قابلیت تشخیص مکالمه‌ی این محصول (Conversation Detection) باعث می‌شود تا هنگام صحبت‌کردن، قابلیت حذف‌ نویز را به‌طور خودکار غیرفعال کند.

ساختار ایرباد پیکسل بادز پرو ۲ گوگل و تراشه تنسور A1
Google

درست مانند نسل قبل، هر ایرباد در پیکسل بادز پرو ۲ از سه میکروفون و یک حسگر مادون‌قرمز برای پخش یا توقف خودکار بهره می‌برد. فناوری Pixel Clear Calling در این محصول از الگوریتم‌های به‌روزرسانی‌شده برای کاهش نویز در محیط‌های مختلف استفاده می‌کند. با فعال‌بودن قابلیت حذف‌نویز، هر ایرباد تا ۸ ساعت و با احتساب کیس شارژر تا ۳۰ ساعت شارژدهی خواهد داشت. فقط با ۱۵ دقیقه شارژ داخل کیس نیز می‌توانید تا ۳ ساعت از هدفون گوگل استفاده کنید.

تراشه‌ی Tensor A1 با استفاده از قابلیت Multipath Processing، مسیر سیگنال اختصاصی برای موسیقی ایجاد می‌کند که با عبور از زنجیر‌ه‌ی پردازش حذف‌ نویز، صدای خالص را به درایورها می‌رساند.

پیکسل بادز پرو ۲ گوگل
پیکسل بادز پرو ۲ گوگل
پیکسل بادز پرو ۲ گوگل
پیکسل بادز پرو ۲ گوگل

نسل جدید پیکسل بادز پرو از بلوتوث ۵٫۴ به‌همراه فناوری LE Audio و Super Wideband پشتیبانی می‌کند و گواهی مقاومت در‌برابر آب و عرق این محصول نیز به IP54 ارتقا یافته است. در مقام مقایسه، نسل قبل با استاندارد IPX4 عرضه شد؛ البته کیس شارژ پیکسل بادز پرو ۲ همچنان از استاندارد IPX4 بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت Multipoint با امکان جابه‌جایی بین دستگاه‌های مختلف و صدای فراگیر (Spatial Audio) اشاره کرد.

شبکه‌ی Find My Device گوگل به شما امکان می‌دهد تا مکان هر پیکسل بادز پرو ۲ یا کیس شارژ آن را روی نقشه پیدا کنید. علاوه‌بر‌این، کیس شارژ از بلندگوی داخلی بهره می‌برد که برای پخش صدای زنگ استفاده می‌شود.

پیکسل بادز پرو ۲ از قابلیت Gemini Live پشتیبانی می‌کند که برای استفاده از آن باید قفل گوشی خود باز کنید و بگویید «Hey Google, let’s talk live». پس‌از‌آن می‌توانید صفحه‌نمایش را خاموش کنید و مکالمه‌ی خود را با هوش مصنوعی جمنای ادامه دهید.

پیکسل بادز پرو ۲ در چهار رنگ خاکستری، بژ، صورتی و سبز روشن و در ایالات‌ متحده، کانادا، ژاپن، استرالیا، تایوان، سنگاپور، هند، مالزی، بریتانیا، آلمان، فرانسه، نروژ، سوئد، دانمارک، هلند، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، بلژیک، اتریش، سوئیس، پرتغال، لهستان، جمهوری چک، رومانی، مجارستان، لیتوانی، لتونی، اسلوونی، استونی، اسلواکی و فنلاند عرضه خواهد شد.

امکان پیش‌خرید پیکسل بادز پرو ۲ از همین‌حالا وجود دارد و عرضه‌ی آن از ۲۶ سپتامبر (۵ مهر ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد. قیمت هدفون مذکور نیز ۲۲۹ دلار است..

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات